Gå til innhold

Må jeg holde meg i karantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt syk med forkjølelse og feber, men feberen er veldig lav og «kommer og går». Jeg har testet meg og fikk svar at det ikke var påvist coronavirus. 

Jeg bare lurer på hva regler som gjelder da? Må jeg fortsatt holde meg hjemme, eller kan jeg gå på butikken og forelesninger?

Anonymkode: c1616...709

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal være hjemme til du er symptomfri corona eller ei! 

Anonymkode: b2a7b...6c8

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt syk med forkjølelse og feber, men feberen er veldig lav og «kommer og går». Jeg har testet meg og fikk svar at det ikke var påvist coronavirus. 

Jeg bare lurer på hva regler som gjelder da? Må jeg fortsatt holde meg hjemme, eller kan jeg gå på butikken og forelesninger?

Anonymkode: c1616...709

Er testen påvist negativ så kan du såklart leve som normalt. Du har forkjølelse, ikke pest.

Endret av Hatsumomo
Skrevet

Holde deg hjemme til du ikke lenger kjenner det minste ubehag, og så en dag til. 

Anonymkode: 4ec30...78c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skal være hjemme til du er symptomfri corona eller ei! 

Anonymkode: b2a7b...6c8

Det stemmer ikke.

Hvis du har en negativ test, så skal du holde deg hjemme fra jobb og skole til du er frisk, dvs du må være feberfri og ha god almenntilstand, men det er ikke lenger nødvendig å være helt symptomfri.

Dette er nye retningslinjer som kom fredag, kilde https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/

"Ved negativ test kan du gå tilbake på jobb/skole når du er i god allmenntilstand (det vil si at du føler deg frisk og er feberfri), selv om du fortsatt har noen symptomer på luftveisinfeksjon."

Anonymkode: b7e86...913

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holde deg hjemme til du ikke lenger kjenner det minste ubehag, og så en dag til. 

Anonymkode: 4ec30...78c

det stemmer ikke.

Dette er nye retningslinjer som kom fredag, kilde https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/

"Ved negativ test kan du gå tilbake på jobb/skole når du er i god allmenntilstand (det vil si at du føler deg frisk og er feberfri), selv om du fortsatt har noen symptomer på luftveisinfeksjon."

Anonymkode: b7e86...913

• Opprett ny...