Gå til innhold

Eier alvorlig skadd av egen hund

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg lurer på er hvordan den stakkars hunden ble behandlet i forkant. 

Anonymkode: 087e9...665

• Liker 33
Skrevet

Ser for meg det er en uforutsigbar rase a la staffe rottweiler etc

Anonymkode: ec91a...426

• Liker 5
Skrevet

Hørte rykter om at det er en boerboel.

Anonymkode: d40ce...43a

Skrevet

Stakkars hund! Sånne folk skulle ikke hatt lov til å ha dyr.

Idioten sloss med en annen så da reagerer selvfølgelig hunden på det.

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/a/11623073/

Hvilken hunderase var dette? 

Anonymkode: ec91a...426

Hunderase er lite interessant... Slik jeg forsto det var dette to rusede personer som begynte å krangle ganske alvorlig. Hunden ble satt i en svært presset og stressende situasjon og var dessverre av en størrelse som kan gjøre stor skade.

Anonymkode: 384ef...a1e

• Liker 15
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunderase er lite interessant... Slik jeg forsto det var dette to rusede personer som begynte å krangle ganske alvorlig. Hunden ble satt i en svært presset og stressende situasjon og var dessverre av en størrelse som kan gjøre stor skade.

"Skulle du tillate at han angriper, vil han brøle som en løve, og kjempe uten tanke på sin egen sikkerhet"

"En Boerboel skal aldri suttre eller knurre når den blir irettesatt. Hvis den gjør det; Selg den som hvilken som helst annen hund, men kall den aldri en Boerboel!"

"Boerboelens temperament er dens viktigste karakteristikk. Sør - Afrikanerne beskriver den som den eneste rasen i verden, som er avlet frem med ett formål: Til å stå vakt og beskytte!"

Jo, rase er litt interessant. Dette er en rase som uten tvil beskytter og kjemper uten å nøle dersom den føler at en den er glad i er truet. En rase med stort skadepotensial og mye alvor. Rasen er dessuten ulovlig i Danmark av disse grunner. 

Flott rase! Men ingen tvil om at rasen bør være i riktige hender, ellers kan det potensielt være en farlig hund... 

• Liker 7
Skrevet

Det skal jo litt til for at en hund angriper sin egen eier. Er vel heller mer normalt hunden angriper den andre eieren kranglet med. 

Jeg vil tro at denne krangelen var veldig voldsom, muligens fysisk eller hvert fall at hunden oppfattet eier som farlig/ikke kjente igjen oppførselen og forsøkte å avverge. 

Selv om vi ikke vet så vil jeg tippe eieren kanskje ikke var helt stabil i utgangspunktet. Ikke så ofte en har med seg en hund ut på tur midt på natten heller. Jeg er også selv forsiktig med krangling pga hunder blir usikre. Best når hunder ikke er tilstede eller at man kan prate ordentlig til hverandre. Hadde min hund angrepet meg så hadde jeg jo vært sjokkert, men vi hadde jo hatt det fint sammen inntil da. Så jeg ville ikke gått så drastisk til verks å beordret avlivning fra sykesengen. Ville nok hvert fall møtt hunden igjen og fått en fin stund sammen før avlivning. Evt fått hjelp, utredning, trent, evt omplassert. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, little fairy skrev:

Det skal jo litt til for at en hund angriper sin egen eier. Er vel heller mer normalt hunden angriper den andre eieren kranglet med. 

Jeg vil tro at denne krangelen var veldig voldsom, muligens fysisk eller hvert fall at hunden oppfattet eier som farlig/ikke kjente igjen oppførselen og forsøkte å avverge. 

Selv om vi ikke vet så vil jeg tippe eieren kanskje ikke var helt stabil i utgangspunktet. Ikke så ofte en har med seg en hund ut på tur midt på natten heller. Jeg er også selv forsiktig med krangling pga hunder blir usikre. Best når hunder ikke er tilstede eller at man kan prate ordentlig til hverandre. Hadde min hund angrepet meg så hadde jeg jo vært sjokkert, men vi hadde jo hatt det fint sammen inntil da. Så jeg ville ikke gått så drastisk til verks å beordret avlivning fra sykesengen. Ville nok hvert fall møtt hunden igjen og fått en fin stund sammen før avlivning. Evt fått hjelp, utredning, trent, evt omplassert. 

En hund som biter SKAL avlives, uansett hva folk måtte mene! Slik er loven.

Anonymkode: 344e4...b2e

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En hund som biter SKAL avlives, uansett hva folk måtte mene! Slik er loven.

Anonymkode: 344e4...b2e

Ok. Så hvis eier eller en annen person er stygg med hunden (f.eks slår den), så skal hunden avlives fordi den biter i forsvar?

• Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, little fairy skrev:

Ok. Så hvis eier eller en annen person er stygg med hunden (f.eks slår den), så skal hunden avlives fordi den biter i forsvar?

Ja, hvis en hund først biter et menneske så skal den avlives uansett.

Ikke meg du siterte men følte for å svare.

Anonymkode: 58895...a74

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!

Det er dessverre alltid hunden som får lide for at de har en idiot til eier. 

Jeg er også totalt i mot den hundeloven vi har i dag! 

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er syk i hodet

Anonymkode: 58299...90e

• Liker 15
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da måtte vi jammen ha avlivet mange tjenestehunder...

Anonymkode: bfa10...364

• Liker 14
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da situasjoner hvor hunder er berettiget til å bite, uten at det er noe galt med hundens psyke, for eksempel om hunden blir angrepet selv. Jeg seg for meg at min ellers rolige, ikke aggressive hund ville kunne bite en person som fysisk gikk til angrep på meg.

Anonymkode: bd243...e14

• Liker 9
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Skulle du tillate at han angriper, vil han brøle som en løve, og kjempe uten tanke på sin egen sikkerhet"

"En Boerboel skal aldri suttre eller knurre når den blir irettesatt. Hvis den gjør det; Selg den som hvilken som helst annen hund, men kall den aldri en Boerboel!"

"Boerboelens temperament er dens viktigste karakteristikk. Sør - Afrikanerne beskriver den som den eneste rasen i verden, som er avlet frem med ett formål: Til å stå vakt og beskytte!"

Jo, rase er litt interessant. Dette er en rase som uten tvil beskytter og kjemper uten å nøle dersom den føler at en den er glad i er truet. En rase med stort skadepotensial og mye alvor. Rasen er dessuten ulovlig i Danmark av disse grunner. 

Flott rase! Men ingen tvil om at rasen bør være i riktige hender, ellers kan det potensielt være en farlig hund... 

Ikke helt uvanlig at visse molosserraser tiltrekker seg ymse eiere, dessverre. Desto større ansvar hos oppdrettere av disse rasene. 

• Liker 6
Skrevet

Uff får så vondt av denne hunden etter å ha lest komentarfeltet på FB til Sarpsborg Arbeiderblad. Denne hunden hadde en drittsekk til eier! 

Lå flere komentarer fra en x av denne mannen, som har meldt i fra til mattilsynet og politiet om dårlig behandling av hunden uten at det har hendt noe. Han var visst ikke snill med henne heller. 

Hunden het Rocky, og var en Fransk Mastiff 😢

Screenshot_20200904-084132.png

Anonymkode: 9f6a9...c87

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff får så vondt av denne hunden etter å ha lest komentarfeltet på FB til Sarpsborg Arbeiderblad. Denne hunden hadde en drittsekk til eier! 

Lå flere komentarer fra en x av denne mannen, som har meldt i fra til mattilsynet og politiet om dårlig behandling av hunden uten at det har hendt noe. Han var visst ikke snill med henne heller. 

Stakkars, stakkars hund 😭

Anonymkode: 51c52...3f7

• Liker 6
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Screenshot_20200904-084132.png

Så grusomt :( håper eieren ender opp i fengsel.

• Liker 3
Skrevet

Det er nesten litt betryggende at ikke hunden lider lenger...

Den har nok hatt det fælt i lang tid. 

Anonymkode: 9b627...a29

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...