AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #21 Skrevet 8. september 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Min familie har hamstret nok mat til et halvår fremover, og har også gått til innkjøp av et småbruk, slik at vi kan dyrke vår egen mat, om nødvendig. Vi har også kjøpt oss en ekstra leilighet i tilfelle en av oss må isoleres. Ungene har fått hver sitt bad og hvert sitt kjøleskap, og vi har installert antibacdispensere i alle rom i husene våre. Vi har kjøpt smitteverndrakter til alle ungene, og munnbind nok til et par år fremover. Anonymkode: 5503e...8e3 🤣🤣🤣 Anonymkode: 050f9...e48
Den Sagnomsuste Skrevet 8. september 2020 #22 Skrevet 8. september 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke fått noen oppfordring fra arbeidsgiver, men har tenkt meg fram til en "liten plan" selv. Men en ting er å planlegge, noe annet er om det er gjennomførbart. Hovedmålet mitt er vel å unngå at jeg og mannen blir syke samtidig(vi vet jo ikke hvor syke vi egentlig vil bli). Den av oss voksne som evt blir syk først har mulighet til å isolere seg i en del av huset, dvs soverom og bad for seg selv. Å ha barnevakt er uaktuelt, da de som er aktuelle som det er i risikogruppen. Selv om det nå er blitt enkelt å få handlet mat om man er i karantene/isolasjon har jeg siden i vår tenkt at vi må ha det meste av mat(og annet) for å klare oss i ca tre uker. Det tok litt tid før vi fikk på plass muligheten til å bli handlet for her vi bor, men er det blitt lettere nå. Men jeg liker å ha kontroll og vil klare meg selv. Vi har også lite nettverk i nærheten. Så ukeshandelen er nå blitt til to ukers handel + litt ekstra. Har også et greit lager av tørrvarer og frysevarer Anonymkode: 6ac8e...dbb Absolutt! Dersom barna er relativt store bør den smittede oppholde seg på eget/ egne rom og bruke eget bad (dersom det er flere tilgjengelig på bopel). Videre bør all ferdsel i fellesområder gjennomføres med munnbind og over så kort tidsrom som mulig. Alt hjelper og jeg kjenner personlig til en familie hvor dette forhindret totalutbredelse av covid19 i husstanden. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #23 Skrevet 8. september 2020 4 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Absolutt! Dersom barna er relativt store bør den smittede oppholde seg på eget/ egne rom og bruke eget bad (dersom det er flere tilgjengelig på bopel). Videre bør all ferdsel i fellesområder gjennomføres med munnbind og over så kort tidsrom som mulig. Alt hjelper og jeg kjenner personlig til en familie hvor dette forhindret totalutbredelse av covid19 i husstanden. Så å sperre en person i et rom uten noe menneskelig kontakt i flere uker er ok for denne personen altså? Anonymkode: d9b54...caa 1
little fairy Skrevet 8. september 2020 #24 Skrevet 8. september 2020 Nei. Men alle er jo oppfordret til å ha en beredskapskasse med blant annet vann, mat, evt medisiner, hygieneartikler og diverse slik man ved ulike årsaker klarer seg selv 3 døgn uten hjelp. Da korona kom kjøpte jeg noen ekstra lette middager i frysen. Grandiosa, lapskausblanding osv. Spist opp nå. Men har som regel nok til 2-3 middager uansett, knekkebrød og pålegg og ofte mye egg. Men nå har jeg ikke barn, kun samboer. Vi kan bo i hver vår etasje om vi vil, men ser ikke vits med det da vi deler spytt hver dag, så 99% sikkert den andre allerede er smittet og begge må isoleres. Har også familie og venner på begges sider som kan hjelpe til med handling osv. Ingen har fullmakt til apotek, men tror man kan få et skriv. Da kan familie hente skriver og du kan skrive under slik det er i orden. 1
Den Sagnomsuste Skrevet 9. september 2020 #25 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så å sperre en person i et rom uten noe menneskelig kontakt i flere uker er ok for denne personen altså? Anonymkode: d9b54...caa For å presisere så var kommentaren rundt barna myntet på de voksne omsorgspersonene i huset. Altså hvis mor er syk, men barnet er feks 2 år vil slik segregering være vanskelig gjennomførbart. Dersom barna er feks 8 og 10 år kan mor isloreres for en tid. Ellers er svaret mitt ja. Man kan bruke facetime og snakke med hverandre gjennom lukkede dører osv. Hva tror du skjer på isolasjonsavdeling på sykehuset da? Dette er jo standard prosedyre ved smittsomme sykdommer. På sykehus har man i noen grad mulighet (i en normalsituasjon) til å kle opp pårørende i hazmatdrakt og fult utstyr dersom det finnes presserende grunner til det (feks nært forestående dødsfall mm). På sykehus vil man dog ha kontakt med pleiepersonale så noe sosialisering får man. Tenker du at hele familien skal smittes med vilje av hensyn til den sykes sosialiseringsbehov? Høres feks MRSA morsomt ut dersom det slippes på frifot i samfunnet? Det er en grunn til at man har dette regimet.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #26 Skrevet 9. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så å sperre en person i et rom uten noe menneskelig kontakt i flere uker er ok for denne personen altså? Anonymkode: d9b54...caa Det er mer nyttig enn å smitte 3 andre, slik at alle er fastlåst i samme hus! Anonymkode: 94d86...97f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #27 Skrevet 9. september 2020 På 8.9.2020 den 1.29, AnonymBruker skrev: Skal ut og hamstre i morgen. Mere hermetikk og mel. Anonymkode: 75049...82b Ikke glem gjær. Masse gjær. Det blir det fort tomt for. Anonymkode: 6cb3b...17d
Luckiness Skrevet 9. september 2020 #28 Skrevet 9. september 2020 Tja har ikke fått den oppfordringen. Men er litt forberedt (egentlig uten å ha planlagt noe nøye). Har en del tørrvarer, litt enkle ting i frysen, har stort sett en ekstra pakke dopapir, såpe og slikt liggende da jeg kjøper ofre dobbelt opp når vi trenger det. Har stort sett medisin for 1-3 mnd (p-piller så ikke livsnødvendig akkurat). Har alltid en-to pakker Paracet og Ibux til både oss voksne og barn. Ellers liggende diverse andre ting i medisinskapet. Kan også alltids bestille varer pø døren om nødvendig. Har mye familie i nærheten. Har ingen avtale om hjelp/barnevakt ved smitte. Da er vi jo isåfall i isolasjon, altså andre skal ikke da passe barnet vårt. Det ville isåfall kun vært om både jeg og far skulle blitt innlagt. Isåfall hadde nok noen hjulpet med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #29 Skrevet 9. september 2020 Medisiner og mat bestiller du så trenger ikke ha noen plan. Og heller ingen fullmakt da dette skjer med bank id. Anonymkode: 7fae7...b42
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #30 Skrevet 9. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Medisiner og mat bestiller du så trenger ikke ha noen plan. Og heller ingen fullmakt da dette skjer med bank id. Anonymkode: 7fae7...b42 Mange steder man ikke kan bestille mat eller medisiner på døra. Her jeg bor leverer de ikke pizza en gang. Anonymkode: d9b54...caa
Fremhevede innlegg