Gå til innhold

Bergen , hvor ille er det?

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ille det er?

Vel, jeg bor i Bergen sentrum, og har holdt meg i leiligheten min hver dag de siste tre ukene. Jeg går bare ut for å kjøpe mat en gang i uka. Og forrige gang jeg gjorde det, måtte jeg vasse i lik som lå strødd i gatene. Det lå hauger av livløse kropper på hvert gatehjørne. Jeg gikk selvsagt i fullt smittevernutstyr som jeg desinfiserte med en halvliter antibac for hvert skritt jeg tok, og jeg passet på å holde minst ti meters avstand til alle fortsatt levende mennesker jeg møtte på, og minst tyve meters avstand til haugene av døde.

Anonymkode: a5f52...5db

Uff da. 😞 Eg foreslår ein lengre telttur i Byfjellene med fiskestang. 

Men bra du har nok antibac 👌

Anonymkode: 8da31...6b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på matmarked fredag, sidermesse og bondens marked i går, ute og spiste på kvelden, og avsluttet kvelden med et-par glass. 

Alt er som vanlig. 

Anonymkode: 66cfd...5fa

Var det ikke vanskelig å holde avstand? 

Anonymkode: 9fd44...15d

Skrevet

Som andre nemner, mange studentar tar bybanen. Eg er litt redd for korona og ville ha unngått kollektivtransport viss mulig. Da eg bodde i Bergen (Landås og Danmarksplass) pleide eg stort sett å gå eller sykle til sentrum og realfagsbygget, men alle kan jo ikkje bo sentralt. Vanskelig å seie noko om det er mulig å spore smitte, men visse eg skal tippe, så tror eg det kan vere vanskelig.  

Anonymkode: 8da31...6b9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var det ikke vanskelig å holde avstand? 

Er jo knapt smittespredning mellom fremmede. Om man passerer hverandre med mindre en en meter er det så godt som null risiko. Det er nærhet over tid ansikt til ansikt som utgjør smitterisiko. 

Det var jo en undersøkelse her, som hadde tatt for seg kjente smittetilfeller på kollektivtransport. Det har ikke vært noe smittespredning på fly tross at det har vært kjent smitte på over 100 flyavganger de siste månedene. Undersøkelsen viste at 2% mulig var smittet på annen kollektivtransport, men også dette tallet var høyst usikkert da de kunne ha blitt smittet tidligere. 

• Liker 1
Skrevet
På 4.9.2020 den 23.23, AnonymBruker skrev:

At dem sprader rundt hele byen er skremmende...

trodde de bodde nær dem går på skole... ughhhh

Anonymkode: dc5b2...81b

Det er et byuniversitet, f.eks. Også BI ligger nesten i sentrum. HVL og NHH ligger imidlertid utenfor sentrumskjernen. 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på matmarked fredag, sidermesse og bondens marked i går, ute og spiste på kvelden, og avsluttet kvelden med et-par glass. 

Alt er som vanlig. 

Og her har du litt av problemet. Er det virkelig så jævlig viktig å gå på messe, marked og restaurant nå om dagene. Hva med å holde seg hjemme? 

Anonymkode: 43a51...863

• Liker 4
Skrevet

Det er 7 ansatte på Haukeland Sykehus som er smittet. Det er snakk om at de ikke vet smitteveien til flere. Da betyr det at smitten er i ute og sirkulerer blandt alle i Bergen. Det er ikke lenger bare studenter.

Anonymkode: f3a14...56f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og her har du litt av problemet. Er det virkelig så jævlig viktig å gå på messe, marked og restaurant nå om dagene. Hva med å holde seg hjemme? 

Anonymkode: 43a51...863

1) Risikoen for smitte er vanvittig lav. 

2) Jeg er ikke redd for viruset. 

3) Det er godt innenfor retningslinjene til myndigheter og kommune.

Hvorfor skal jeg leve etter dine, personlige, strenge Korona-regler? 

Jeg er mer redd for den mentale helsen til mange av dere når dette er over, etter årevis med isolasjon, enn korona i seg selv....

• Liker 6
Skrevet

Det som gjør meg irritert er disse håpløse vekterne som skal sørge for at det ikke blir for mange i helgene. RIGHT! De står der og teller , men slipper likevel på ALTFOR mange så folk står som sild i tønne før den i det hele tatt har forlatt byparken. 

Jeg har lyst til å sende inn en klage. Den er så full, og innen den har kommet til Florida så er det helt jævlig. For å ikke snakke om etter Danmarksplass.  Trodde at poenget ikke var å fylle disse banene helt fulle jeg, men det virker jo som de omtrent gir f i det. 

Anonymkode: db592...a3d

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
På 5.9.2020 den 0.47, AnonymBruker skrev:

Studentene i Bergen bor hovedsaklig i sentrum, på Møhlenpris, Danmarksplass / Solheimsviken, Kronstad, Minde, i Sandviken og på Laksevåg.

75% av de tar kollektivtransport på Univetsitetet /høyskolen. 

Alle disse bussene / bybanen er stappa fulle fra morgenen til utpå kvelden. I tillegg kommer alle som reiser på jobb og div. 

Og Fantoft, Natland og Møllendal studentbyer. 

Gjest Blondie65
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ille det er?

Vel, jeg bor i Bergen sentrum, og har holdt meg i leiligheten min hver dag de siste tre ukene. Jeg går bare ut for å kjøpe mat en gang i uka. Og forrige gang jeg gjorde det, måtte jeg vasse i lik som lå strødd i gatene. Det lå hauger av livløse kropper på hvert gatehjørne. Jeg gikk selvsagt i fullt smittevernutstyr som jeg desinfiserte med en halvliter antibac for hvert skritt jeg tok, og jeg passet på å holde minst ti meters avstand til alle fortsatt levende mennesker jeg møtte på, og minst tyve meters avstand til haugene av døde.

Anonymkode: a5f52...5db

Takk for denne dramatiseringen - er jo sånn man får følelsen av at det er når man leser trådtittelen.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Munnbind hjelper hvem? Kan dere dokumentere at munnbind hjelper deg mot smitte, eller var det omvendt det var? Altså at andre blir beskyttet mot din smitte.

Jeg har kjøpt inn munnbind og kommer selvsagt til å bruke dem den dagen det blir anbefalt. I mellomtiden bruker jeg sunt vett.

Jeg var på besøk i går og tok banen hjem. Jeg valgte helt bevist å ta banen som gikk før midtnatt hjem. Jeg satte meg midt i vognen, ikke i nærheten av dørene der det ofte blir tett. Den banen jeg tok var passe full, ikke overfylt.

Jeg var også og handlet på Lagunen i går. Der var det vesentlig mye mer folk enn det pleier på samme tidspunkt så jeg valgte å gå en runde i andre butikker enn matvarene først for å sikre meg mot for mye folk. Det hjalp.

Endret av Blondie65
Skrevet
Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Munnbind hjelper hvem? Kan dere dokumentere at munn bind hjelper deg mot smitte, eller var det omvendt det var? Altså at andre blir beskyttet mot din smitte.

Jeg har kjøpt inn munnbind og kommer selvsagt til å bruke dem den dagen det blir anbefalt. I mellomtiden bruker jeg sunt vett.

Jeg var på besøk i går og tok banen hjem. Jeg valgte helt bevist å ta banen som gikk før midtnatt hjem. Jeg satte meg midt i vognen, ikke i nærheten av dørene der det ofte blir tett. Den banen jeg tok var passe full, ikke overfylt.

Jeg var også og handlet på Lagunen i går. Der var det vesentlig mye mer folk enn det pleier på samme tidspunkt så jeg valgte å gå en runde i andre butikker enn matvarene først for å sikre meg mot for mye folk. Det hjalp.

Det hjelper til en viss grad mot smitte og, men den er mest for å beskytte andre, men jo, det hjelper . 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som gjør meg irritert er disse håpløse vekterne som skal sørge for at det ikke blir for mange i helgene. RIGHT! De står der og teller , men slipper likevel på ALTFOR mange så folk står som sild i tønne før den i det hele tatt har forlatt byparken. 

Jeg har lyst til å sende inn en klage. Den er så full, og innen den har kommet til Florida så er det helt jævlig. For å ikke snakke om etter Danmarksplass.  Trodde at poenget ikke var å fylle disse banene helt fulle jeg, men det virker jo som de omtrent gir f i det. 

For mange for hva? Du skriver litt uforståelig. Vi bor ikke i Bergen alle her inne.. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) Risikoen for smitte er vanvittig lav. 

2) Jeg er ikke redd for viruset. 

3) Det er godt innenfor retningslinjene til myndigheter og kommune.

Hvorfor skal jeg leve etter dine, personlige, strenge Korona-regler? 

Jeg er mer redd for den mentale helsen til mange av dere når dette er over, etter årevis med isolasjon, enn korona i seg selv....

Der kom den ja... Jeg har levd lenge i isolasjon før, og jeg vil si at det har gjort meg sterkere på ett sett. Blir ikke like påvirket av ting lenger.

Men uansett skal det ikke være en grunn til å overse pandemier, som har eksistert så lenge mennesker har vært på jorden... Man kan ikke bare ta en pause fra et livsfarlig virus, tenk om det hadde vært noe lignende som svartedøden?

Det bør også an å ha BEGGE Tingene i fokus, smittevern OG mental helse... Vi har duppeditter og all slags mulig teknologi idag som folk ikke hadde for 100 år siden, f.eks under spanskesyken.

Anonymkode: dc5b2...81b

Gjest Blondie65
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mange for hva? Du skriver litt uforståelig. Vi bor ikke i Bergen alle her inne.. 

På bybanen - på avganger etter kl 24 er det vektere som skal passe på at ikke for mange går på i Byparken (endestopp i sentrum).

Skrevet
6 minutter siden, Blondie65 skrev:

På bybanen - på avganger etter kl 24 er det vektere som skal passe på at ikke for mange går på i Byparken (endestopp i sentrum).

Vel, de gjør en dårlig jobb når det gjelder akkurat det

• Opprett ny...