Gå til innhold

Fra AAP til uføretrygd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sender inn siste meldekort denne helga, blir siste utbetaling av arbeidsavklaringspengene. Skal jeg krysse av på ja eller nei på spørsmålet om jeg fortsatt vil være registrert hos nav? 

Har fått innvilget uføretrygd, første utbetaling 20.september.

Anonymkode: e93b0...1ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener jeg fikk informasjon vedr dette og det var å huke av på "nei"

Anonymkode: f6a40...ea3

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener jeg fikk informasjon vedr dette og det var å huke av på "nei"

Tviler på det. Den som ikke er registrert får ingen ytelser. Trygd er også en ytelse. 

Anonymkode: e1a86...e45

Skrevet

Kryss ja forsikkerhetskyld, du gjør ikke feil. 

Anonymkode: cc84a...229

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke du får penger på det siste kortet du sender inn, jeg fikk ikke det. Dette er siden uføre går fra 20 til 20 hver måned. Du får ikke dobbelt opp.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på det. Den som ikke er registrert får ingen ytelser. Trygd er også en ytelse. 

Var på AAP og gikk over til ufør. Om jeg selv spurte eller ei, så var iallefall svaret å huke av på nei. 

Skrevet

Hvis du får ufør fra 20 sept så må du krysse ja på dette meldekortet. Siden du ikke får uføretrygd før 20 sept så får du vel AAP frem til 19 sept? I så i fall så må du krysse ja på dette meldekortet, da dette ikke er det siste meldekortet.

Men det siste meldekortet krysser du nei på. Du trenger ikke å levere meldekort når du er på uføretrygd.

Anonymkode: 0198c...3bc

Skrevet

Min saksbehandler sa jeg skulle fylle det ut akkurat som ellers, meldekortene slutter å komme automatisk når du ikke lenger trenger å levere de fordi du har gått over på ufør. 

Anonymkode: 46ab2...842

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du får penger på det siste kortet du sender inn, jeg fikk ikke det. Dette er siden uføre går fra 20 til 20 hver måned. Du får ikke dobbelt opp.

Du får penger for dagene før utbetalingen av uføretrygden. Om siste meldekort gjelder for perioden 10.-21.måned får du da AAP for perioden fra 10.-19.måned.

Anonymkode: bdd2a...2e5

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men AAP og trygd er to forskjellige ting, dermed mister man ikke trygden om man sier nei på det siste meldekortet som gjelder AAP! Men det er som en over skrev, fyll ut kortet slik du alltid har gjort.

Anonymkode: bdd2a...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...