AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Beklager! Men jeg synes dialekter ødelegger ganske ofte. Hørte nettopp på Hjertebank, en ny podcast... for det første, prøver de å kopiere Skrekkpodden? For det andre, jeg har hørt på flere norske podcaster og synes det er irriterende å høre på dialekter. Bokmål generelt går greit, en MÅ ikke snakke som i Oslo, men bare bokmål Anonymkode: c389a...4a5 4
Populært innlegg Mrs Robinson Skrevet 5. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 5. september 2020 Bare det at du tror bokmål er en muntlig form, forteller vel bare at du har godt av å høre dialekter og lære litt om det norske språk. 113
Harepucifer Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 At noen snakker sin dialekt i podcast plager meg ikke, men synes det er irriterende med barneprogrammer hvor de prøver å få med absolutt alle norske dialekter. Særlig komisk når det ender med at ingen medlemmer av samme familie snakket samme dialekt 😅 18
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 Man har godt av å utvikle språkøret. Og bokmål er så å si dansk. Anonymkode: e40a2...783 17
Buldre Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 5 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Bare det at du tror bokmål er en muntlig form, forteller vel bare at du har godt av å høre dialekter og lære litt om det norske språk. Selv om bokmål er et skriftspråk er det en misforståelse å tro at man ikke kan snakke bokmål. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Utvannet dansk mener du? Anonymkode: 16f3c...641 9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 8 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Bare det at du tror bokmål er en muntlig form, forteller vel bare at du har godt av å høre dialekter og lære litt om det norske språk. Hvorfor lære om det norske språk? Det er unødvendig med mange dialekter. Anonymkode: c389a...4a5 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #9 Skrevet 5. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har godt av å utvikle språkøret. Og bokmål er så å si dansk. Anonymkode: e40a2...783 Hva så om det er dansk? Det er ikke dansk!! Hva har det å si? MÅ Norge ha noe som er helt hjemmelaget? Nynorsk bør det hvertfal ikke bli...det er noe av det styggeste Anonymkode: c389a...4a5 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #10 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva så om det er dansk? Det er ikke dansk!! Hva har det å si? MÅ Norge ha noe som er helt hjemmelaget? Nynorsk bør det hvertfal ikke bli...det er noe av det styggeste Anonymkode: c389a...4a5 Ingen snakker nynorsk!!! Anonymkode: 16f3c...641 18
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #11 Skrevet 5. september 2020 Nei nu må De gi Dem. Anonymkode: 708bf...161 17
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #12 Skrevet 5. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lære om det norske språk? Det er unødvendig med mange dialekter. Anonymkode: c389a...4a5 Kvitt deg med din først da. Anonymkode: 16f3c...641 18
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #13 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kvitt deg med din først da. Anonymkode: 16f3c...641 Skulle gjerne, men jeg drar ikke til hjemstedet mitt og snakker oslodialekt. Det er så teit med folk som legger om. Det er eneste grunnen. Jeg snakker så godt bokmål jeg kan de fleste andre steder. Anonymkode: c389a...4a5
Gjest Tamsi Skrevet 5. september 2020 #14 Skrevet 5. september 2020 13 minutter siden, Harepucifer skrev: At noen snakker sin dialekt i podcast plager meg ikke, men synes det er irriterende med barneprogrammer hvor de prøver å få med absolutt alle norske dialekter. Særlig komisk når det ender med at ingen medlemmer av samme familie snakket samme dialekt 😅 Dette er så grusomt! Eller når manuset er på nynorsk og tonefallet er pur østlandst
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #15 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne, men jeg drar ikke til hjemstedet mitt og snakker oslodialekt. Det er så teit med folk som legger om. Det er eneste grunnen. Jeg snakker så godt bokmål jeg kan de fleste andre steder. Anonymkode: c389a...4a5 Så hva ønsker du da ? Teit med folk som legger om? Men du vil alle skal ''snakke bokmål på tv'' ?? Anonymkode: 16f3c...641 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #16 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Tamsi skrev: Dette er så grusomt! Eller når manuset er på nynorsk og tonefallet er pur østlandst Hva mener du? Pur østlandsk på nynorsk? Nynorsk er stygt uansett! Unødvendig lærdom og tid Anonymkode: c389a...4a5 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #17 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hva ønsker du da ? Teit med folk som legger om? Men du vil alle skal ''snakke bokmål på tv'' ?? Anonymkode: 16f3c...641 Nja. Plager meg ikke med dialekter i film. Men føler en nedtur når jeg skal høre noen prate en podcast så er det en dialekt.... er ofte vestkandsdialekter som går igjen Anonymkode: c389a...4a5 1
Energidronning Skrevet 5. september 2020 #18 Skrevet 5. september 2020 du har rett, Norge trenger et nytt språk! bokmål har blitt utdatert siden få leser bøker, men alle er på nettet...... facemål ? forkortet facebokmål. instamål? nettmål? kvinnefotballmål? ⚽ 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nja. Plager meg ikke med dialekter i film. Men føler en nedtur når jeg skal høre noen prate en podcast så er det en dialekt.... er ofte vestkandsdialekter som går igjen Anonymkode: c389a...4a5 Vestlandsdialekter er enkle å forstå selv for østlendinger. Anonymkode: 16f3c...641 6
Gjest Tamsi Skrevet 5. september 2020 #20 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Pur østlandsk på nynorsk? Nynorsk er stygt uansett! Unødvendig lærdom og tid Anonymkode: c389a...4a5 Du er bare sur fordi du ikke skjønner hva de sier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå