AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Min voksne katt har begynt å spise maten til kattungen, noe som irriterer meg veldig, han har jo sin egen mat like ved.. så er det noen som vet hvordan jeg kan få han til å slutte? Sprute vann på han? Anonymkode: 659ee...3c0
mellomtomater67 Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min voksne katt har begynt å spise maten til kattungen, noe som irriterer meg veldig, han har jo sin egen mat like ved.. så er det noen som vet hvordan jeg kan få han til å slutte? Sprute vann på han? Anonymkode: 659ee...3c0 NEI! du skal IKKE sprute vann på han, du trenger ikke å straffe på den måten! 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 17 minutter siden, mellomtomater67 skrev: NEI! du skal IKKE sprute vann på han, du trenger ikke å straffe på den måten! Takk for det lite hjelpsomme svaret! Jeg spurte HVORDAN jeg skulle få han til å spise sin egen mat. Anonymkode: 659ee...3c0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Den eneste måten å unngå at de spiser "feil" mat er å bruke matskåler med chipleser... Anonymkode: 22c11...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Hvis det er moren som forsyner seg av ungens mat, trenger hun ekstra kalorier og næring etter svangerskap og fødsel og kattungematen er full av der. Anonymkode: ddb8e...68c 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er moren som forsyner seg av ungens mat, trenger hun ekstra kalorier og næring etter svangerskap og fødsel og kattungematen er full av der. Anonymkode: ddb8e...68c Er en noe overvektig kastrert hannkatt det er snakk om her, han er heller bedagelig anlagt så trenger egentlig ikke ekstra kalorier. Anonymkode: 659ee...3c0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min voksne katt har begynt å spise maten til kattungen, noe som irriterer meg veldig, han har jo sin egen mat like ved.. så er det noen som vet hvordan jeg kan få han til å slutte? Sprute vann på han? Anonymkode: 659ee...3c0 Så du mener den bør skjønne hva som er kattungens mat når de står side om side ? Hm Hve med å fore kattungen under oppsyn ett annet sted. Anonymkode: 61df5...3af 6
Misanthropis Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Her må kattene deles ved mating...enkelt det vel? Ser ikke problemet... er vel eneste måten å løse dette på. Katt er katt, og kan ikke regne med å kunne lære en katt at DEN kattematen er innafor, og den andre det kattematen er ikke det... 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Hvordan kan katten vite at det ikke er hans mat da? Det er ikke et menneske. Ta han fint, men bestemt bort helt til han slutter, om det så er 1 gang eller 100 ganger. Eller Gi kattungen mat når storepus allerede spiser. Og skill skålene godt. Anonymkode: 9f285...697 2
Maleficenta Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en noe overvektig kastrert hannkatt det er snakk om her, han er heller bedagelig anlagt så trenger egentlig ikke ekstra kalorier. Anonymkode: 659ee...3c0 Er han sjalu på kattungen kanskje? Har dessverre ingen råd. Gi de samme mat?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 Jeg har samme problem, bare jeg har hunder 😅 Den voksne vil ha valpens mat, og valpen vil ha den voksne sin. Vi gir de mat på hvert sitt rom nå. Anonymkode: 03c1e...321 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 Hvordan mener du egentlig at katten skal vite hva som er hans mat? Den eneste måten å skille slik på er å gi mat på hvert sitt rom eller kjøpe matskål med lokk og chipavleser. Anonymkode: 5d61c...63b 1
Minya Skrevet 5. september 2020 #14 Skrevet 5. september 2020 Få deg fórstasjoner, så slipper du det problemet. Vi har hatt SureFeed matstasjoner helt siden vi fikk katt nummer to i hus, og det er gull verd, både for at kattene skal holde vekten som voksne, og i tilfelle de må ha spesialfór pga sykdom eller andre ting. Særlig når det er voksne katter og kattunger i samme hus, eller du har en slukhals og en småspist katt, så er de stasjonene helt geniale. Du slipper at slukhalsen blir feit, og du trenger ikke bekymre deg for at småspisten ikke får i seg nok mat. I tillegg holder stasjonene maten fersk lenger og du slipper problemer med fluer i våtfóret. Vanligvis er det prosentrabatt på nettbutikkene hvis du kjøper mer enn én fórstasjon samtidig. 1
Robert999 Skrevet 5. september 2020 #15 Skrevet 5. september 2020 Jeg liker barnemat. De små posene med ren moset frukt. Du kan betrygge katten din med at det er helt normalt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #16 Skrevet 5. september 2020 4 timer siden, Minya skrev: Få deg fórstasjoner, så slipper du det problemet. Vi har hatt SureFeed matstasjoner helt siden vi fikk katt nummer to i hus, og det er gull verd, både for at kattene skal holde vekten som voksne, og i tilfelle de må ha spesialfór pga sykdom eller andre ting. Særlig når det er voksne katter og kattunger i samme hus, eller du har en slukhals og en småspist katt, så er de stasjonene helt geniale. Du slipper at slukhalsen blir feit, og du trenger ikke bekymre deg for at småspisten ikke får i seg nok mat. I tillegg holder stasjonene maten fersk lenger og du slipper problemer med fluer i våtfóret. Vanligvis er det prosentrabatt på nettbutikkene hvis du kjøper mer enn én fórstasjon samtidig. Dette! Anonymkode: 6393a...f33
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #17 Skrevet 5. september 2020 Selvfølgelig liker den voksne katten kattungematen bedre, endelig noe nytt jo. Og kattungen vil sikkert ha voksne maten.😂 Anonymkode: 0f273...10b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #18 Skrevet 5. september 2020 Kattungematen er mer fet, og smaker nok veeeeldig digg. Så du får gå til innkjøp av matskål med chipleser. Mulig du kan kjøpe det brukt på finn.no og så selge det igjen når begge kattene er voksne og spiser samme mat. Men egentlig er matskålene med chipleser lurt å ha så lenge kattene lever, for det er mye lettere å se hvor mye hver enkelt katt spiser hver dag og man kan lettere oppdage at noe er galt hvis de blir syke og sånn Anonymkode: b08f0...464
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 Jeg lot storebror kose seg med kattungematen det knappe året lillepus skulle ha dette. For her var problemet det samme, lille spiste voksenmaten, store spiste babymaten. Men nå er han slank og sterk, så det er kanskje ikke den beste løsningen for "bolla" di. Ikke kjeft, det har kun negative sider. Chipmater er aller best. Alternativt kan man lage en boks med en åpning som er akkurat stor nok til at lillepus kommer inn. Anonymkode: 48499...547
onyx Skrevet 5. september 2020 #20 Skrevet 5. september 2020 Vel, slankefor betyr som regel mye fyllmasse, så i praksis har du en voksen katt som er konstant sulten. Gi heller katten kattungemat bare i mindre mengde, kanskje han faktisk vil spise mindre med mer næringsrik mat. Om han spiser fordi han kjeder seg, så kan du kanskje kjøpe et slikt aktivitetsmatbrett der maten må jobbes frem? https://www.zooplus.no/shop/katt/katteskaler/matskal_aktiv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå