Gå til innhold

Når sende melding etter date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd og tips her!

Var på date igår med en veldig hyggelig og sjarmerende fyr :) Vi møttes via sukker, og har snakket litt til og fra siden januar. Ikke møttes før igår da det har dabbet litt av i mellomtiden. Vi spilte minigolf og så en film hjemme hos han. Han nevnte 2-3 ganger at han hadde hatt det hyggelig, og da jeg gikk nevnte han det igjen. Jeg sa "ja, vi snakkes". Etter jeg hadde gått vippset jeg han beløpet han hadde lagt ut for for mat osv. Dette var igår kl 23, og nå er det gått 12 timer og jeg har enda ikke hørt noe "takk" eller lignende. Det skal nevnes at han ikke tar så mye kontakt på chat osv. til vanlig, men svarer og spør når jeg sender først. Skal jeg vente med å sende "takk for daten"-melding til han tar kontakt? Jeg har veldig lyst til å møte han igjen da jeg synes det var veldig hyggelig :) 

Hvis jeg skal sende melding først, når bør jeg sende og noen forslag til hva det kan stå? Han har tidligere sagt at han ikke er så fan av chatting, og liker best å møte folk IRL. Veldig usikker på om han er interessert i møtes igjen, men på en annen side sa han jo at det hadde vært hyggelig flere ganger igjennom daten? Han sa også at jeg luktet godt? (hehe)

Anonymkode: b4bb8...e86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt en melding, uten å tenke mer på det. Men vet at det er en greie «vente i 3 dager for å ikke virke for gira» 🤪

Har aldri fulgt slike «regler» selv, føler mange av dem stammer fra amerikanske filmer.

Anonymkode: d29cc...92e

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sendt en melding, uten å tenke mer på det. Men vet at det er en greie «vente i 3 dager for å ikke virke for gira» 🤪

Har aldri fulgt slike «regler» selv, føler mange av dem stammer fra amerikanske filmer.

Da vil det jo være bedre å vente 1-2 dager isåfall. 

Skrevet

Han virker litt som typen som liker at den andre tar initiativ ut fra det du skriver, så du kan jo bare sende avgårde en melding nå og spørre om han vil møtes igjen. Gjerne noe konkret og med en spesifikk dag. Da ser du nå om han er videre interessert eller ei. 

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, norw skrev:

Da vil det jo være bedre å vente 1-2 dager isåfall. 

Jeg mener ikke man skal vente, men det er vist nok en greie, jeg forstå meg ikke på den 🤪

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke man skal vente, men det er vist nok en greie, jeg forstå meg ikke på den 🤪

Jeg mente at dersom tre dager er en greie, så er det en fordel å ikke vente tre dager. Bør ikke virke som at man følger en oppskrift. 

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, Moonwalker skrev:

Han virker litt som typen som liker at den andre tar initiativ ut fra det du skriver, så du kan jo bare sende avgårde en melding nå og spørre om han vil møtes igjen. Gjerne noe konkret og med en spesifikk dag. Da ser du nå om han er videre interessert eller ei. 

Ja, tenker jeg sender en melding ila kvelden idag. Men burde jeg spørre direkte ut som et spørsmål som "takk for igår, det var hyggelig :) vil du møtes igjen? kanskje neste helg?"

Eller mer som "takk for igår, jeg synes det var veldig hyggelig :) Si ifra om du vil møtes igjen". Trenger et forslag til melding :P

Vet ikke hva som høres "best" ut :) Har datet noen i løpet av våren/sommeren og det blir aldri noe mer, så har virkelig lyst til å prøve å gjøre det mer riktig denne gangen.

-TS

• Liker 1
Skrevet

Tenker begge forslagene til melding er ok og vil få positivt svar dersom han faktisk vil møte deg igjen. Fordelen med første er vel at dere kan lage en konkret avtale - sistnevnte er det mulig å svare "takk selv, det var hyggelig og det skal jeg gjøre", uten en reell intensjon om å møtes igjen. Finnes mange som ikke liker å si ting rett ut. 

Skrevet

Synes første alternativ var best. Da får du svar og slipper å sitte og vente på om han «kanskje får lyst og tar initiativ»😊

• Liker 5
Skrevet

Spør om han vil møtes igjen, da får du et ordentlig svar. Like greit å finne ut av det med en gang i stedet for å pine seg selv. Det har i alle fall jeg lært. Er det gjensidig interesse vil all oppmerksomhet oppleves som positivt, og er han ikke interessert er det like greit å finne ut av det med en gang.

Anonymkode: 87774...dae

• Liker 1
Skrevet

Skriv;

Hei, takk for en hyggelig date i går. Ønsker gjerne å treffe deg igjen, hører fra deg om det er gjensidig. 😊

Anonymkode: c6d44...e9a

• Liker 2
Skrevet

La være med å bruke ord som "kanskje". Kanskje blir ikke noe konkret og svinner ut i ingenting. Da spør du heller rett ut om han vil møtes en spesifikk dag eller tidsrom, så får du avtalt dag/tid/sted når han evnt sier ja - ikke senere. "Si ifra om du vil møtes igjen" kan også raskt bli til ingenting om han er av den passive typen. Da må du følge det opp med noe spesifikt igjen rett etterpå om han ikke selv gjør det. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenker jeg sender en melding ila kvelden idag. Men burde jeg spørre direkte ut som et spørsmål som "takk for igår, det var hyggelig :) vil du møtes igjen? kanskje neste helg?"

Eller mer som "takk for igår, jeg synes det var veldig hyggelig :) Si ifra om du vil møtes igjen". Trenger et forslag til melding :P

Vet ikke hva som høres "best" ut :) Har datet noen i løpet av våren/sommeren og det blir aldri noe mer, så har virkelig lyst til å prøve å gjøre det mer riktig denne gangen.

-TS

Skrevet

Han er en smule introvert, det har han sagt! Så derfor jeg føler jeg alltid tar kontakt først! Da trenger han kanskje et lite spark? 😅 

sender melding etterpå 😊

-TS

Skrevet

Send melding akkurat når du vil og skriv akkurat det du mener :) = Vær deg selv!! 

• Liker 2
Skrevet

-TS

Gå for første alternativ, jeg syns det er best å være direkte :) 

og hvis du bare svarte «ja, vi snakkes» når han flere ganger sa han syns det var hyggelig så er det ikke rart han ikke har sendt melding 😂 

Anonymkode: 7c06d...f20

• Liker 1
Skrevet

Hvem av dere ba med på date? 

Anonymkode: a366a...722

Skrevet

-TS

Ikke send melding

Han får sende selv. 

Anonymkode: f887b...39d

• Liker 1
Skrevet

Beste jenta jeg datet sendte melding sånn 10min etter daten.

Hun fikk komme over til meg dagen etterpå

• Liker 1
Skrevet

Send melding du! Jeg både ba ut han jeg nå er sammen med og var den første som sendte melding etter daten, og det var samme kveld. 

Anonymkode: eb6a3...491

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger litt råd og tips her!

Var på date igår med en veldig hyggelig og sjarmerende fyr :) Vi møttes via sukker, og har snakket litt til og fra siden januar. Ikke møttes før igår da det har dabbet litt av i mellomtiden. Vi spilte minigolf og så en film hjemme hos han. Han nevnte 2-3 ganger at han hadde hatt det hyggelig, og da jeg gikk nevnte han det igjen. Jeg sa "ja, vi snakkes". Etter jeg hadde gått vippset jeg han beløpet han hadde lagt ut for for mat osv. Dette var igår kl 23, og nå er det gått 12 timer og jeg har enda ikke hørt noe "takk" eller lignende. Det skal nevnes at han ikke tar så mye kontakt på chat osv. til vanlig, men svarer og spør når jeg sender først. Skal jeg vente med å sende "takk for daten"-melding til han tar kontakt? Jeg har veldig lyst til å møte han igjen da jeg synes det var veldig hyggelig :)

Hvis jeg skal sende melding først, når bør jeg sende og noen forslag til hva det kan stå? Han har tidligere sagt at han ikke er så fan av chatting, og liker best å møte folk IRL. Veldig usikker på om han er interessert i møtes igjen, men på en annen side sa han jo at det hadde vært hyggelig flere ganger igjennom daten? Han sa også at jeg luktet godt? (hehe)

Du må være deg selv. Hva har du lyst å gjøre? Hvis det du gjør er noe han ikke syns om, er dette et forhold du aldri vil trives i

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...