Gå til innhold

Oppdretter og utstilling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha valpen min til utstilling da det er min store hobby. Sa i fra til oppdretter om det. De valgte valp til meg. Jeg gleder meg og ventetida var lang. Kvelden før jeg endelig skal hente valpen min var hele kullet hos vetrinær og veterinæren påpeker og skriver ned i papirene at valpen min har overbitt. Er det vanlig at oppdrettere ikke ser om valpene har overbitt selv? De har vært oppdrettere i en årerekke.

Anonymkode: 7291b...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garasjeoppdrett?

Anonymkode: 5dc41...a5c

Skrevet

Så det er ikke vanlig at oppdretterne ikke ser dette selv?

Skrevet

Hvor stort er det overbittet? Regner med valpene er typ 7uker. Og har mange mndr igjen til tannfelling osv. Syns det er spesielt å allerede påberope seg feil bitt.

Muligens hunden er så bra så de vil beholde den selv istede 😂

Anonymkode: 5294f...361

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte valpen så har den selv. Jeg hadde gledet meg så lenge og var så giret på å få valp. Og jeg hadde ikke samvittighet å si til oppdretteren at jeg ikke skulle ha den dagen før jeg skulle hente den.

Det var dagen før jeg skulle hente valpen som vetrenæren påpekte det.

Skrevet

Valpene er ikke 7 uker. Valpene var akkurat 8 uker da de var hos veterinæren.

Skrevet

Har du hentet en vslp du egentlig ikke ville ha likevel fordi du ikke turte si ifra du hadde ombestemt deg?

Vær så snill å si jeg missforstår 😂

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du hentet en vslp du egentlig ikke ville ha likevel fordi du ikke turte si ifra du hadde ombestemt deg?

Ja. Jeg ville jo ha den. Hadde ventet flere måneder på den.

Jeg trodde oppdretter ikke visste at valpen har overbitt. Siden de ikke ga beskjed før den hadde vært hos dyrlegen dagen før jeg hentet den.

Jeg ser selv at valpen har overbitt.

Skrevet

Bitt er noe oppdrettere gjerne følger med på, så dette burde oppdretter selv sett så fort tenna kom og informert om.

Anonymkode: 432cf...398

Skrevet

Underkjeven vokser litt saktere enn overkjeven så mye mulig det retter seg hvis det ikke er for stort overbitt. Hvis dette er en erfaren oppdretter vet hun nok dette 👍

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke ombestemme meg dagen før jeg skal hente valpen. Da virker jeg veldig useriøs.

Skrevet
På 7.9.2020 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Bitt er noe oppdrettere gjerne følger med på, så dette burde oppdretter selv sett så fort tenna kom og informert om.

Anonymkode: 432cf...398

Hvor gamle er valpene da? Når man kan se det.

Skrevet

Er det vanlig å ombestemme seg dagen før en skal hente valpen sin da?

Skrevet
På 7.9.2020 den 19.03, forkjølajente skrev:

Underkjeven vokser litt saktere enn overkjeven så mye mulig det retter seg hvis det ikke er for stort overbitt. Hvis dette er en erfaren oppdretter vet hun nok dette 👍

Håper det skjer

Skrevet

Men det er jo alltid valper som feks. har litt utstillingsfeil. Valper som har for kort hale, lang hale, feil krøll på halen, feil farge, feil bitt, for lyse øyne, for høyt eller for lavt ansatte ører, for store eller for små ører, for lang eller for kort neseparti, for lang kropp, for kvadratisk kropp osv osv. Hva om alle skulle avbestille valpen dagen før man skal hente den. Kun fordi den har utstillingsfeil som ikke oppdretter nevner før dagen før henteklar?

Og hva om alle de som skulle ha valp i det samme kullet skal drive med utstilling? Hvem skal få hvem valp da?

Barr satt litt på spissen.

• Liker 1
Skrevet

Oppdretterne vil vell også beholde de mest lovende til utstilling selv 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...