AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Innen reklame og visuelle felt. Hvordan går man frem for å få kunder og reklameoppdrag? Anonymkode: 918ee...2b1
nomore82 Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Først må du etablere bedrift og deretter må du gå ut og snakke med potensielle kunder. Begge deler krever en god del arbeid
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Men selger jeg inn ideer og forslag til en reklamefilm feks eller kontakter jeg bedrifter og spør om de trenger reklame? Og hvem i bedriftene henvender jeg meg til? Jeg kan virkelig ikke forretningsideen, men vil gjerne kunne det. Anonymkode: 918ee...2b1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Rettelse: Forretningssiden, ikke ideen. Anonymkode: 918ee...2b1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Helt ærlig, det letteste er å jobbe innenfor bransjen man ønsker å lykkes i, både for å få kontaktnettverk, samt se hvordan det fungerer i din aktuelle bransje, i minst ett par år før man begynner å starte for seg selv. Det er overhode ikke lett å bare starte fra bunnen uten god kjennskap til bransjen, nettverk og potensielt en god kunde allerede fra starten av. Skal du starte egen bedrift uten nettverk og uten kjennskap må du nok belage deg på ca (minst) ett år uten inntekt, hvor du jobber fulltid med å skaffe deg kunder. Jeg jobber innenfor interiør og design, og vi blir bombadert med eposter og telefoner fra unge firmaer som ønsker å selge oss produkter som : reklame, visuelt materiell, markedsføring innen sosiale medier, influenser som vil ha "samarbeid" samt design og fysiske produkter. Vi takker pent nei til alle med en standard epost, fordi vi allerede har gode kontrakter med etablerte bedrifter med kjennskap til bransjen, godt utviklete verktøy og resultater man kan vise til. Jeg har også flere venner som driver egen bedrift, og jeg har enorm respekt for de. De har jobbet knallhardt i flere år, og går ofte uten å vite om de får inn nye penger denne mnd, eller om de må ta av sparepenger. Vi snakker om arbeidsomme folk som ikke tør å ta ferie fordi inntekten er uviss og de verken har råd eller tid til å ta seg noen dager uten å jobbe. Jeg unner de alt godt, og når det går bra så går det meget bra, men det er også perioder hvor det går sinnsykt dårlig. Tenk nøye gjennom hva du gjør, og ha en god plan før du bare kaster deg ut i ting. Anonymkode: 0e8b1...2a3 3
nomore82 Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Nå kjenner jeg ikke bransjen du skal inn i. Men i min bransje så er det vanlig at dersom man ønsker å starte for seg selv med egen konsulentvirksomhet(salg av tjenester) så starter man først som ansatt i en bedrift, tilegner seg erfaring og et godt rykte, og når tiden er rett og man har noen bein å stå på så starter man for seg selv. Ryktet, erfaringen og kontakter brukes da for å skaffe seg sine første kunder, og så bygger man videre derifra. Dette er innen IT konsulenttjenester. Det man må passe på i slike situasjoner er konkurrerende virksomhet. Så spørsmålet her blir jo om du har noen erfaring og kontakter knyttet til det du vil gjøre? I så tilfelle så benytter du deg av disse for å selge deg inn. Kanskje du og må vurdere å jobbe gratis på et oppdrag for å vise de at du vet hva du kan, før de evnt betaler for det neste gang. Her er det viktig at du ikke gir for mye, og at du etterhvert etablerer deg selvtillit til å stole på at arbeidet ditt selger seg selv. Men igjen, jeg kjenner ikke bransjen du snakker om. Når det gjelder alt rundt bedriften så er det et stort tema. Her ville jeg ha sjekket opp i om kommunen holder grunderkurs eller lignende i hvordan du skal starte din egen bedrift. Ta dette. Det er mange fallgruver her og spesielt om du i tillegg til å starte opp går på arbeidsavklaringspenger eller dagpenger. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Tusen takk for svar dere! ok, da får jeg kjøpe domenene til firmanavnet jeg så for meg og skaffe meg mer erfaring og kontakter først. Og lære meg litt mer om forretningsutvikling. Takk😊 Anonymkode: 918ee...2b1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar dere! ok, da får jeg kjøpe domenene til firmanavnet jeg så for meg og skaffe meg mer erfaring og kontakter først. Og lære meg litt mer om forretningsutvikling. Takk😊 Anonymkode: 918ee...2b1 Det høres fornuftig ut Hadde det vært så enkelt hadde alle gjort det, men det er absolutt mulig! Bare krever mer arbeid enn man kanskje tror på forhånd Anonymkode: 16beb...dc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå