AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #21 Skrevet 7. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke umulig. INGEN på vår skole eller bh har blitt smittet. Så det er tydeligvis ikke veeeldig smittsomt. Anonymkode: 2ca67...7eb Det kan du vel bare påstå dersom man har vært eksponert for smitte. 😅 Mange steder man nå bare tørrtrener. Anonymkode: a6df9...c93 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #22 Skrevet 7. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen flere lærere her? Jeg blir litt oppgitt over disse koronareglene i skolen som ikke fungerer. Jeg jobber på barneskole. Elevene skal ha en meters avstand i klasserommet, men garderobene er så trange at ikke alle har plass. Der sitter de tett i tett. Ute leker de som vanlig og har mye nærkontakt. Jeg føler meg som en idiot når jeg maser på elevene om å holde seg unna hverandre i klasserommet, men ikke ellers. De skjønner det ikke selv. Vi får ikke bruke læringspartner og gruppearbeid, så undervisningen blir kjedelig. Jobb for deg selv, ikke lov å spørre noen om hjelp. Ingen aktiviteter og leker. Jeg skjønner jo at alle monner drar, men seriøst.. Når de hopper oppå hverandre i friminuttene, sitter som sild i tønne i garderoben, og enkelte som impulsivt vandrer i klasserommet, det hjelper ikke med den ene meteren da. Jeg vil ha et aktivt klasserom hvor elevene deltar. Utforsker og samarbeider. Fremme samarbeid og gruppetilhørighet med gruppeoppgaver og leker. Blir en elev smitta hos meg, blir vi alle smitta, en meter eller ikke. Har hørt at på noen andre skoler har de ikke en meter avstand i klasserommet. De sitter to og to og har gruppearbeid osv som vanlig. Hvordan er det der du jobber? Jeg syns den smitteveilederen er litt vanskelig å tolke når det gjelder akkurat det. Anonymkode: 41d48...6f2 Reglene i skolen handler om symbolpolitikk. Slik at det skal se ut som man har gode og trygge tiltak. Poenget er å berolige folk og foreldre. Realiteten er at klasserommene måtte vært dobbelt så store, og dermed skolene dobbelt så store om det skulle vært noen mening bak tiltakene i skolene. Anonymkode: 4b585...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #23 Skrevet 7. september 2020 Mye rart ja. Her har vi ungene i 1 og 3 klasse. Opplever at det er strengt på skolen, men ingen tiltak på SFO, Så da er begrunnelsen for å være streng i skoledelen? Anonymkode: c03ce...017
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #24 Skrevet 7. september 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke umulig. INGEN på vår skole eller bh har blitt smittet. Så det er tydeligvis ikke veeeldig smittsomt. Anonymkode: 2ca67...7eb Jeg kjenner ingen som har dødd i bilulykke. Så ikke en eneste en i min krets. Så det er tydeligvis ikke såååå mange som dør i bilulykker. Anonymkode: 01f47...a0f 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #25 Skrevet 7. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ingen som har dødd i bilulykke. Så ikke en eneste en i min krets. Så det er tydeligvis ikke såååå mange som dør i bilulykker. Anonymkode: 01f47...a0f Ja og blir som dette: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/awg5m5/misvisende-om-koronasmitte-og-trening-folk-paa-treningssentre-kan-smit Anonymkode: 558b7...175
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #26 Skrevet 7. september 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Sånn er det på skolen her også. Enig i at det høres ut som om rutinene på TS sin skole ikke er gode nok, eller at TS ikke har skjønt hensikten med tiltakene? Anonymkode: d7f12...0bb Jeg forstår hensikten. Vi har også kohorter hvor elevene er ute på forskjellige steder. Dette går jo greit. Men jeg ser ikke vitsen med 1 meters avstand i klasserommene når de får leke som vanlig ute, og det er trangt i garderobene. Hvilken forskjell gjør den meteren da, egentlig? Jeg har også hørt at andre skoler i kommunen og landet ikke har 1 meter avstand i klasserommet. Jeg syns det er rart at det skal være forskjellig fra skole til skole. TS Anonymkode: 41d48...6f2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #27 Skrevet 7. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår hensikten. Vi har også kohorter hvor elevene er ute på forskjellige steder. Dette går jo greit. Men jeg ser ikke vitsen med 1 meters avstand i klasserommene når de får leke som vanlig ute, og det er trangt i garderobene. Hvilken forskjell gjør den meteren da, egentlig? Jeg har også hørt at andre skoler i kommunen og landet ikke har 1 meter avstand i klasserommet. Jeg syns det er rart at det skal være forskjellig fra skole til skole. TS Anonymkode: 41d48...6f2 Det er forskjellig fordi skolen din har langt seg på ei strengere linje enn veilederen legger opp til. Anonymkode: b6890...3ee
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #28 Skrevet 7. september 2020 Både store og små mennesker trenger fysisk og sosial kontakt. Å holde avstand til hverandre hele tiden, er unaturlig. Dessuten er det skadelig for den fysiske og psykiske helsa. Disse bisarre koronarestriksjonene som er innført, kan i verste fall føre til en generasjon av miljøskadde, sosialt avstumpede mennesker som ikke har fått hverken kjærlighet, omsorg eller den opplæringen de har krav på. Konsekvensene for folkehelsa og økonomien blir grusomme. Og ennå har vi bare sett starten på politikernes galskap. Alt dette for en sykdom som har en dødelighet på mindre enn én promille, og som har tatt færre liv enn influensa tar en gjennomsnittlig vinteruke. Anonymkode: 4a85a...274
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #29 Skrevet 7. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Både store og små mennesker trenger fysisk og sosial kontakt. Å holde avstand til hverandre hele tiden, er unaturlig. Dessuten er det skadelig for den fysiske og psykiske helsa. Disse bisarre koronarestriksjonene som er innført, kan i verste fall føre til en generasjon av miljøskadde, sosialt avstumpede mennesker som ikke har fått hverken kjærlighet, omsorg eller den opplæringen de har krav på. Konsekvensene for folkehelsa og økonomien blir grusomme. Og ennå har vi bare sett starten på politikernes galskap. Alt dette for en sykdom som har en dødelighet på mindre enn én promille, og som har tatt færre liv enn influensa tar en gjennomsnittlig vinteruke. Anonymkode: 4a85a...274 Ja. Jeg får ikke jobbet med det sosiale i klassen når vi ikke kan ha gruppearbeid og elevaktiv undervisning. De må sitte på plassen sin og jobbe for seg selv. Jeg skjønner at vi må følge restriksjonene. Men med fri leik ute, og trange garderober ser jeg ikke poenget med 1 meter i klasserommet. Det hjelper ikke når de tråkker oppå hverandre i alle andre situasjoner. TS Anonymkode: 41d48...6f2
Kittykat Skrevet 7. september 2020 #30 Skrevet 7. september 2020 På skolen til vår ene sønn (videregående skole), så er de 15 stk i klassen og det er 1 meters avstand i klasserommet. De får også kun være med de andre i klassen sin, men det er en del som er med bestevennene sine som går i en annen klasse osv. Så sånt sett så er det jo bortkastet med tiltakene i klasserommet når de henger over vennene sine fra en annen klasse i friminuttene.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #31 Skrevet 7. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme problemstilling i BHG. Ingen avstandsregler i det hele tatt og ansatte kan jo ikke ha avstand til barna. Så alt er som ellers i BHG. Vasker henda oftere bare Anonymkode: 80a96...9a1 Jo da, det er kohorter og mye annet smått i barnehagene og så sendes ungene med en gang hjem i det de får rennende nese for eksempel. Anonymkode: 6cf61...ec3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #32 Skrevet 7. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på videregående og elevene driter fullstendig i korona og avstand. Både på skolen og utenfor. Sånn er det med de unge, lite å få gjort med. Anonymkode: 4d926...c5c Samme erfaring. Vgs her også. Elever sitter skulder til skulder på skoleturer i bil. Så hvorfor er det da plutselig farlig i klasserommet?! Anonymkode: e715f...1cd
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #33 Skrevet 8. september 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: Hos oss har de så store klasser at 1 meter avstand inne i klasserommet er umulig, så de sitter to og to tett sammen. Og så er jo skolene på gult nivå også, så 1 meters avstand gjelder ikke innad i kohorten/ klassen. Anonymkode: db234...8c5 Har ikke plass til 1 meter i klasserommet vi heller. Vi har en «liten meter» mellom pultene😅. Men i flg ledelsen skal vi ha en meter. Så det er jo helt håpløst det også. TS Anonymkode: 41d48...6f2
Fremhevede innlegg