Gå til innhold

Mr undersøkelse om en uke! Hva skjer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om en uke skal jeg på sykehuset og ta Mr og jeg gruer meg. Aldri gjort det før. Noen her som vil fortelle meg hva som skjer under en mr undersøkelse, hvordan prosessen foregår  og hvordan det er å ligge inni den maskinen..?  Hvordan opplevde dere hele situasjonen? Hvor lang tid tar det? Kvinne 29.

Anonymkode: 575b9...71a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du ta MR av?

Skrevet

Man tar av smykker og tar av klær på det området som skal undersøkes.  Truse beholdes samme med bh uten spiler.  Man må ligge helt stille og maskinen bråker, man kan høre på musikk og man kan si fra om man får panikk el.  Ikke noen store greier.  Bare å ligge stille i 10-15 min. 

Skrevet

Kommer an på hva, er det hjerte kan det ta opp til en time, et kne cirka 10 minutter. Avhengig av at du ligger rolig da. Du kan be om hodetelefoner, de fleste har det.

Er det ankel eller kne har du ikke hodet inne i maskinen, er det hode/nakke ligger du midt i. Jeg har prøvd begge deler, synes det gikk helt greit.

Skrevet

Da jeg tok MR av hodet så lukket jeg øyenene og latet som jeg var et annet sted. Da gikk det fint. MR av kne og sånt synes jeg var greiere da man ligger med hodet ut. 

Anonymkode: ce2a4...92e

Skrevet

Hvis du gruer deg kan du ta det helt med ro. De er vant med at folk er nervøse, og du får en sånn greie å klemme på, om du vil de skal kjøre deg ut. 

Anonymkode: afc7f...d0f

Skrevet

Hvor er det du skal ta MR? Og av hva? 

Er det av hodet så vet jeg at på Haukeland så har de "speil" sånn at du kan se på tv, sånn reprise av norgeskysten minutt for minutt eller no slikt. De har og barnefilmer som feks. Frost for barn. :P Du må bare gi de beskjed om at du stresser, hvis det er skikkelig ille så kan du ringe legen å spør om du kan få noe beroligende i forkant, men det pleier å gå veldig bra. De aller fleste kjenner på en klaustrofobisk følelse bare av tanken på å ligge inni den maskinen. Og  så må du huske at den er åpen i begge ender, du er ikke "låst" inni det. :) Det går bra 20-40 minutter så er du ferdig, alt ettersom om du skal ha kontrast eller ikke. Bare ligg helt stille slik at de ikke må begynne på ny.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette skal være noe å grue seg til med mindre man har klaustrofobi, man er uansett ikke innelåst og har hull i begge ender.  Det er bare kjedelig å ligge stille.   

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt mr tre ganger, og samtlige ganger sovner jeg. Bråvåkner når den stopper, på samme måte som når solariumet slår seg av 😂

Man bare ligger der, helt stille. 

Anonymkode: b2f5c...bb0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok mr av halsen for en god stund siden. Tenkte ikke så mye på det på forhånd, men jeg likte meg ikke i den maskinen. Beina var jo utenfor og han som tok undersøkelsen kom å snakket med meg innemellom. Jeg skjønte det var en ting å gjøre, det var å holde øyne lukket, ligg i ro og pust. Det går over og gikk tross alt fint.

Anonymkode: 3f34b...92a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...