AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Jeg har spiseforstyrrelse, og er nå veldig undervektig. I går var jeg hos psykologen min, og da fikk jeg den reality checken jeg trengte for å se at jeg må snu nå, før det går skikkelig ille. Så i går pauset jeg medlemskapet på treningssenteret, og i dag prøver jeg å øke mengden mat. På en måte er jeg litt lettet, men så er det denne angsten, da... Føler at jeg er konstant på gråten, og har hjertet i halsen. Er det noen som har tips som kan gjøre det lettere å stå i dette? Anonymkode: eaa68...d81
Chriistiinee Skrevet 17. september 2020 #2 Skrevet 17. september 2020 Du kan kanskje prøve å finne en hobby som ikke involverer mat. Er det noe du forlot til fordel for mat og trening? Det kan kanskje få deg på andre tanker når et matinntak gjør deg engstelig. Jeg vet at dette nok er kontroversielt, men ikke fokuser så mye på maten. Jeg opplevde at det ble lettere å spise hvis jeg spiste med noen eller foran en TV skjerm. Da distraherte jeg meg selv nok til ikke å tenke på matens innhold eller porsjonsstørrelse mens jeg spiste. Unngå sosiale plattformer eller blader som omhandler kropp, ikke engang de såkalt kroppspositive personlighetene. Det er for mye fokus på speilbildet deres og ditt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå