Gå til innhold

Har dere god erfaring med psykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at kroppen og psyken har fått nok, og jeg trenger hjelp til å komme meg videre ut av den sørpa. Jeg tenker å benytte meg av privat psykolog. Ventetiden offentlig er jo helt horribel, og helt ærlig har jeg ikke ett helt år å vente på time i det offentlige! Så jeg er villig til å gå til psykolog et par ganger i måneden privat.

Men har det vært verdt det for dere? Har det fungert godt for dere? Tenker særlig på dere med angst, da det er det jeg hovedsakelig sliter med.

Anonymkode: a66d1...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til psykolog, hun er privat men har avtale. Funker som gull, men det var en lang vei å komme dit da!

Anonymkode: 4af84...cb0

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg går til psykolog, hun er privat men har avtale. Funker som gull, men det var en lang vei å komme dit da!

Supert at det funker for deg! Det er godt å høre. Kan jeg spørre hva du trenger hjelp med? Angst, depresjon, annet?

Skrevet

Ja, jeg har fått god hjelp. Hverdagen er lettere å bære og jeg er flinkere til å takle motgang

Anonymkode: 9423b...bac

Skrevet

Det hjalp ikke meg noe særlig da jeg hadde kjærlighetssorg som gikk over i depresjon. Det ble en god samtalepartner, men fikk meg ikke noe videre.

Anonymkode: dc890...559

Skrevet

Ja, beste pengene jeg har brukt i mitt liv. Det at det koster såpass mye ga meg ekstra motivasjon til å bruke timene godt.

Endte opp med å måtte henvises videre offentlig til slutt, så er i kø offentlig nå, men å dra privat først har hjulpet me på bena slik at ventetiden nå ikke er så ille. 

Anonymkode: 3209a...f6d

• Liker 1
Skrevet

Enig i ta ventetiden på DPS er for lang, men det er snakk om måneder, ikke år. 

Anonymkode: ea788...e83

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har det vært verdt det for dere? Har det fungert godt for dere? Tenker særlig på dere med angst, da det er det jeg hovedsakelig sliter med

Nei. Har vært innom psykolog som barn (skolepsykolog) etter angstanfall og som voksen i forbindelse med depresjon. Begge gangene var det bortkastet tid for min del. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Cata skrev:

Nei. Har vært innom psykolog som barn (skolepsykolog) etter angstanfall og som voksen i forbindelse med depresjon. Begge gangene var det bortkastet tid for min del. 

Samme her. 16 år i terapi, uten effekt. 😕 

Anonymkode: 1bd18...5a8

Skrevet

Ja, veldig. Ble frisk. 

Anonymkode: b4aeb...c27

Skrevet

Absolutt verdt det å bruke noen ekstra kroner på din mentale helse!

Har erfaring fra privatpraktiserende psykolog og fra psykiater med avtale. Har hatt stort utbytte av det, men det var hardt arbeid.

Lykke til, det klarer du!

Anonymkode: f1b46...20c

Skrevet

Jeg gikk til to forskjellige psykologer over et drøyt år, men jeg syns egentlig ikke det hjalp noe særlig. Da jeg gikk ut av lokalet etter det som viste seg å bli siste behandling så sa psykologen "du er frisk!" og vinket meg ut av døra. 

Jeg syns ikke jeg er så mye friskere jeg, men jeg har på sett og vis innfunnet meg med at det er sånn her jeg er blitt. Jeg har ikke alltid vært sånn, og jeg skulle gjerne sluppet å ha det sånn, men slik er det bare. Jeg klarer meg greit. Det er noen ting jeg unngår å gjøre, og det er andre ting jeg gjør etter nøye forberedelser, men det går på et vis. 

Dette var / er angstproblematikk.

Etter dette så har jeg egentlig mistet troen på psykologi. Psykatri ja, hvis du hører stemmer og tror du blir overvåket av aliens så trenger du medisiner, men sånn samtaleterapi ville jeg ikke betalt for en gang til. Du kommer nok like langt med en selvhjelpsbok og en god venn. 

Anonymkode: 0344c...e61

Skrevet

Jepp❤❤❤❤❤

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Supert at det funker for deg! Det er godt å høre. Kan jeg spørre hva du trenger hjelp med? Angst, depresjon, annet?

Diverse former for angst, depresjon, påkjennelsen av å få en degenerativ sykdom, smertemestring, søvnproblemer og helt sikkert noe mer.

Skrevet

Går til privatpraktiserende med avtale på mitt snart femte år. Det er verdt pengene, tiden og ikke minst energien jeg må legge i det. Jeg var hos offentlig før, og skal aldri se meg tilbake til sykehuslokaler for å prate om de vondeste tingene i livet. Her får jeg tid, rom, masse omsorg, læring og utfordringer. Jeg har traumelidelse/mye angst.
Det viktigste er at du finner en du går godt overens med!

Lykke til!

Anonymkode: 9ebe8...2cb

Skrevet

Jeg går til privatpraktiserende psykiater med refusjonsavtale. Det er hjelpsomt, jeg har utviklet meg som menneske, og blitt friskere. Jeg har fått utbytte av terapien, men det handler mye om personkjemi og hvor dyktig psykologen/psykiateren er. Noen psykologer og psykiatere er dårlige, noen er greie, og noen er flinke i jobben sin, som i alle andre yrker. Kjemien har mye og si, man får lite ut av å snakke med noen man virkelig ikke passer med. Går man til en dyktig psykolog som man har kjemi med, og legger inn innsats så kan det absolutt være hjelpsomt. 

Anonymkode: f74f0...627

Skrevet

Jeg går til privat psykolog jevnlig. Må betale alt selv. Pleier å ta dobbeltime og få snakket mye når jeg først er der. Det er verdt hver krone

Anonymkode: 18ec8...2b2

Skrevet

Ja. Jeg har nettopp avsluttet hos henne. Gikk til privatpraktiserende da jeg ikke orket vente på behandling (og mulig avslag) i det offentlige. Verdt hver krone! Ikke minst fordi jeg bare kan ta kontakt igjen om behovet skulle melde seg. 

Anonymkode: c324b...3e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...