AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Hva kan man gjøre? Når hun vi kjøpte hunden av ikke omregistrerte hunden og den fortsatt står registrert på oppdretter. Hvordan kan man få hunden omregistrert hvis ikke oppdretter gidder å gjøre det? Har sagt vi dekker utgiftene på det. Anonymkode: 1ace0...519
moonflower__ Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Hvorfor skal ikke oppdretter gidde å gjøre det? Det er den som står som eier som MÅ ordne eierskifte, så det er en del av jobben til oppdretter. Det koster noen kroner, og den kostnaden er det sikkert forventet at du tar, men jobben må oppdretter gjøre. Det er lett, og går veldig fort, så det burde ikke være et problem.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 19 minutter siden, moonflower__ skrev: Hvorfor skal ikke oppdretter gidde å gjøre det? Det er den som står som eier som MÅ ordne eierskifte, så det er en del av jobben til oppdretter. Det koster noen kroner, og den kostnaden er det sikkert forventet at du tar, men jobben må oppdretter gjøre. Det er lett, og går veldig fort, så det burde ikke være et problem. Fordi hunden er omplasseringshund og det er jo flere år siden oppdretter hadde han. Han svarer ikke videre nå nemlig. Derfor jeg lurer.. vet ikke hva jeg liksom kan gjøre om han ikke gidder. Anonymkode: 1ace0...519
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi hunden er omplasseringshund og det er jo flere år siden oppdretter hadde han. Han svarer ikke videre nå nemlig. Derfor jeg lurer.. vet ikke hva jeg liksom kan gjøre om han ikke gidder. Anonymkode: 1ace0...519 Du må nok fortsette å mase. Kanskje kontakte NKK. Jeg ville også snakket med veterinæren din om hva de mener kreves for å operere ut chippen og sette inn ny. Hva slags dokumentasjon de vil ha på at oppdretter er vanskelig, og at hunden er din etc. Anonymkode: 62515...b71
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må nok fortsette å mase. Kanskje kontakte NKK. Jeg ville også snakket med veterinæren din om hva de mener kreves for å operere ut chippen og sette inn ny. Hva slags dokumentasjon de vil ha på at oppdretter er vanskelig, og at hunden er din etc. Anonymkode: 62515...b71 Jeg har sendt meldinger med oppdretter og han svarer liksom på alt annet enn om han skal fikse det. Idag har jeg sendt all min info så han kan gå inn å ordne det, og jeg har sagt vi betaler utgiftene når det er i orden. Ingen svar. Jeg er i kontakt med NKK på Mail da omtrent alle der er permittert grunnet corona. Vi skal snart til vet å ha vaksine så da skal jeg høre om ikke det løser seg. Samboer har meldinger om salg fra forrige eier og jeg har jo de meldingene nå med oppdretter, så får vi bare spare på dette da enn så lenge.. veldig trasig altså🥵 Anonymkode: 1ace0...519
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 Ingen andre som har vært borti dette? Fikk et vagt ok fra oppdretter på mandag, og spurte igjen igår om når han tenker fikse dette, men ingen svar. Anonymkode: 1ace0...519
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå