Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, jeg har en hobby som jeg har ganske god peiling på. Holdt på siden 2012 eller noe. Jeg er muligens den mest profilerte personen i Norge innenfor denne interessen. Det er neppe mange seere her i Norge, så jeg må tenke internasjonalt, engelsk. Det er egentlig bare 1 ordentlig/stor youtuber internasjonalt innenfor denne interessen og vedkommende har tatt "hele" markedet. Har ikke tenkt å utfordre vedkommende, og mine videoer ville nok holdt langt enklere standard. Litt for moro, se hvordan det går. 

I utgangspunktet tenker jeg faktisk mest tekst og videoklipp av interessen uten at jeg vises, så jeg ikke snakker selv eller avslører min identitet. Noen videoklipp som viser interessen, viser hva jeg mener, hvordan man gjør ting osv. 

Hva trenger man egentlig av programvare for å få snekret sammen videoene? Er det noen som har innspill på hvordan jeg skal gjøre dette med info i tekstform så det ser litt profesjonelt ut? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Videoredigering krever en del innsats, og læringskurven er bratt, men du kan jo f.eks. prøve DaVinci Resolve, da det har en gratisversjon. Apple Final Cut og Adobe Premiere er populære alternativer, men da trenger du en lisens.

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Okapi skrev:

Videoredigering krever en del innsats, og læringskurven er bratt, men du kan jo f.eks. prøve DaVinci Resolve, da det har en gratisversjon. Apple Final Cut og Adobe Premiere er populære alternativer, men da trenger du en lisens.

Håpet at dette ikke vil koste stort og at jeg får brukt dette utover 30 dager eller lignende uten å legge en del penger i dette. 

Skrevet

Det kommer vel an på hva du skal filme. Hvis det krever lite redigering og klipping kan du bruke helt enkle programmer som feks. iMovie. 

Det som er viktigere er å ha et kamera med både bra bilde- og lydkvalitet. Jeg ser mest på "studytubere", og merker at jeg ikke gidder å se på de som har dårlig lyd eller lignende. Hvor bra bildekvaliteten må være kommer vel an på hva du skal filme. 

Anonymkode: 98805...e71

• Liker 1
Skrevet

Jevnt over synes jeg lydkvalitet er viktigere enn bildekvalitet. Kan tåle å se på noe som ikke akkurat blåser meg vekk, men dårlig lyd orker jeg bare ikke. Det koster jo ikke stort med en grei myggmikrofon heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ikke filme noe med et kamera eller mob, og jeg hadde også håpet på å unngå å snakke, men det siste er kanskje et must. 

Skrevet

Oi, jeg ble faktisk sykt nysgjerrig! 

Men hvis du ønsker et litt profesjonelt preg over det, så vil jeg anbefale Adobe Premiere. Jeg er ikke helt sikker, men jeg trooor du kan tegne månedsabonnement på dette. Koster ikke mer enn hva Netflix ville gjort. Jeg kunne iallefall abonnere på Photoshop når jeg drev med bilder. 

Hvis du har Mac, og skal gjøre det enkelt, så hadde jeg nok gått for iMovie. Har du PC så hadde jeg nok investert i et slikt program. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...