Gå til innhold

Menskopp til besvær....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har alltid vært plaget med mye sopp og ubehag i forbindelse med mensen. Nå har jeg oppdaget menskopp - genialt! Ingen plager nå 👌🏼👌🏼 men, den lekker som en sil.. Konstant :( Jeg klikker snart, vil så gjerne få det til - men den lekker HELE tiden. Jeg har prøvd fjørti ulike varianter, både størrelser ig stivheter. Jeg har sett hver eneste youtube-tutorial og prøvd alle brettene jeg har komt over. Likevel lekker den omtrent før jeg har fått buksa på meg etter innsett. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Har SÅ lyst for det er den eneste beskyttelsen som ikke gir meg sopp. Noen erfarne folk der ute som har tips? Jeg har drevet på i et halvt år nå..

Anonymkode: 7755a...0d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må føre en finger opp ved siden av koppen og finne livmortappen. Den må peke ned i koppen, ellers blir det bare lekkasje. Tappens plassering varierer fra dag til dag og koppen må vinkles riktig. 

Anonymkode: 89d88...c4b

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må føre en finger opp ved siden av koppen og finne livmortappen. Den må peke ned i koppen, ellers blir det bare lekkasje. Tappens plassering varierer fra dag til dag og koppen må vinkles riktig. 

Det har jeg prøvd, men får det ikke til... Er alt for trangt nedi der 😯 Blir bare veldig vondt...

Skrevet

Hadde samme erfaring som deg! Fra jeg ble 30, veldig ofte urinveisinfeksjon eller sopp infeksjon, med hver mens, Gikk over med menskopp, derfor «reklamerer» jeg den til alle, alle mine venninner som kanskje ikke vil høre om slik. :) 

Men, angående lekkasjer, ja, det må være være at enten den ikke passer deg, eller har du ikke «åpnet» den helt inne. Men det finnes mange youtube videoer med forklaring på forskjell mellom forskjellige menskopper. Og siden du sier det er vondt, kanskje du burde prøve en med mykere silikon. Derimot, hvis du sliter med at den ikke åpner seg, burde du prøve en stivere enn. 

Om du kjøper de på nettet, er de ikke så dyre. 200 kr i investering er fort spart da man ikke må kjøpe bind noen sinne igjen. :) 

For små lekkasjer, kan du kjøpe tøybind på ebay, helt vanlig bomull. Disse kan vaskes på 60% (og høyre) og føles som vanlig truse men gir litt ekstra beskyttelse. Helt hygieniske så fremt du bytter de like ofte som engangsbind, og vasker på høye temperatur (60 grader eller mer). 

Anonymkode: 5cfe6...1ac

Skrevet

Kanskje ikke kopp passer for deg. Vi er jo ulike. Tøybind er et godt alternativ. 

Skrevet

Har også prøvd ørten menskopper, men alle lekker. Når jeg da må bruke tillegg, så ser jeg ikke vinningen. 

Jeg bytter heller bind oftere, det hjelper noe. 

Anonymkode: fc0c9...660

Skrevet

Gå over til bind. Mye enklere og bedre. Slutt å stapp ting oppi vagina.

Anonymkode: be75e...d5d

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde samme erfaring som deg! Fra jeg ble 30, veldig ofte urinveisinfeksjon eller sopp infeksjon, med hver mens, Gikk over med menskopp, derfor «reklamerer» jeg den til alle, alle mine venninner som kanskje ikke vil høre om slik. :) 

Men, angående lekkasjer, ja, det må være være at enten den ikke passer deg, eller har du ikke «åpnet» den helt inne. Men det finnes mange youtube videoer med forklaring på forskjell mellom forskjellige menskopper. Og siden du sier det er vondt, kanskje du burde prøve en med mykere silikon. Derimot, hvis du sliter med at den ikke åpner seg, burde du prøve en stivere enn. 

Om du kjøper de på nettet, er de ikke så dyre. 200 kr i investering er fort spart da man ikke må kjøpe bind noen sinne igjen. :) 

For små lekkasjer, kan du kjøpe tøybind på ebay, helt vanlig bomull. Disse kan vaskes på 60% (og høyre) og føles som vanlig truse men gir litt ekstra beskyttelse. Helt hygieniske så fremt du bytter de like ofte som engangsbind, og vasker på høye temperatur (60 grader eller mer). 

Anonymkode: 5cfe6...1ac

Har prøvd over 10 ulike typer og har sett alle instruksjonsfilmer som finnes :( 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke kopp passer for deg. Vi er jo ulike. Tøybind er et godt alternativ. 

Nei, jeg får sopp av det og. 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også prøvd ørten menskopper, men alle lekker. Når jeg da må bruke tillegg, så ser jeg ikke vinningen. 

Jeg bytter heller bind oftere, det hjelper noe. 

Anonymkode: fc0c9...660

Hjelper ikke å bytte bind hver halvtime en gang her... :( 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå over til bind. Mye enklere og bedre. Slutt å stapp ting oppi vagina.

Anonymkode: be75e...d5d

Lol. Les HI. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...