Gå til innhold

Tips til underholdningsbidrag på fest..!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og tre til skal underholde på årets julebord, og snart må vi komme med idèer til hva vi skal gjøre. Dette er HELT utenfor min komfortsone, men hvert år må alle nyansatte stå for et underholdningsinnslag, så jeg kommer ikke unna heller. Har visst vært tradisjon en årrekke.

Det kan visst være «hva som helst». Har hørt om tidligere bidrag som har vært alt fra sanginnslag, quiz og diktopplesning. Bare et eller annet. Men jeg tenker jo at det må være GØY, at folk ler og koser seg. Og etterpå syns det var et bra innslag. Quiz er uaktuelt, for det syns jeg er så stille og kjedelig og vi har det ofte på jobb ellers i året.

Gjennomsnittsalderen på publikum her er 55 år forresten. Noen som har tips til hva i alle dager jeg kan komme med som forslag!?

Anonymkode: 62f7c...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff. Kleint. Quiz eller mimelek (med lapper, alle må være med) er det eneste jeg kan se for meg være sånn halvveis ok. Adjektivhistorie? 

Ellers får dere leie inn noen proffe musikere til å ta et par låter. 

Anonymkode: adfd2...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker selskapsleker, men når jeg foreslår det her på forumet kommer det alltid en eller to med sosiale utfordringer som skriker opp om hvor grusomt det er for de, å bli presset til å måtte presse seg selv til å være litt vågal og tøff. Men uansett, jeg foreslår at dere arrangerer en eller annen type selskapslek.

Anonymkode: e4259...8a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers får dere leie inn noen proffe musikere til å ta et par låter. 

Anonymkode: adfd2...413

Ikke lov rett og slett. Vi MÅ gjøre noe selv.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett, jeg foreslår at dere arrangerer en eller annen type selskapslek.

Anonymkode: e4259...8a8

Ja, men jeg kan ingen... det som er vanskelig.

Anonymkode: 62f7c...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 😂 jobber du for Xxl ? 

Anonymkode: aa1ab...757

Nei - har de det også sånn? :icon_lol:

Anonymkode: 62f7c...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quiz om de ansatte eller morsomme hendelser fra jobb. Alle har jo noen morsomme hendelser fra livet som de har fortalt kollegaer. 

Anonymkode: 7ab50...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har jo noen morsomme hendelser fra livet som de har fortalt kollegaer. 

Men nå er vi som skal underholde de nyansatte på jobben. Det som er greia. Så vi kjenner ikke de andre sånn supergodt. Vært korona nesten hele perioden til et par av oss som skal underholde, så noen har nesten bare vært på hjemmekontor og ikke sett sine nye kolleger :rolleyes:

Anonymkode: 62f7c...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis noen av dere driver med litt skuespill, revy eller lignende, kan dere lage en "året 2020 oppsummert" og gjøre en morsom greie av hvordan dere har opplevd å komme inn i bedriften. Hjemmekontor og munnbind hører med, kanskje med utydelige telefonsamtaler eller håpløse møter hvor ingen forstår hverandre, eller at en av dere lager en sånn tavle som detektiver gjør på film, med oversikt over folka på avdelingen og morsomme ting de har gjort iløpet av året. Eller hvordan dere som nyansatte har måttet nøste opp i hvem som er hvem og gjør hva? Vet ikke om dere syns dette hadde blitt morsomt. Og det blir endel jobb. Men det gir iaf veteranene et inntrykk av hvordan det er å komme inn som ny. Og vis dem at dere syns det er en en fin arbeidsplass. Gjør gjerne narr av dere selv og noe dere har klønet med. 

Eller lag et julemysterie hvor folk må bevege seg litt rundt og spørre hverandre om ting. Hvor var du kl 03:07 i går natt..? Blablabla.

Ok. Dette ble kanskje litt mye. Men det er i alle fall litt mer originalt enn sang og quiz. 

Anonymkode: 62af2...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...