Gå til innhold

Kile i magen ved forelskelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det slik at det alltid må kile i magen ved en forelskelse? Noen som har opplevd at det ikke har gjort det? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Da jeg forelsket meg kilte det i magen, da jeg fikk avslaget var det som å få et kraftig spark, i den samme magen. Forelskelse er herlig, gitt. 

Anonymkode: 664ad...c05

Skrevet

Neida, det må ikke kile. Det er ulik hvordan folk opplever følelser. Følelser kan vokse fram over tid. De forholdene som har vist seg å være mest solide er de som startet som venner. Og den kilingen kan fort være kun fysisk tiltrekning også, så vær litt forsiktig med det. 

Anonymkode: 6ac8f...77a

• Liker 1
Skrevet

Jeg går og lurer på det samme, Ts. Nå slipper jeg å opprette egen tråd 😅

Jeg har hittil i livet kjent forelskelsen i magen.. I tillegg til varm i hjertet, eller stikk når man er usikker. Har følt meg helt ør. 

Han jeg har blitt god venn med og glad i nå, han har herlig glimt i øyet, humor, personlighet og er smart. Men fysisk er det noen ting som jeg aldri trodde "min mann" skulle ha. Hadde aldri trodd jeg kom til å bli sammen med en 10 år eldre, mage, utrent, rynker, lite hår.. 😅 Men når vi er rundt hverandre er det så deilig. Så trygt. Så fint. Når jeg ser han inn i øynene kan jeg kjenne jeg blir varm i hjertet, når jeg ser han sånn ellers så får jeg ikke de vandre sommerfuglene. Har lurt veldig på om jeg da virkelig er forelsket, eller om jeg bare er glad i han som venn. 

Anonymkode: bf32a...d90

Skrevet

For meg er forelskelse forskjellig hver gang, og jeg går ut i fra at det også varierer fra person til person. For meg er også forelskelse annerledes nå i slutten av 20-åra enn det den var da jeg var tenåring. I tenårene var det en berg-og dalbane, men nå er jeg mer jordnær og da er forelskelsen også blitt en roligere følelse. Jeg bruker ganske lang tid på å bli glad i noen nå. 

Anonymkode: 0f8c5...a2a

Skrevet

Tror kanskje det er ulikt for menn og kvinner, både hvordan det kjennes ut og hva man kjennetegner som forelskelse. 

Iallefall det inntrykket jeg har etter utallige prater med venninner og kamerater. 

Skrevet

Vært forelsket 5 ganger, alle gangene har berørt magen 😅 4/5 ganger som en slags kiling i magen, 5/5 gangen var mer som et slags sug. Aldri opplevd å være forelsket uten at det kjennes ut som om noe prikker inne i magen. 

Anonymkode: 53e3d...881

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vært forelsket 5 ganger, alle gangene har berørt magen 😅 4/5 ganger som en slags kiling i magen, 5/5 gangen var mer som et slags sug. Aldri opplevd å være forelsket uten at det kjennes ut som om noe prikker inne i magen. 

Uansett ikke la den følelsen bli for sterk før dere faktisk vet noe om de blir noe videre. Heftig forelskelse er noe forbannet dritt om det ikke går begge veier og det varer over tid. Da blir det smerte i stedet når den andre ikke er like mye inne i det som den andre. Hold alltid litt igjen, og ikke gi mer en du får tilbake. Hold gjerne den følelsen litt skjult også en tid, altså ikke ved å ikke vise interesse men med klare ord. Om den andre ikke har den samme følelsen får den personen all makt i et forhold. Tro meg det er ikke noe dere ønsker. Da blir en forelskelse bare usikkerhet og smerte. Aldri tillat at dette skjer. Det er oppskriften på et hekt.

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Antiviruset said:

Uansett ikke la den følelsen bli for sterk før dere faktisk vet noe om de blir noe videre. Heftig forelskelse er noe forbannet dritt om det ikke går begge veier og det varer over tid. Da blir det smerte i stedet når den andre ikke er like mye inne i det som den andre. Hold alltid litt igjen, og ikke gi mer en du får tilbake. Hold gjerne den følelsen litt skjult også en tid, altså ikke ved å ikke vise interesse men med klare ord. Om den andre ikke har den samme følelsen får den personen all makt i et forhold. Tro meg det er ikke noe dere ønsker. Da blir en forelskelse bare usikkerhet og smerte. Aldri tillat at dette skjer. Det er oppskriften på et hekt.

Meg du siterte, ekstremt enig. Lærte meg ikke dette før i voksen alder jeg 🤦🏼‍♀️ Så det har gått til helvete. Aldri blitt avvist, men mildt sagt utnyttet på det groveste. Når jeg nå merker den kilingen får jeg tvert imot panikk og holder meg unna, frem til jeg får tilbakemelding på at det er fullstendig gjensidig. Gir aldri mer enn jeg får. Burde vært en del av oppdragelsen; aldri gi mer enn du får 😅 angrer på jeg ikke begynte med det tidligere. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg du siterte, ekstremt enig. Lærte meg ikke dette før i voksen alder jeg 🤦🏼‍♀️ Så det har gått til helvete. Aldri blitt avvist, men mildt sagt utnyttet på det groveste. Når jeg nå merker den kilingen får jeg tvert imot panikk og holder meg unna, frem til jeg får tilbakemelding på at det er fullstendig gjensidig. Gir aldri mer enn jeg får. Burde vært en del av oppdragelsen; aldri gi mer enn du får 😅 angrer på jeg ikke begynte med det tidligere. 

Ja de er mange rare personligheter der ute! Selv om de viser samme følelser for deg som du viser for de en periode kan det fort endre seg også. Ved at de "fader" deg ut og nivået på interessen dabber av. Da er det ekstremt viktig å trekke seg tilbake selv! Ikke tillate at det skjer, ta det gjerne opp med en gang og bedrer det seg ikke? Da er det bare å bryte kontakten. Legg merke til hva som ofte skjer da! Etter en tid er vedkommende tilbake og snakker om hvor mye "jeg savner deg". Pissprat som jeg aldri stoler på, da er man en reserve og ikke noe annet. Da bare trekker jeg på skuldrene og signaliserer at "nå er det opp til deg å vise det i handling" om jeg da overhodet er interessert i det hele tatt. Når jeg oppdager slikt og kontakten er dårlig over tid ? Dater lett andre uten å si noe som helst. Da er som oftest det hele kjørt. Slik "jeg savner deg" etter en periode med lite kontakt er som oftest bare noe midlertidig greie uansett. Faller du da i fellen med og forsøke en gang til? Du får bare en runde til med akkurat det samme. Usikker tilknyttningstil kalles det på fagspråket og det er et mareritt og støte på. Ekstremt liten sjanse for at de endre en slik personlighet.

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går og lurer på det samme, Ts. Nå slipper jeg å opprette egen tråd 😅

Jeg har hittil i livet kjent forelskelsen i magen.. I tillegg til varm i hjertet, eller stikk når man er usikker. Har følt meg helt ør. 

Han jeg har blitt god venn med og glad i nå, han har herlig glimt i øyet, humor, personlighet og er smart. Men fysisk er det noen ting som jeg aldri trodde "min mann" skulle ha. Hadde aldri trodd jeg kom til å bli sammen med en 10 år eldre, mage, utrent, rynker, lite hår.. 😅 Men når vi er rundt hverandre er det så deilig. Så trygt. Så fint. Når jeg ser han inn i øynene kan jeg kjenne jeg blir varm i hjertet, når jeg ser han sånn ellers så får jeg ikke de vandre sommerfuglene. Har lurt veldig på om jeg da virkelig er forelsket, eller om jeg bare er glad i han som venn. 

Slik var det med meg også. Så trygt og alt jeg hadde ønsket av en mann. Dypeste forelskelsen jeg har hatt og fant ut at jeg elsket han også. Så vil råde deg til å ta det rolig og ikke stusse så mye over den kilingen og nyt det! 😊

ts

Endret av Fjellgeita27
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...