AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Jeg er 28 år gammel kvinne, og har aldri slitt med denne typen svimmelhet - i mitt liv. For første gang nå sliter jeg noe ekstremt med svimmelhetsfølelse, når jeg sitter, går og står. Har vært hos fastlege. Tatt blodprøver. Venter svar. Han mistenker noe med øregangen (tok unødvendig øreskyll), og jernmangel. Min fastlege mener at jeg har ikke krystallsyke. Han sjekket ikke halsen min en gang for å utelukke andre ting. Min versjon: - For 1 uke siden tok jeg betnovat øredråper (har tatt dem i 1 år ved behov, aldri opplevd andre problemer enn sterk svie). Den kvelden jeg tok betnovat (q-tips) gikk den kanskje litt langt inn i øret, og da følte jeg at det svidde langt inn i øret.. fra siden den kvelden har jeg slitt med svimmelhet.. prøvde følge youtube med liggeposisjoner for å se om det kan være krystallsyke, og da hørte jeg ringelyder fra det ene høyre øret, og ingenting fra venstre. Kan dette virkelig være årsaken til at jeg sliter så ekstremt og plutselig med svimmelhet?! - Denne uken har jeg også slitt med sterk kløe i halsen på kveldstid når jeg er ute (ikke hjemme), er ganske så rød i ganen pga dette også. - Fra når jeg står opp føler jeg at jeg blir dratt fra side til side når jeg går, føler meg utrolig utrolig svimmel i hodet, og kjenner at jeg går til siden.. om jeg står på kjøkkene og går rundt frem og tilbake kjenner jeg at jeg må sette meg ned. blir fort sliten av det. Men om jeg løper noen meter eller går fort så klarer jeg å gjennomføre hele bevegelsen, og blir ikke stående svimmel når jeg stopper. Det er utrolig merkelig. Dette er utrolig frustrerende fordi jeg kan ikke gjøre alt det jeg har lyst å gjøre i hverdagen pga svimmelheten. Har såå masse energi og lyst, men blir så uvel når jeg er i bevegelse.. hva i alle dager skal jeg gjøre..? Har i februar 2020 tatt en mini blodprøve og der hadde jg for første gang en *tydelig mangel* på jern og d-vitamin. tok ferromax i 1 mnd, og tok 40 mcg og 80mcg d vit i 4 mnd.. slet ikke med svimmelhet i den perioden som sagt, men herlighet - mangel på jern og vit.d kan umulig forårsake meg så voldsom og konstant svimmelhet 24 timer i døgnet vel... Anonymkode: 69d71...c36
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Forresten. Det føles mer som en karusellsvimmelhet og ikke båtdekksvimmelhet. og det bekreftet fastlegen ved å skrive en type vertigo på journalen da vi avsluttet timen. Han ufarliggjorde det hele uten å henvise meg til noen ønh spesialist og det syns jeg var merkelig . fordi jeg sliter jo ekstremt med dette her, aldri hatt det før, og det er utrolig slitsomt.. :// Anonymkode: 69d71...c36
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 For 14-15 år siden fikk jeg betennelse på balansenerven. Var svimmel i en uke. Følte at verden spant. Men det gikk over av seg selv etter en stund, heldigvis Anonymkode: 6f786...8de
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Virker som du har irritert balanseområdet i øret. Bra legen har henvist til ØNH-spesialist. Vil tro dette vil gå over av seg selv, men alltid greit å sjekke Anonymkode: ee264...097
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker som du har irritert balanseområdet i øret. Bra legen har henvist til ØNH-spesialist. Vil tro dette vil gå over av seg selv, men alltid greit å sjekke Anonymkode: ee264...097 Jeg håper virkelig det. Nei han har ikke henvist skrev jeg. Og jeg skjønner ikke hvorfor. Ja jeg håper virkelig det gå over denne svimmelheten er ILLE. Anonymkode: b4665...113 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 Om det hadde vært betennelse Hvorfor sa ikke fastlegen det til meg forresten..? For han kikket jo inn i ørene.... 😳 og sa alt var normalt 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker som du har irritert balanseområdet i øret. Bra legen har henvist til ØNH-spesialist. Vil tro dette vil gå over av seg selv, men alltid greit å sjekke Anonymkode: ee264...097 Anonymkode: b4665...113
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Hvis du har virus på balanse nerven så kan ikke legen se det ved og sjekke deg i øret. Dette området ligger bak trommehinnen. Virus på balansenerven og krystallsyken er ikke det samme. Testing av krystallsyken skal kun gjøres av helsepersonell da man kan gjøre ting feil og ting blir verre. Men hvis du har lite vitaminer i kroppen kan man og bli svimmel. Sjekket ikke legen deg om du kan ha krystallsyken? Har du tatt nye blodprøver? Du kan kontakte kiropraktor som har greie på svimmelhet og bestille time så de kan sjekke om du har krystallsyken. Føles du hele rommet spinner? Jeg har hatt krystallsyken i over 8 år men man kan bli veldig svimmel når man mangler D-vitamin, jern blant annet . Sa legen noe om det kan være bivirkning av øremedisinen du har tatt? Anonymkode: f545c...d7e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå