Gå til innhold

Lei sosiale medier, men...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjenner nå at jeg er lei sosiale medier, og kunne trengt en pause. Facebook og Instagram er greit å logge seg av og slette. 

Men synes det er vanskelig med Snapchat. Det jeg er lei der er familiemedlemmer og venner som ikke bidrar til kontakt i «det virkelige liv» og som nesten utelukkende sender bilder av ting de vil ha positiv tilbakemelding på. Men de gir sjelden noe respons på det andre sender. Og alt blir så overfladisk. Har lyst til å fjerne meg derfra, så får folk ha kontakt med meg på andre måter. Det som er vanskelig er at jeg har nevøer og nieser på snap, og i og med vår familie bor spredt, så er det en god kontaktkilde med ungdommen. I tillegg har jeg noen vennegrupper hvor ting blir avtalt og diskutert mtp sosiale treff. Og det er jo greit å få med seg. 

Så hvordan skal en balansere dette? Lar jeg være å svare søsken, men har kontakt med deres barn på snap, så vil jo det merkes. Sletter jeg appen, så får jeg mindre kontakt med disse ungdommene. Og jeg vil være tilstede i livene deres. Og lar jeg det skure og gå som normalt så vil jeg fortsette å irritere meg over det overfladiske. 

Hvordan balanserer dere dette her? 

Anonymkode: d19ae...855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om din familie ikke tar kontakt med deg utenom sosiale mediaer så er dem virkelig ikke noe gode familie folk.

Om folk skal være så avhenging at folk på familie siden skal være på facebook eller snap, hadde jeg kuttet dem ut tvert, og det har jeg allerede gjort.

Hvorfor skal du sitte der og MÅ være på sosiale mediaer? bryr dem seg nok om deg så ringer de deg. Ikke noe mere å tenke på der. 

Anonymkode: bd4c7...65c

Skrevet

glemte og skrive også (siste innlegg): 

Min familie er spredt rundt i landet, men de kommer nu på besøk uansett eller ringer meg på mobilen!!!! Er for dum unnskyldning  at dem bor rundt.

Anonymkode: bd4c7...65c

Skrevet

Hvis de ikke gir respons på noe av det du sender, så kan vel du slutte å respondere på det de sender? Disse "reglene" er det bare du som lager i ditt eget hode. Og hvis de slutter å sende, ja, så har du jo fått viljen din uansett 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...