AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Noen vil si "kom deg videre", men det hjelper ikke. Etter fire år var typen utro, og han ble betatt av denne jenta og oppmerksomheten. Han gjorde det slutt noen dager etter, kysset meg masse og løy og sa det ikke var noen andre. Jeg ble knust, og enda mer da jeg noen få dager etterpå fant ut at han hadde vært utro OG fortsatte å prate med denne jenta igjennom bruddet og etterpå. om han er nyforelsket i henne, eller bare bruker henne for å slippe å føle noe vet jeg ikke. Men selvtilliten min er på bånn, jeg føler meg så alene, og sliter med angst. Hverdagen min er helt ødelagt, og jeg føler meg nummen og orker ikke tenke på fremtiden jeg har mistet. Det har gått ganske lang tid, og jeg har forsøkt alt venninner sier for å komme meg videre. Jeg har kommet til konklusjonen at min eneste vei videre er hvis han skjønner hva han har gjort, og tar kontakt og sier unnskyld for det eller at han angrer fra et oppriktig ståsted, slik at jeg kan få mulighet til å avvise han og si "jeg ble så lei meg, konsekvensene er at du mistet meg og det er det du må leve med". Det blir min slags "hevn", for å få ut alle følelsene jeg sitter med. Sinne, skuffelse, sorg, fortvilelse og angst. Hvordan kan jeg få han til å savne meg så mye? Han virket ikke helt sikker da han gjorde det slutt, og ikke lenge før dette gikk det veldig bra med oss, så jeg har troen på at dette kan gå hvis jeg spiller kortene mine riktig. Jeg har selvfølgelig kuttet all kontakt med han, men han følger meg fremdeles på alle sosiale medier. Hjelper det å legge ut bilder hvor jeg er søt eller pen? Burde jeg forsøke å gjøre han sjalu ved å laste ned datingapper osv? Noen syntes sikkert jeg er umoralsk, men jeg ønsker dine triks til å manipulere han til å angre, så jeg kan komme meg opp og videre. Anonymkode: d4022...f2b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Målet er altså at han skal savne meg/angre seg så mye at han mister interessen for denne dama, og gir meg bekreftelse på at forholdet vårt faktisk var verdt noe for han! Anonymkode: d4022...f2b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 Den beste hevnen er å gå videre, og etterhvert vise at du er lykkelig uten han. Anonymkode: 925df...576 15
Bamseklemmer Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 Jeg skjønner bare ikke at det er mulig å gi noen tilgivelse for utroskap, og samtidig prøve på å manipulere han tilbake... Jeg må si du er tøff hvis du takler en hverdag med han som plutselig kan bli utro igjen, for føler du deg 100% sikker på at han ikke gjør det igjen? Jeg er selv blitt bedratt, så jeg vet hvordan det er å bli knust av min store kjærlighet som gav meg tillit. Hun sprakk på et ONS og ble gravid like etterpå... Hvor ble det av tilliten, og det huset vi skulle bygge til våre barn? Det gikk rett i dass! Jeg føler fremdeles hat etter snart 20 år siden det skjedde. Jeg kommer aldri i livet til å glemme denne utroskapen... Forresten TS, hun dama der, vet hun at han var sammen med deg? Jeg har mange ganger tenk over hva som skjer i hodet på slike mennesker som er medskyldig i utroskapen... Vil hun virkelig ha en mann som er utro i utgangspunktet?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 Jeg synes ikke du oppleves umoralsk, umoden derimot? Check✔️ Jeg føler med deg, det er en vond situasjon, men nei, bare nei. Anonymkode: 3ea78...670 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Hva er hensikten din med og hevne? Er det for og mate "egoet" ditt? Det kommer jo ikke ut av det blå, at det første du tenker på er og hevne deg på han. Skjønner at du er bitter på hele situasjonen. Hvordan var forholdet deres egentlig? Når det kommer til mennesker, og hva de viser på utsiden, og hva de "helt innerst" føler. Vet du noe om det? Utifra det jeg ser du skriver, så ser det ut som dere hadde det bra sammen, og masse fine greier. Men dette er bare "din" perspektiv. Mennesker er veldig kompliserte, iallefall når det kommer til følelser og hjertet dem. Det er så mange faktorer, og mye som spiller inn over lang tid. Kanskje din perspektiv så hadde dere det bra, men kanskje han har et helt annet perspektiv. Det som er så kjedelig med dette, er at dette er noe DU aldri, kommer til og høre eller få vite. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke brukt mye tid på "hva, hvorfor, hvordan, kan,". Jeg hadde heller brukt mer tid, på og selv reflektere, igjen betyr ikke at du nødvendigvis har gjort noe gale eller ei. Men det har litt med at du tar litt selvrefleksjon, og kanskje jobbe med deg selv. Om du føler, og syns det er noe du kan endre på. Veldig viktig at du er objektivt og nøytral som mulig, ellers vil grunnlaget på selvrefleksjonen, gi helt andre utfall. Det blir mye frustrasjoner, og en del sinne ikke minst hat, det du har i deg nå. Tiden vil heller ikke helbredet smerten. Den bare lærer deg at, du må bare leve med den. Jeg skriver dette, er fordi da sparer du en del snarveier, senere når du er "klar" og kan møte, en som fortjener deg Anonymkode: 8174c...0ff 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Folk må først og fremst slutte å være 100% romantisk og naivt anlagt. Man skal så klart ikke gå ut fra at enhver kjæreste kommer til å være utro, men det er greit å ha det i bakhodet. Hvis det da skjer (og det vil jo de fleste oppleve i livet sitt), så er man i hvert fall litt forberedt mentalt, og slipper å falle helt til bunnen av kjærlighetsbrønnen. Og nei, du mister ikke all romantikk i forholdet fordi en liten del av deg er forberedt på det verste, det går fint an å kombinere dette. Det handler om at livet både er godt og vondt, slik er det bare. Anonymkode: dafc2...fe5 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Bli sammen med noen han ser opp til. Den kjekkere, morsommere og glupere kameraten f.eks. Anonymkode: f296f...7f0 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Her skal du få et godt råd. Det er greit å ville hevne seg, men det å gå rundt å vente på at hevnmuligheten kommer er sløs av tid og strev. Bare bestemt deg for å avvise han på den måten hvis han kontakter deg igjen også kan du tenke at det på en måte allerede har skjedd og hvis han aldri kontakter deg igjen så hadde det skjedd dersom han hadde gjort det. Da har du på en måte allerede hevnet deg med den planen også kan du gå videre fra og med akkurat nå. Anonymkode: 10dfa...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Den beste hevnen (det eneste som funker) er å tenke at du er glad for at du er kvitt en slik drittsekk, sånn at du kan gå videre og finne en som faktisk er verdt følelesene dine. Du fortjener bedre. Bra at du har sluttet å følge han, nå må du også slutte å sjekke om han følger med på deg, det beste kan faktisk være å blokkere han. Slutt å bruke energi på han. Han er ikke verdt det. Uansett, sprioriter venner og aktiviteter som er bra for deg. Lev livet videre. Har opplevd sånt selv, og dette er det som ffaktisk hjelper best for å komme seg videre. Anonymkode: 30895...6e9 1
Gjest vanSteike Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 Den beste hevnen er alltid å la den som var utro mot deg se at du er lykkelig sammen med en annen.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 Min eks har totalt ødelagt livet mitt og helsa mi... i så stor grad at når helvete forhåpentligvis snart er over (etter hittil 1,5 år med terror) så blir jeg nødt å bruke lang tid på å jobbe meg opp igjen, både helsemessig og økonomisk jeg er så full av hat og sinne for denne mannen... jeg ønsker virkelig hevn, så det skal svi for han. Men beste metoden for det er å gå med hodet hevet, komme seg videre i livet og søke lykke fremfor å henge fast i bitre følelser for han. Han er ikke verdt min tid, han er ikke verdt en eneste tanke. sånn bør du også tenke. Du belønner han ved å bruke tid på å tenke på han. Legg dette bak deg, kom deg videre og tenk at han er taperen her. Ikke bruk tid og energi på drittsekken. Anonymkode: b6ab9...35a
AnonymBruker 42 Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 På 3.9.2020 den 22.36, AnonymBruker skrev: Noen syntes sikkert jeg er umoralsk, men jeg ønsker dine triks til å manipulere han til å angre, så jeg kan komme meg opp og videre. Tror de fleste over 18 tenker du ganske umoden, ikke helt klar for et "voksen-forhold" , og tenker ikke det minste over "moralen" opp i dette.. Den beste "hevnen" er å ikke trenge noe hevn, heve seg over situasjonen, være glad og fornøyd over at du ikke kastet bort enda mer tid på forholdet deres... Rett og slett bare gå videre. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, Beeblebrox skrev: Tror de fleste over 18 tenker du ganske umoden, ikke helt klar for et "voksen-forhold" , og tenker ikke det minste over "moralen" opp i dette.. Den beste "hevnen" er å ikke trenge noe hevn, heve seg over situasjonen, være glad og fornøyd over at du ikke kastet bort enda mer tid på forholdet deres... Rett og slett bare gå videre. Å ønske hevn er ikke "umodent", men å utføre den er det. Vi kan alle være bitre og forbannet. Men tiden leger alle sår, og jeg tror TS vil ha det mye bedre ved å bare glemme ham. Tenke at han ikke eksiterer. Anonymkode: 974c4...39e
AnonymBruker 42 Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ønske hevn er ikke "umodent", men å utføre den er det. Vi kan alle være bitre og forbannet. Men tiden leger alle sår, og jeg tror TS vil ha det mye bedre ved å bare glemme ham. Tenke at han ikke eksiterer. Anonymkode: 974c4...39e Jada, bitter og muggen kan alle være, men å ønske hevn etter endt forhold synes jeg er umodent, og i tillegg legge konkrete planer for det er enda mer barnslig imo... Det er bare et tegn på at sliter med å gi slipp, og forstå situasjonen i sin helhet.. Her er jo saken veldig enkel - TS trodde hun hadde gjort et "gullfunn" som viste seg å være en gullbelagt hundedritt... Det er jo utelukkende positivt at hun fant ut dette før det ble barn eller lignende. Ingen tingen er tapt, og alt er "vunnet" mao. Med mindre man da sitter igjen som bitter og hevngjerrig da, selvfølgelig.. Jo mer man ønsker "hevn", desto mindre "hevn" er det i en slik situasjon. Og om man er av personene som er veldig opptatt av "hevn", så går jo dette rett og slett imot sin hensikt, eller hva? Enig at å glemme han er et OK råd, men det beste er jo å forstå at dette var en bra ting, og at hun rett og slett "finta en kule" og vant på flax-lodd samtidig... Endret 10. september 2020 av Beeblebrox 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå