Gå til innhold

Kunne du bodd i 1. etasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bodd i 1 etage, da med totalt innsyn. Men det er bare til å kjøpe noe skjerming.

ingen problemer med det ellers

Anonymkode: 15ec1...e70

• Liker 1
Skrevet

Aldri hatt noe problem med det :)

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres jo bra ut med første etasje, slipper mange trapper og enkelt å komme seg ut i tilfelle brann. At folk er redd for innsyn eller dyr på bakkenivå høres jo helt latterlig ut, hva gjør alle andre som bor i vanlige hus? Sitter de oppe i andre-etasjen og lytter etter innbruddstyver?

Anonymkode: 0d425...239

Jepp🙋🏽‍♀️🙋🏽‍♀️😂

Anonymkode: bf0b3...b9b

• Liker 1
Skrevet

Som du ser er det fordeler og ulemper, jeg kunne ikke tenke meg det men noen liker det tydeligvis 😊

Anonymkode: 2db78...524

• Liker 2
Skrevet
På 6.9.2020 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Her kunne jeg bodd i 1. etasje: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=188086194

Anonymkode: ca246...da2

Jeg har ikke noe imot 1. etasje, men den leiligheten hadde jeg aldri gått for pga planløsningen... Man må gå gjennom soverom 1 for å komme til soverom 2... Sånne ting er viktigere for meg enn hvilken etasje leiligheten befinner seg i.

Anonymkode: 9a847...75a

Skrevet

Hadde aldri villet bo i 1. etasje i leilighet i en by. Bodde i 3. etasje tidligere og alle som bodde i 1. etasje i bygården hadde innbrudd. Og da var det til og med høy 1. etasje, men innbruddstyver/narkomane klatret over balkongen og brøt seg inn. 

Nå bor jeg i rekkehus, så har selvsagt 1. etasje også, men det er litt utenfor byen så her går det ok. Har bodd her i 6 år og ingen av naboene har hatt innbrudd så lenge vi har bodd her (men det kan selvsagt skje) 

Anonymkode: 04808...d80

• Liker 1
Skrevet

Bodde i høy 1. etg samt kjeller i en hageby for noen år siden. Aldri mer! Kunne se beina på folk som gikk forbi samt at det var utrygt med tanke på innbrudd. 

Anonymkode: f25ce...e19

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i første etasje i en boligblokk fra 2015. Det er betong mellom leilighetene, jeg hører ikke naboene mine eller de over meg. Jeg bruker kun verandaen til tørke klær. Jeg lufter ofte og har ofte verandadøren åpen. Det er ingen som har kommet inn her, jeg har heller ikke fått tøy stjålet. Jeg bor i et rolig område litt utenfor byen. Jeg er heller ikke redd for innbrudd osv, det bor jo mange flere mennesker i denne blokken, det er bolighus rundt om. Man er passe dum om man prøver å bryte seg inn her. 

Anonymkode: 5a8e0...c3d

• Liker 3
Skrevet

Fordi det er lettere å flytte inn møbler enn å bestige flere etasjer på trapp. 

Skrevet

Nei dessverre, må helst bo i andre eller tredje etasje uansett hvilke ulemper dette måtte medføre. Klarer ikke å bo i første etasje og skal ikke bo i et vanlig hus med mindre jeg får en samboer:kline: Kan si jeg er litt traumatisert etter å ha sett for mye truecrime oppigjennom barndommen. 

Nå bor jeg i fjerde etasje i en leilighet midt i byen! 

Anonymkode: dbdc9...b8f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei dessverre, må helst bo i andre eller tredje etasje uansett hvilke ulemper dette måtte medføre. Klarer ikke å bo i første etasje og skal ikke bo i et vanlig hus med mindre jeg får en samboer:kline: Kan si jeg er litt traumatisert etter å ha sett for mye truecrime oppigjennom barndommen. 

Nå bor jeg i fjerde etasje i en leilighet midt i byen! 

Anonymkode: dbdc9...b8f

Var meg som skrev, tok anonym knappen med et uhell 🤦🏻‍♀️

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å ha folk trampende over hodet mitt.

Anonymkode: 96d85...8e0

Skrevet

Det kommer helt an på situasjonen din. Har du barn som skal være på soverom nr. 2? Da er det litt viktigere å ha gardinene oppe og dagslys inn. Skal det være et gjesterom/roterom så er det ikke så viktig? 

vi bodde i 1. Etg. Da vi fikk barn, da var det gull! Det var dog bygd ut i kjelleren da, så strømmessig var det fint.

Anonymkode: 1480d...2ec

• Liker 2
Skrevet

Har bodd nesten bare i 1.etasje, både høye og bakkeplan. Aldri vært redd innbrudd. Men er man det, er det ikke værre enn alarm med skall sikring som er på da man er hjemme. 

Innsyn derimot fra hovedgate hadde jeg ikke orket. At noen går forbi innimellom er greit. 

Skrevet

Bor i førsteetasje og det er digg, slipper å være redd for å være til sjenanse for de over meg. Hører de innimellom, men er ikke spesielt lytt. 

Anonymkode: ce862...fae

Skrevet

Jeg liker meg best i 1.etg. Om det er kaldt på gulvet kan du legge masse tepper på gulvene. 

Var noen som hadde leilighet i 2.etg i en bygård, og om sommeren hadde de alltid verandadøra åpen ut til balkongen. Så en natt da alle lå og sov hadde det skjørt en bil innunder balkongen og satt opp en stige. De hadde klatret opp på balkongen og inn den åpne verandaendøra. Så hadde de stjålet litt av hvert mens eierene lå og sove. Dette var i Oslo sentrum - bak slottet. 

Anonymkode: 45b60...e35

Skrevet

helst 2. Etasje, maks 3.! Evt en høy 1.etg så man slipper folk gående rett utenfor vinduet, innbrudd, har ofte ikke veranda. 

men 1.etg er ofte billigere. 

Anonymkode: 83a51...098

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...