Gå til innhold

Kniv i ryggen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en ledende rolle i en organisasjon.  For et år siden trengte vi en person til en sentral rolle i vårt virke. Jeg visste om et dyktig menneske, som er utrolig dyktig på sitt felt. Anbefalte hen for ledelsen og vedkommende fikk sin sentrale rolle ,på linje med meg. Jeg har arbeidet med hen i en kort periode tidligere,og så vedkommende som perfekt for oppgaven. Det første halve året ,gikk ting på skinner,,,men etterhvert har denne personen begynt å undergrave meg ifht ledelsen ellers. Hen er en streber. Hvilket er positivt i utgangspunktet.  Problemet har oppstått når hen tar på seg oppgaver utover det som er tiltenkt. Hen er ikke norsk,,,og legger skyld på meg ifht kommunikasjon oss imellom til ledelsen. Klager på for mye arbeidsmengde,,,men skryter uhemmet innad og utad ( i organisasjonen og sosiale medier) for ALT hen gjør.. Eks. : jeg har gitt vedkommende oppgaver,,,,og hen gjør trippelt arbeid av det nødvendige.. og får skryt av alle.  Flott! Superflink menneske.  Problemet er bare at hen klager på mengde og tidspress ( i skriftlige mailer til styret,om at jeg er uklar..hvilket jeg ikke er) I våres kom antydninger til superstrebing,,og derfor var jeg VELDIG opps på klare linjer... Det foregår mye chatting mellom hen og styret på bakrommet,og den siste mnd,,merker jeg at de andre " kjøper" vedkommendes versjon. Jeg er ikke redd for min posisjon, men synes det er veldig trist,,da dette var en person jeg tidligere stolte på og hadde stor respekt for. Profesjonelt ,er det ingen andre ,som kan yte så mye og så bra som hen,,men det er vondt når man blir gått bak ryggen på... og sannheten omformes. Internt møte om noen uker.. Jeg tenker bare jeg må samle alt jeg har av skriftlig korrespondanse,,ifht " sakens kjerne"... Da hen har snudd de andre mot meg. Jeg har ennå ikke uttalt meg.  ( annet enn til hen ,,,hvor vi på tlf " utredet " arbeidsforholdet og var enige. Men i etterkant, da går bak ryggen min og legger inn en skriftlig klage. DEN skal jeg møte,,uten problem..men tilliten har fått en knekk.. Det er best å vente til dette felles møtet med å si noe,,ikke sant ? 

Anonymkode: 45c34...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kniv i ryggen= back stabbing.  Jeg fikk vedkommende inn i en sentral posisjon. Hen og jeg var gode kollegaer fra tidligere,,kalte meg " venn"...så dette er bare trist. 

Anonymkode: 45c34...009

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kniv i ryggen= back stabbing.  Jeg fikk vedkommende inn i en sentral posisjon. Hen og jeg var gode kollegaer fra tidligere,,kalte meg " venn"...så dette er bare trist. 

Anonymkode: 45c34...009

Det er "dolk" du mener. Da hadde overskriften gitt mening.

Anonymkode: a82c7...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra innlegget ditt så skjønner jeg at det er mangler i kommunikasjonen. Du må nok lære deg å kommunisere bedre skriftlig. 

Anonymkode: 4cc26...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du rett i . Fra nå ,er det en selvfølge, hva ALT gjelder.. Har heldigvis noe skriftlig,, men ikke nok dessverre.. For meg så har alltid et ord vært et ord . Lesson learned.  

Anonymkode: 45c34...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å oppleve slikt, da mister man troen på er medmenneske.
Innspill: Dokumenter alt, vær tvers igjennom profesjonell og saklig & fortsett å være dyktig i jobben din. Det løser seg på sikt, men det er en tøff tid. Jeg ville nok ha forespurt om møter kan fremskyndes hvis det gjelder den aktuelle saken, for det å vente flere uker er unødig krevende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar heller på det ts lurer på i stedet for å ta henne på skriveferdigheter !

Anonymkode: 16541...4d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...