AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Skrevet 7. september 2020 Er det virkelig null effekt av å gå topptur? Jeg går 1,5-3 timer hver dag, hovedsakelig i terreng. Dette har jeg gjort i flere måneder. Veide meg i går og jeg har gått opp 6 kilo. Har såvidt jeg vet ikke endret kostholdet noe særlig. Var sikker på at jeg hadde gått ned litt, så ble mildt sagt ganske overrasket. Må bare få presisere at jeg ikke slanker meg, ønsker bare en mer definert kropp og litt lavere fettprosent, men dette skremte meg veldig 😕 Anonymkode: a5b71...673
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Du går opp fordi du får muskler. Etter 6 mnd merker du kanskje endringer på kroppen? For vektnedgang, bør du først og fremst tenke på kostholdet. Kostholdet er ca 80 prosent av vektnedgang. Trening er fint til å holde vekttapet ved like når du har nådd målet(det er likevel bra å fortsette med å trene), og mange andre helsefordeler. Anonymkode: 43832...56a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Mange spiser mer når de trener mer, så vil våre meir ops. Men vil du bli faster er målebånd et bedre hjelpemiddel framfor vekten. Anonymkode: 6dbe0...e58 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Jeg hadde hvertfall fått økt appetitt av å gå så mye i fjellet. Se på kostholdet ditt, sannsynligvis kan du redusere porsjonene noe. Anonymkode: fca55...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Du har jo fått effekt. Du har gått opp 6 kilo. Har du fått en mer definert kropp og litt lavere fettprosent? Anonymkode: 5b238...43a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har jo fått effekt. Du har gått opp 6 kilo. Har du fått en mer definert kropp og litt lavere fettprosent? Anonymkode: 5b238...43a Usikker. Litt større rompe, ellers ser jeg ingen forskjell, derfor jeg ble ganske overrasket. Jeg er veldig lav, så 6 kg er mye Anonymkode: a5b71...673
BMF Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 Du må da se forskjell på 6 kg ekstra «feit» og definerte muskler? Kjapp måte å merke det på for min del, er at fettet ikke tyter så mye i trusestrikken. Jeg har gått 6-8 timer I hardt terreng hver uke, i 4 uker nå, og merker stor forskjell på fettet.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Du har garantert fått mer muskler! Oppoverbakker og fjell er en undervurdert form for styrketrening. Og dersom klærne sitter som før og du ser mer definert ut i speilet så er nok det forklaringen. Men hele 6 kg kan også skyldes et høyere kcal inntak. Vet at langturer gjør meg veldig sulten, og jeg har av og til energibarer i sekken som er fullpakket med næring og kalorier uten at man blir mett på de. Anonymkode: 0a575...22b 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 Jeg måler meg med målebånd og går ikke på vekten. Har holdt på en stund jeg og. Trener kondisjon og styrke. Har gått inn noen cm her og der, men det synes ikke så godt på vekten. Så jeg går minst mulig på vekten og heller fokuserer på kosthold, trening, målebånd og ser at kroppen har endret seg litt Anonymkode: 72c69...20a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå