AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Er du eller kjenner du noen som er uføretrygdet på grunn av fibromyalgi? Anonymkode: 7cdc8...e98
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Nei, men kjenner tre som har det. Alle er 100% i jobb. Trener, spiser sunt og gjør det de kan for å holde sykdommen «i sjakk». Anonymkode: 2aa88...d90 1
Tbag Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Kjenner to som er i prosess for å bli det. Den ene har jeg ikke problemer med å skjønner eller forstå, den andre tror jeg dessverre ikke på.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 Vet om 2 som er 50% ufør pga fibro. Anonymkode: b1e8c...035
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Jeg kjenner en som har fått avslag selv om hun har fått diagnosen og har store smerter. Anonymkode: 7cdc8...e98
GammelKaktus Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 (endret) Kjenner ingen som "bare" har fibro og er 100% uføretrygdet. Kjenner en som er 50%ufør og hen har ikke bare fibro, har andre årsaker og . I dag så er det ganske så vanskelig å bli uføretrygdet bare på bakgrunn av fibro, som regel så må man ha flere ting. Selv om man i utgangspunktet skal gå utifra arbeidsevnen så er sykdommer som FM og ME vanskelige for man har så lite "bevis". Hadde man kunnet "se" problemet så hadde nok sykdommene fått mer "respekt". Liker dette bildet for det er nok slik de fleste føler det. Endret 4. september 2020 av FrøkenMånestråle Skriveleif 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 9 timer siden, Tbag skrev: Kjenner to som er i prosess for å bli det. Den ene har jeg ikke problemer med å skjønner eller forstå, den andre tror jeg dessverre ikke på. Kjenner flere av type to som du beskriver. Ei som er superaktiv - hun baker flere lass rundstykker, brød osv hver uke, all middag fra bunn, hjelper sine voksne barn med flytting, frakt av ting, kjøre dem steder, syr og strikker, hjelper foreldrene sine på gården og er i driv 24/7. Evinnelig syting på Facebook om at hun har såå mye å gjøre og er såå sliten. Jeg tror ikke på at hun ikke kan jobbe, hun vil bare ikke. Hvis jeg hadde holdt på sånn som hun gjør, ville jeg også vært utslitt hele tiden. Kjenner et par andre som går toppturer, raske turer bortover veien med bildekk i kjetting bak seg, svømmer, rir og gjør masse annet. Pusser opp, maler møbler, strikker, er aktive med barn/barnebarn, i bevegelse hele tiden. Da hadde de sikkert klart en 50 % kontorjobb. Jeg tror at det er alt for mange i Norge som er uføre for ingenting. Jeg mener også at terskelen for å bli sykmeldt er alt for lav i dette landet. Men man kan jo ikke si det høyt, det er ikke politisk korrekt. Anonymkode: a7c18...bcb 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Jeg har fibromyalgi, endometriose, ibs og migrene. Går mot 50–100% ufør pga mine plager. Er ikke diagnosen, men hvordan arbeidsevnen min er som bestemmer om jeg blir ufør eller ikke. Anonymkode: 2857a...713
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Ja lei syting over at de som jobber klager på uføre ! Og lei av at de som er uføre klager over dårlig råd etc etc på face ol! Er det mulig ..jeg jobber livet av meg døgnet rundt og har ikke så fett jeg eller . Er en grunn for de fleste uføre at de ikke jobber . Det er mange grunner til at noen ikke fikser arbeidslivet . Mye psykisk rundt omkring , og det kan ende med fysisk diagnose det faktisk ! Men ikke klag ... du får penger uten og jobbe . Vi som jobber får være glad vi greier det og har jobb 👍🏼 Jeg stortrives på jobb og er heldig sånn . Anonymkode: 35337...3e0
Connie80 Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Jeg har fibromyalgi og jobber 100%. Har to barn i barnehagealder og kjenner at det er utrolig krevende kombinasjon. Men det går rundt og jeg har gode og dårlige perioder mtp smerter. Merker det mest mentalt i jobben - blir sliten i hodet, konsentrasjonsvansker, gjør feil, har lese- og skriveutfordringer som en dysilektikter, svimmmel, hodepine, trenger mye stillhet. Hjemme gjør det at jeg gjerne skulle hvilt mer, er utålmodig med ungene, klarer ikke være sosial og må porsjonere ut krefter (eks om vi blir invitert på bursdag - har jeg egentlig ikke kapasitet til). Så kort oppsummert ; som mor, arbeidstaker og for egen del så hadde det fungert MYE bedre om jeg hadde vært 50% uføretrygdet. Men jeg biter tenna sammen og jobber 100%. Spent på hvor lenge det går, men jeg håper å ha full opptjening når jeg en dag blir pensjonist. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 På 3.9.2020 den 23.39, AnonymBruker skrev: Er du eller kjenner du noen som er uføretrygdet på grunn av fibromyalgi? Anonymkode: 7cdc8...e98 Jeg er 100% ufør og har kun fibro. Mye utmattelse da. Anonymkode: 6cb11...c88
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 100% ufør og har kun fibro. Mye utmattelse da. Anonymkode: 6cb11...c88 Legen som snakket med NAV om min situasjon. At den ikke hadde bedret seg på mange år. Og at arbeidsutprøvelse ville gjøre meg sykere. Tok 8 mnd å få det innvilget. En lettelse. Og ja, en nødvendighet. Veldig utmattet. Og ansvar for flere barn. Så dette var rett for meg og min situasjon. Anonymkode: 6cb11...c88
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #14 Skrevet 5. september 2020 Jeg har fibromyalgi og jobber 100%. Har aldri vært snakk om uføre Anonymkode: d0823...1de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå