Gå til innhold

Hvor mye har DU på bufferkonto?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hvor har du det stående? Jeg har mine i SPIFF (derav brukernavnet). Jeg har også en «krisebuffer» og en «gavebuffer».

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 50 000 på min bufferkonto. Kontoen er bare en vanlig sparekonto i banken min. Burde sikkert satt de et sted med bedre renter, men tenker bare at det er mas med flere banker. Men pengene står nå bare der da, så det burde jo egentlig ikke ha så mye å si om jeg bytter bank. Har bare ikke giddet så langt.

Anonymkode: 7f6ee...e5b

• Liker 3
Skrevet

40.000

Anonymkode: 5f87d...ef4

Skrevet

8000 på sparekonto I banken. 

Anonymkode: efc40...017

Skrevet

Bufferkonto..... Jeg har 100.000 i sparing i fond og 150.000 på høyrentekonto. Men utover det har jeg ingen bufferkonto, og sparer hver måned. 

Anonymkode: d27f6...ea2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 60.000 på sparekonto. Samboer har 500.000.

Anonymkode: 7cacb...487

Skrevet

Da har du det samme som jeg har i min «krisebuffer». Jeg vil virkelig anbefale Spiff hvis du har flere spareplaner. (Skulle tro jeg fikk penger for å reklamere, men jeg gjør altså ikke det, bare elsker den appen😅

Skrevet

23000kr sparer 1000kr hver mnd 😊

Anonymkode: b6214...f5f

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Spiffsparer skrev:

Da har du det samme som jeg har i min «krisebuffer». Jeg vil virkelig anbefale Spiff hvis du har flere spareplaner. (Skulle tro jeg fikk penger for å reklamere, men jeg gjør altså ikke det, bare elsker den appen😅

Hva har du i rente på Spiffsparingen da?

Anonymkode: 71265...6bd

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Spiffsparer skrev:

Ser at jeg glemte å sitere, men har 50 000kr😊

Skrevet

Min bufferkonto inneholder pr i dag kr 384. Etter eukontroll fra helvete, vindu som sprakk, ny vaskemaskin og ødelagt pc en uke etter at idiotforsikringen gikk ut, da var det visst tomt😅 Har litt i fond, så helt tomt er det heldigvis ikke!

Anonymkode: f1cc8...ff5

• Liker 6
Skrevet

20.000. Passer på å alltid ha det da er jeg happy nok.

Anonymkode: a7b7f...e5b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 50 000 på min bufferkonto. Kontoen er bare en vanlig sparekonto i banken min. Burde sikkert satt de et sted med bedre renter, men tenker bare at det er mas med flere banker. Men pengene står nå bare der da, så det burde jo egentlig ikke ha så mye å si om jeg bytter bank. Har bare ikke giddet så langt.

Siterer meg selv. Kan jo nevne at dette er en egen konto bare for buffer. Sparer på flere sparekontoer (til forskjellige formål) og fond i tillegg til dette. Men det er penger jeg har en klar plan for hvordan skal brukes. Bufferen er bare for «krisesituasjoner».

Skrevet

50000 i bufferkonto

50000 i feriekonto

80000 i studiekonto

Anonymkode: 6ebaf...a85

Skrevet (endret)

130 000 i fond

200 000 på sparekonto/buffer

30 000 i buffer på brukskonto

Endret av C-girl
Skrevet

Renten er bare 0,5, men det lønner seg for meg, siden jeg sparer mye mer enn jeg ville blitt motivert til på andre måter. Det er uansett ikke snakk om de store pengene i forskjell, siden jeg ikke har millioner på bok☺️

Skrevet
1 minutt siden, Spiffsparer skrev:

Renten er bare 0,5, men det lønner seg for meg, siden jeg sparer mye mer enn jeg ville blitt motivert til på andre måter. Det er uansett ikke snakk om de store pengene i forskjell, siden jeg ikke har millioner på bok☺️

Hvis du har 0,5 i innskuddsrente på sparekontoen må du bytte bank snarest. Du finner banker som tilbyr opp mot 2,0% rente, både med og uten bindingstid. 

Anonymkode: d27f6...ea2

• Liker 5
Skrevet

150 tusen på sparekonto
100 tusen på BSU 

Jeg er masterstudent og planlegger sommerjobb til neste år. Planen er å flytte de 50 tusen over på BSU slik at jeg har 100.000 på sparekonto samt 150 tusen på BSU + renter når jeg er ferdig på master.

Anonymkode: d4546...a49

Skrevet

Herregud, så mange kontoer dere har! Og så flinke dere er til å spare.

Jeg har 2800 på visakortet, og det må jeg ha til neste lønning. Har null kroner på sparekonto. 

Anonymkode: 913b8...f55

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Spiffsparer skrev:

Ok. Har mine sparepenger i fond og ligger på over 14% i pluss der nå. Buffer på vanlig sparekonto har jeg ikke bruk for.

Anonymkode: 71265...6bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...