Gå til innhold

Løgn etter bare knappe halvåret

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han jeg dater har innrømt at han leier og ikke eier, og at det han kalte å hjelpe søsteren inn på boligmarkedet faktisk var å nedbetale en større spillegjeld han har hatt i flere år. Det kan jo forklare hvorfor han har måttet låne mindre beløp her og der av meg rett før lønning. De pengene har jeg heldigvis fått tilbake. Det er ikke noe galt i å leie, bare så det er sagt, bare det faktum at han løy om det i tillegg.

Jeg sitter her og er helt paff. Prøvde å få frem til at jeg synes det føles rimelig ugreit å bli løyet til på den måten. Men det virket som han ikke tenkte noe over det. Har ryddig økonomi selv, så er ikke ute etter pengene til en mann, bare så det er understreket, men med tanke på en eventuell fremtid sammen så vet jeg ikke om dette er en jeg ønsker å ha felles økonomi eller eie noe sammen med. Er jeg helt hakkendes gal som henger meg opp i dette? Hans økonomi er jo foreløpig ikke min business når vi ikke engang er eksklusive, men det er han som sa disse løgnene av seg selv. Jeg kjenner at dette kanskje var en advarsel om hvilke andre ting som kan dukke opp og hva annet han har har pyntet på.. Ekkel følelse i kroppen for å si det sånn.

Anonymkode: 81782...73b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er dere ikke eksklusive etter et halvt år? Er det han som ikke vil det? Er det noe du hadde sett for deg?

Anonymkode: adfdc...0f5

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er dere ikke eksklusive etter et halvt år? Er det han som ikke vil det? Er det noe du hadde sett for deg?

Mulig jeg formulerte meg litt klønete, mente at vi er ikke offisielt et par. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg formulerte meg litt klønete, mente at vi er ikke offisielt et par. 

Dere har datet et halvt år uten å bli et par? Jeg skjønnner ikke. Men la gå.

Han låner penger av deg i hytt og vær (som du heldigvis har fått tilbake). Er dette noe han fortsetter med?

Det "virket som han ikke tenkte noe over det". Altså det å lyve er noe han tar lett på? 

Hvis ja på begge, er det kanskje best å ikke ta det et steg videre. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dere har datet et halvt år uten å bli et par? Jeg skjønnner ikke. Men la gå.

Han låner penger av deg i hytt og vær (som du heldigvis har fått tilbake). Er dette noe han fortsetter med?

Det "virket som han ikke tenkte noe over det". Altså det å lyve er noe han tar lett på? 

Hvis ja på begge, er det kanskje best å ikke ta det et steg videre. 

Ja, midt oppi her oppsto en ganske tung familiesituasjon for min del som stjeler mye tid og energi, og det har gjort at hodet ikke har vært på riktig plass for å ta såpass store avgjørelser som å gå inn i et offisielt forhold med noen. Og nå har jeg mest lyst til å løpe. Orker ikke mer tull og drama i livet akkurat nå. Han kveler meg med masse meldinger og jeg får ikke rom til å tenke engang. Men blir sint hvis jeg prøver å si det pent. Blir redd for hva han kan finne på.

• Liker 1
Skrevet

Han blir fort sint også, og viser ikke hensyn når du er midt oppi en tung familiesituasjon? Nei, styr unna.

God natt.

• Liker 4
Skrevet

Det kan hende at han lyver fordi han ikke tenker på dette som langsiktig så det ikke har noe betydning, eller at du ikke vil finne det ut uansett.

Jeg selv lyver litt eller pynter på sannheten fordi sannheten ikke alltid er flatterende, men driver mer med veldig casual dating. 

Anonymkode: 9cc87...037

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, midt oppi her oppsto en ganske tung familiesituasjon for min del som stjeler mye tid og energi, og det har gjort at hodet ikke har vært på riktig plass for å ta såpass store avgjørelser som å gå inn i et offisielt forhold med noen. Og nå har jeg mest lyst til å løpe. Orker ikke mer tull og drama i livet akkurat nå. Han kveler meg med masse meldinger og jeg får ikke rom til å tenke engang. Men blir sint hvis jeg prøver å si det pent. Blir redd for hva han kan finne på.

Du må lære deg Å SNAKKE MED HAN. I alle forhold så må det riktig kommunikasjon til. Si rett ut face to face at du synes det var skikkelig dritt av han å lyve slik for deg. Si at du blir kvelt av for mange meldinger og at han kan godt chille ann litt. Vær ærlig. Snakk. Om du aldri lærer å snakke med de menn du dater/kommer i forhold med så vil alle forholdene dine gå rett til helvete. Så jo før jo bedre. Om han fortsatt kommer til å oppføre seg helt idiot etter at dere har pratet sammen om disse tingene så da kan du kvitte deg med han ...

Anonymkode: 4f137...dbc

Skrevet

Han må du komme deg vekk fra FORT! En spillegjeld kommer ikke av et uhell, spilleavhengig, lyver og blir sint...

«Redd for hva han vil finne på»? Snakk med politiet før du slår opp, så får du noen råd og hjelp hvis det trengs, han er sikkert kjent for dem også.

Anonymkode: 56d80...e09

• Liker 1
Skrevet

Hva har du rotet deg inn i nå igjen ts? Enda en blindvei i livet ditt?

Anonymkode: 58367...911

Skrevet

Spillegjeld, løgn og gjør deg redd.. Han virker ikke akkurat som et vinnerlodd blant menn, hvis jeg kan si det slik..! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan delvis forstå løgnene hans. I en datingsituasjon har ingen med din inntekt, økonomiske situasjon eller noe. Uhørt å mene noe annet. Kunne greit ha funnet på noe lignende selv om jeg måtte.. så kommer sannheten frem når det begynner å bli seriøst, da deler man slik.

Og om noe, så viser dette at mannen er ærlig, han fortalte og delte noe utrolig sårt med deg.. hvis du reagerte med sinne eller urett, kan du banne på at han aldri innrømmer løgn igjen senere. Vi alle pynter på sannheten i blant. Sånn er det .

Her har han faktisk tatt seg sammen og tatt steg for å ordne opp i rotet han hadde tidligere. Det krever endel.

Men, det at han behøver å låne penger av deg til stadighet... det smeller av noen varslere hos meg..

Skrevet
På 3.9.2020 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Han jeg dater har innrømt at han leier og ikke eier, og at det han kalte å hjelpe søsteren inn på boligmarkedet faktisk var å nedbetale en større spillegjeld han har hatt i flere år. Det kan jo forklare hvorfor han har måttet låne mindre beløp her og der av meg rett før lønning. De pengene har jeg heldigvis fått tilbake. Det er ikke noe galt i å leie, bare så det er sagt, bare det faktum at han løy om det i tillegg.

Jeg sitter her og er helt paff. Prøvde å få frem til at jeg synes det føles rimelig ugreit å bli løyet til på den måten. Men det virket som han ikke tenkte noe over det. Har ryddig økonomi selv, så er ikke ute etter pengene til en mann, bare så det er understreket, men med tanke på en eventuell fremtid sammen så vet jeg ikke om dette er en jeg ønsker å ha felles økonomi eller eie noe sammen med. Er jeg helt hakkendes gal som henger meg opp i dette? Hans økonomi er jo foreløpig ikke min business når vi ikke engang er eksklusive, men det er han som sa disse løgnene av seg selv. Jeg kjenner at dette kanskje var en advarsel om hvilke andre ting som kan dukke opp og hva annet han har har pyntet på.. Ekkel følelse i kroppen for å si det sånn.

Eh, NEI, det er du ikke!!

Hvis man helt kald og lekende lett lyver folk rett opp i fjeset om slike -drøye - ting du nevner, så kan man selvfølgelig ikke stoles på. Neste gang personen er tjent med en løgn - gjerne i forbindelse med å unngå bråk, male et glansbilde av seg selv - så vil personen 99% juge igjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...