Gå til innhold

Stem AP og forebygg selvmord!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan også hende at valg av regjering har noe med de økonomiske tidene å gjøre...

I nedgangstider har vi ofte sosialdemokratiske regjeringer (les: Ap), mens i oppgangstider (da folk tenker mest på lommeboka si) er det ofte konservative partier som styrer. I oppgangstider er det velsdig fokus på penger og materiell velstand, noe som kan få folk til å føle seg mislykka hvis man ikke klarer å følge strømmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var om selmord... :lol: trodde det var nok en tulle artikkel! ... noe som det for så vidt kanskje var...

Jeg tror nok mer på din teori ja Astra, enn den som legges frem i artikkelen. Det stod heller ikke hvem som hadde "makta" i krigen og i tørkepeioder.... var det tilfeldigvis konservative; så drar jo det statistikken meget opp. Slik studier tar jeg som veldig lite seriøse; tenk å si at 35 000 kunne ha levd hadde det ikke vært for de konservative... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tre typer løgn:

svart løgn

hvit løgn

og statistikk!!!

I dag kan man finne statistikk på alt mellom himmel og jord som kan tas til inntekt for ethvert synspunkt.

Tar slike undersøkelser med en STOOOOR klype salt. Her har de bestemt seg for en hypotese og klart å finne statistikk som underbygger det. Ingen heksekunst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stem FrP og du får:

-mindre skatt

-billigere mat og drikke

-færre offentlige ansatte

-mindre kriminalitet

Sosialisme = selvmord.

...du mener kardemommepolitikk altså...... :ler2::ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care, jeg velger å bruke samme lest som det du bruker i dine frontalangrep mot meg........ :ler:

......... dette har du tydeligvis IKKE peiling på. Det vitner din siste uttalelse her om.

Morticia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho: Så du tar alt her inne personlig?? Ja ja, da har du virkelig et problem....

Når det gjelder politikk så er FRP politikk, kardemomme politikk for meg. Noe av grunnen til det er at den ikke lar seg realisere. Den er full av motsigelser og "falske løfter". Terje sier: mindre folk i offentlig sektor og mindre kriminalitet. Hvordan skal dette regnestykket gå opp.?? Svaret ditt er vel at vi skal leie inn vekterer til å ta de kriminelle....

P.s, du har enda mye å svare på inne på feminismetråden, her raser spørsmålene inn til deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig???? HER inne?????? :hoho: .... nei vet du hva, er det noe jeg IKKE tar personlig så er det vel kommentarer her inne i cyber space.

FrP's politikk LAR seg gjennomføre, UTEN problemer.

Du må ha et stort sinne i deg Care - FOR et hat du tilsynelatende har mot personer som heller mot FrP's politikk og ikke minst mot kvinner som ikke er helt enig med Ottar's eskapader. Gereraliserende og umodenhet er betegnende karakteristikker på slikt.

Og om spørsmålene hagler inn til meg i "feminist" tråden, så får det heller være. DEN debatten er fra min side et avsluttet kapittel, og grunnen til det, er at mine utsagn og meninger bevisst blir misforstått, vridd og vrengt på. DET blir for meg for usaklig.

Morticia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere til saken, care og Morticia. Det må gå an å være uenige uten å begynne å hakke på hverandre.

Personlige meldinger sendes på PM eller legges i forumet for nettopp personlige meldinger.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd

Det går faktisk ikke ann å være saklig hvis man skal diskuterer med Morticia, derfor gidder jeg ikke å respondere på hennes utsagn.

Ferdig med denne saken. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

-mindre skatt

-billigere mat og drikke

-færre offentlige ansatte

-mindre kriminalitet

Kan du da fortelle hvordan det skal betales for dette??

Med FRP skal vi jo i tillegg få:

-mindre avgifter

-bedre sykehus

-bedre gamlehjem

-bedre legeordning

-bedre skoler

Hvem skal betale regninga....det har ikke Carl I. Hagen eller Siv Jensen klart gi svare på.

Kan du Terje...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan svare på dette.

1. Fylkeskommunen nedlegges på sikt.

2. Alle innvandrere kastes ut av landet (da trenger vi mindre politi og fengsel)

3. UDI og alle asylmottak nedlegges

4. Stopp i all uhjelp

5. 30% færre ansatte i det offenlige ( løses ved naturlig avgang)

6. Arbeidsledige må tvinges til å ta alle typer jobber (inkl jordbærplukking)

7. Det offentlige går over til open source (gratis) programvare

8. Mange lover kan forenkeles eller kuttes ut (enkelte har ikke vært i bruk på åresvis)

9. I tillegg til strengere straffer så bør store bøter ilegges (fyllkjøring=100 00 i bot + 2 år straffearbeid (jordbærplukking))

10. Arbeidsledighetstrygden og sosialhjelpen reduseres

11. Mange andre offenlige støtteordninger oppheves

12. Terskelen for å bli trygdet blir høyere

13. Vi kan ta inn underbetalt arbeidskraft for kortere perioder (sånn som Saudiarabia og Kuwait gjør)

14. Statskanalen NRK mister all offenlig støtte og muligheten til å kreve inn lisensavgift.

15. Skolene lærer elever til å skape egen virksomhet, istedet for å hjernavaske elevene (rasisime osv.)

Dette + masse til. Bare disse punktene blir mange milliarder pr. år.

Jeg kunne sikkert kommet på et par tusen til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svaret ditt Terje...

Må nok si at jeg er ikke veldig imponert over denne listen din. Noe er jeg nok enig i, men overordnet så vil jeg betakke meg for å bo i et slikt samfunn.

Når jeg hører debattene hvor FRP får komme sterkt til orde så blir jeg ofte både redd og kvalm. Jeg hører sjelden en slik mangel på medmenneskelighet og forståelse som fra FRP politikere. Det finnes mange lettvinte løsninger på problemer, men det som er skremmende er hvor lite man tenker på de menneskelige konsekvensene som følge av denne politikken. Det eneste saliggjørende for FRP er feitere lommebok, men ikke for de som sliter og har det vanskelig. De skal helst sparkes enda lenger ned på samfunnstigen.

De løsningene du skisserer kan nok spare mange milliarder, men hvor mange mennesker er du villig å ofre i denne prosessen??

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingen norske som skal ofres!

Jagland derimot, vil løse arbeidsledigeheten ved å ansette flere i det offentlige!!! Hvis 50% jobber i det offentlige og 35 % er på trygd, da er det ikke mange igjen... Men, men - dette er arbeiderpartipolitikk!

Godt at vi fremdeles har litt igjen av oljepengene ( på tross av at folketrygdefondet sløste bort 73 milliarder på 3 mnd.).

Høyre tenker bare på skattelette...

FrP er det eneste partiet for hardt arbeidende folk, pensjonister, alenemødre m.m. - ja kort og greit et parti for folk flest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Terje

1. At Fylkeskommunene legges ned på sikt skal jeg være enig i.

2. Du vil kaste alle innvandrere ut av landet. Er alle innvandrere kriminelle??? Skal vi ikke være med å ta ansvar for verdens flyktinger?? Er ikke mer enn vel 50 år siden vi var flyktinger selv.....

3. At UDI og flyknigemottak nedlegges hører vel sammen med punkt 2.

Helt bak mål.

4. Skal vi ikke hjelpe fattige land. Vi lever i den delen av vesten som har det høyeste forbruk i verden. Vi er med på å utarme den fattige del av verden med vårt levesett. Ikke bare på forbruk, men også på miljøsiden. Er vel ikke så nøye det.....

5. 30% færre ansatte i det offentlige. Det kan jeg være enig med deg i. Hvordan vil du at denne prosessen skal foregå, og hvem skal gå. Hvor i offentlig sektor vil du kutte mest??

6. Er det sånn at alle arbeidsledige ikke vil jobbe da??? Har arbeidsmarkedet noe å si. Vi har 90000 arbeidsledige og likevel mangel på arbeidskraft. Betyr det at alle disse menneskene er drit late? Eller var det sånn at de hadde feil kompetanse..... SHIT HAPPENS!!!! Eller skal vi gjøre noe med det???

7. Gratis programvare - topp!!

8. Hva koster det å endre lovverket??? Er ikke det en rimelig omstendelig prosess. Eller skal vi endre den demokratiske prosessen og gi Hagen all makt???

9. Strengere straffer er jeg enig i, men skal det være noen rehabilitering av vanekriminelle??? Eller skal de også plukke jordbær. Amerika har som kjent veldig strenge straffer.....har de liten kriminalitet???

10. Hva skal skje med de som blir oppsagt fra jobben p.g.a nedleggelse, nedbemanning eller blir permitert??? Hva skal de gjøre dersom det ikke finens en jobb å få???

Synes du det er greit at jenter blir tvunget til å ta strippejobber f.eks??

11. Hvilke støtteordninger????

12. Jamen vi har jo 90000 arbeidsledige, hvorfor kan ikke de brukes da. Åja de forlanger jo lønn de. Hvorfor skal vi ta inn underbetalt arbeidskraft???? Hvor skal vi ta dem fra???

14. Enig

15. Mine barn er ikke blitt hjenevaska i den norske skolen. Hva mener du egentlig med dette. Er business det eneste ungene skal lære?? Hva med alle som trenger realfagene for å kunne bli leger, sykepleiere, forskere, lærere, advokater...osv....??

Håper du kan svare meg Terje???

Kan bli interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kan man finne statistikk på alt mellom himmel og jord som kan tas til inntekt for ethvert synspunkt.

Tar slike undersøkelser med en STOOOOR klype salt. Her har de bestemt seg for en hypotese og klart å finne statistikk som underbygger det. Ingen heksekunst.

Jepp! For en stund siden var det noen som fant ut at tallet på barnefødsler i Danmark var høyere de årene det var stor storkebestand! Tilhengere av barn-kommer-med-storken-hypotesen kan jo lett ta slike tall til inntekt for sitt syn!

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...