AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Leste noen steder på nettet at Tidy cats kattesand kan være farlig og dødelig for katter. Amerikanske nettsider jeg leste det. . Har akkurat kjøpt 9 kilo. Har ikke åpnet den enda. Vet man ikke skal tro på alt man leser, men ble litt bekymret. Noen andre som har hørt dette? Noen som bruker denne sanden? Anonymkode: d5d46...368
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Hvorfor var den farlig og dødelig da? Anonymkode: f3573...899
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Skrevet 7. september 2020 Har forsøkt den et par ganger, men synes Everclean er bedre så har ikke brukt den fast. Har ikke merket noe på katten, hva er det som gjør den farlig? Anonymkode: afd33...8fe
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor var den farlig og dødelig da? Anonymkode: f3573...899 På grunn av Sodium Bentonite. Men tror det er i all klumpesand. Må vel kanskje ta det jeg leser med en klype salt... Anonymkode: d5d46...368
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har forsøkt den et par ganger, men synes Everclean er bedre så har ikke brukt den fast. Har ikke merket noe på katten, hva er det som gjør den farlig? Anonymkode: afd33...8fe Det sto på grunn av Sodium Bentonite. Men mange som bruker den, så sikkert ikke noe å tro på. Ofte virker det som står på amerikanske nettsider litt vel ekstremt. Anonymkode: d5d46...368
luianna Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Vi hadde det i noen måneder (til vi gikk tom), men syntes det stinka. Parfymert dritt. Pus bruker sjeldent kattedoen nå som hun kan gå ute, så nå ligger det ren og UPARFYMERT Everclean i kassa og venter på neste dobesøk. All kattesand med duft får det til å stinke parfymert dritt i hele huset hver gang pus har vært der... Og jeg tar ut dritten asap, og har alltid ren kasse og anbefalt mengde sand. Tidy cats og Everclean er de eneste jeg har vært borti, så erfaringene er begrensa, men jeg skal i hvert fall aldri investere i førstnevnte igjen - men pus døde ikke, altså. Hun er i tipptopp form, også etter bruk av den. Hyppig bruk også, det var parfymert drittstank i huset støtt og stadig.
Kenelz Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 Leste at den skaper pusteproblemer, etc. https://www.snopes.com/fact-check/tidy-cats-breathing-problems/ Hadde ikke brukt kattesanden uansett om det er sant eller ikke, nok med at noen varsler om det! Bruker Everclean og er kjempe fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Om jeg ikke husker feil så var det en spesifikk type som var farlig. Ifølge google så het den "Tidy Cat Lightweight Litter". Problemet er kun knyttet til den ene varianten og ikke de andre. Jeg har brukt tidy cats i 8 år nå, null problem. Den med rød merke og topp stinker sitron og lukten setter seg i absolutt alt av klær og møbler. Kan være jeg som er sensitiv mot lukten, men jeg syntes både jeg, hjemmet mitt og katten stinket kattedo da jeg brukte den. Har brukt den blå i mange år nå og den er best. Lukter ikke kattedo. Tidy cats blå og everclean ligger jevnt synes jeg. De to er identiske i kvalitet synes jeg. Er kun av praktiske årsaker at jeg gikk over til tidy cats. Nærbutikken har den, de har tilbudskort (hver 5. til halv pris) og de har en kork som gjør det lettere å bruke. Anonymkode: 550b9...e7b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 Jeg har prøvd en god del fra ever clean, bare den som heter Aqua breeze har en OK lukt. De andre hadde en eller annen parfyme og de stinket høgg. Anonymkode: 550b9...e7b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Skrevet 8. september 2020 Vi har prøvd veldig mange forskjellige men kommer alltid tilbake til Tidy cats, den er best, synes jeg. Den blåe ja. Everclean etterlater seg hvit pulver på gulvet, som er vanskelig å vaske av, også er den dyrere. Pluss at de er overporfumerte. Vi har brukt stortsett Tidy cats i alle 11 år vi har hatt (og fortsatt har) en katt. Anonymkode: da2cf...dc2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå