Gå til innhold

Blir unmatchet på Happn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en kvinne på 30 som bestemte meg for å gi Happn en sjanse. Jeg la ut en tre-fire bilder av meg selv som representerer meg som jeg ser ut. Ikke noe filter eller bilder tatt ovenfra for å se ekstra slank ut. Bilder av både fullkropp og ansikt. Jeg trykket liker på de jeg synes så hyggelige ut og som jeg sannsynligvis ville ha noe å prate med om. Av de få matchene jeg har fått, har nesten alle sammen bare slettet meg relativt kort tid etter match. Uten samtale. 

Jeg er ikke overvektig, men jeg er ganske høy (180). Har aldri vært spesielt ettertraktet blant menn selv om jeg bruker litt tid og penger for å se ok ut (men ikke noe “bling»/ekstreme greier). Folk sier jeg må bli mer utadvendt så menn oppdager meg. Har langt og tykt lyst hår, velstelte øyenbryn og bruker mascara. Kler meg normalt.

Mennene kan jo ikke se at jeg er sjenert på bildene, så det får meg til å tenke i retning av at jeg ikke er bra nok utseendemessig. Som sagt trykker jeg liker på helt normale menn. Mannen i gata. Ikke noe colgatesmil, legestilling og six pack, liksom. De som ser jordnære og trivelige ut. 

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: c2d21...5f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennene kan jo ikke se at jeg er sjenert på bildene, så det får meg til å tenke i retning av at jeg ikke er bra nok utseendemessig.

Jeg er kvinne da, men jeg ser lett om noen er sjenert eller ikke på bildene. Bilder avgir energi.

Anonymkode: 9c634...7b4

Skrevet

Smøre deg med tålmodighet? Det kan ta en stund før du finner en ok fyr. Får trøste deg med at du ikke er mann på den plattformen, da kunne det tatt et par uker før du i det hele tatt hadde fått en match.

Anonymkode: 215f8...410

• Liker 1
Skrevet

Du må like enda flere; alle! Ingen kan lukte energien din; og jeg tipper på den er fin - selv om du er sjenert. Noen menn liker absolutt mer en rolig type, enn en brautende ekstrovert. Det er en der ute for alle!

Du må aldri ta disse appene personlig, de er overfladiske og representer ikke deg på rettferdig vis. Jeg tipper du ser mer enn bra nok ut, jeg tror bare hele datingsystemet på nett skriker utålmodighet. Kanskje får noen menn noia og derfor trekker seg? Tipper i så tilfelle at dette gjelder flere enn deg. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Smøre deg med tålmodighet? Det kan ta en stund før du finner en ok fyr. Får trøste deg med at du ikke er mann på den plattformen, da kunne det tatt et par uker før du i det hele tatt hadde fått en match.

Føles egentlig verre å bli slettet i etterkant. Vet en del trykker like på alt, og så rydder opp etterpå. Og så må man ta høyde for andelen som bare er ute etter én ting. Da er man like langt i grunn...

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Sandel said:

Du må like enda flere; alle! Ingen kan lukte energien din; og jeg tipper på den er fin - selv om du er sjenert. Noen menn liker absolutt mer en rolig type, enn en brautende ekstrovert. Det er en der ute for alle!

Du må aldri ta disse appene personlig, de er overfladiske og representer ikke deg på rettferdig vis. Jeg tipper du ser mer enn bra nok ut, jeg tror bare hele datingsystemet på nett skriker utålmodighet. Kanskje får noen menn noia og derfor trekker seg? Tipper i så tilfelle at dette gjelder flere enn deg. 

Takk for svar. Er det jeg håper litt på. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg er en kvinne på 30 som bestemte meg for å gi Happn en sjanse. Jeg la ut en tre-fire bilder av meg selv som representerer meg som jeg ser ut. Ikke noe filter eller bilder tatt ovenfra for å se ekstra slank ut. Bilder av både fullkropp og ansikt. Jeg trykket liker på de jeg synes så hyggelige ut og som jeg sannsynligvis ville ha noe å prate med om. Av de få matchene jeg har fått, har nesten alle sammen bare slettet meg relativt kort tid etter match. Uten samtale. 

Jeg er ikke overvektig, men jeg er ganske høy (180). Har aldri vært spesielt ettertraktet blant menn selv om jeg bruker litt tid og penger for å se ok ut (men ikke noe “bling»/ekstreme greier). Folk sier jeg må bli mer utadvendt så menn oppdager meg. Har langt og tykt lyst hår, velstelte øyenbryn og bruker mascara. Kler meg normalt.

Mennene kan jo ikke se at jeg er sjenert på bildene, så det får meg til å tenke i retning av at jeg ikke er bra nok utseendemessig. Som sagt trykker jeg liker på helt normale menn. Mannen i gata. Ikke noe colgatesmil, legestilling og six pack, liksom. De som ser jordnære og trivelige ut. 

Hva kan jeg gjøre?

Du høres jo flott ut, kansje du har bedre flaks og er en bedre match med kjekkere høyere mann enn en average  177 kar? 

Ellers er det horder av menn som bare er ute etter en ting, så det er viktig å ikke få dårlig selvtillit selv om en trykkes bort.

Anonymkode: 0ec90...1e5

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Føles egentlig verre å bli slettet i etterkant. Vet en del trykker like på alt, og så rydder opp etterpå. Og så må man ta høyde for andelen som bare er ute etter én ting. Da er man like langt i grunn...

Det er jo ikke gitt at det er noe feil med deg, da. Kanskje de bare ser noe i etterkant som gjør at dere ikke matcher. Som man har man rett og slett ikke tid til å gruble i fem minutter før hvert venstresveip. Gjør man det får man ingen matches i det hele tatt, med mindre man ser ut som en Hemsworth.

• Liker 1
Skrevet

Høyden er nok en hemsko, jeg måtte vært 190 hvis det skulle gått.

Folk leser ikke alltid profil før man sveiper, men ved match lyser vel 180 mot en?

Anonymkode: 0be4a...312

Skrevet

ca 180 cm er da standardhøyde her til lands på menn (noen mm under) så du blir like høy som menn flest - med mindre du slenger på deg pumps som løfter deg noe insane så vil du ikke akkurat rage over de fleste menn.

Jeg tror at du er bare litt uheldig.

Også skal du ta disse apper litt med en dose skepsis slik Sandel skriver.

Anonymkode: 56414...e52

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

ca 180 cm er da standardhøyde her til lands på menn (noen mm under) så du blir like høy som menn flest - med mindre du slenger på deg pumps som løfter deg noe insane så vil du ikke akkurat rage over de fleste menn.

167 er standardhøyde for kvinner i Norge, betyr det da at menn på 167 bare er uheldige når ingen vil ha dem på tinder?

Anonymkode: ff815...0a8

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne da, men jeg ser lett om noen er sjenert eller ikke på bildene. Bilder avgir energi.

Man kan ofte se litt om folk er sjenerte/ har dårlig selvtillit via bilder ja. Det kan vises både i kroppsholdning og på smil/blikk på bildene. Så det kan jo være en ide å få en venninne til å se på bildene dine og vurdere de TS? Evt prøv å få tatt noen nye bilder i en naturlig setting der du føler deg trygg og komfortabel. Jeg har bilder av meg selv når jeg er ute på tur, gjerne med venner. Da stortrives jeg, og det vises nok på bildene også. Det blir mer naturlige smil når det er en god venninne bak kamera enn når man tar en selfi. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høyden er nok en hemsko, jeg måtte vært 190 hvis det skulle gått.

Folk leser ikke alltid profil før man sveiper, men ved match lyser vel 180 mot en?

Jeg er 181,5 cm. Høyden har virkelig aldri vært et problem. Jeg oppgir høyde i profilen, og har blitt kontaktet av menn under 175 cm flere ganger, selv om de har fått med seg høyden min. Jeg har vært gift med en på 177 cm, og datet flere på rundt 180 cm. Men jeg har også datet og vært kjæreste med høyere menn, opp til 2 m. Det er mange jenter/kvinner på 180 og høyere i dag. Selvfølgelig finnes det noen (av begge kjønn) som er veldig opptatt av det med høyde, men min erfaring er at mange faktisk er lite opptatt av dette. Men om man har komplekser for høyden sin og får tendenser til å lute seg, prøve å gjøre seg mindre, så vil det virke veldig negativt. Mye bedre å omfavne høyden, være stolt og rank i ryggen. Jeg ser på høyden min som en av mine største fordeler. Mange menn liker høye, slanke damer.

Ellers TS så kan det ta litt tid å møte noen via datingapper. Så ikke mist motet. Du kan jo vurdere å teste en annen app? Kanskje en som også legger litt mer vekt på personlighet, som sukker?

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver bare å gi en forklaring på problemet ts beskriver, og jeg tror høyden er en viktig grunn til at folk unmatcher når de leser bio.

Skrevet

Takker for svarene her. 😊 Godt med noen kloke og gjennomtenkte ord. Jeg skal få noen venninner til å se på bildene mine. Har lagt inn en bedre beskrivelse av meg og hva jeg ser etter. At jeg er «småspedalsk» å regne i øynene på en del menn pga høyden min er jo leit å innse/høre, men det er det jo absolutt ingenting jeg får gjort noe med. Ellers får jeg bare være tålmodig. Det MÅ være en mann der ute for meg. Må bare velge å tro på det. 🥰

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svarene her. 😊 Godt med noen kloke og gjennomtenkte ord. Jeg skal få noen venninner til å se på bildene mine. Har lagt inn en bedre beskrivelse av meg og hva jeg ser etter. At jeg er «småspedalsk» å regne i øynene på en del menn pga høyden min er jo leit å innse/høre, men det er det jo absolutt ingenting jeg får gjort noe med. Ellers får jeg bare være tålmodig. Det MÅ være en mann der ute for meg. Må bare velge å tro på det. 🥰

Det finnes definitivt noen der ute for deg. Min eks ønsker seg en dame på din høyde. Jeg er alt for lav for han med mine 167 cm. Ble sammen uansett da, men litt lei av å høre at jeg er for lav nå i fire år 🙄

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

167 er standardhøyde for kvinner i Norge, betyr det da at menn på 167 bare er uheldige når ingen vil ha dem på tinder?

Anonymkode: ff815...0a8

Det blir litt off topic men la gå:

Jeg kan svare fra mitt eget perspektiv - en manns - om hva jeg selv synes om en dame som er 180 cm høy (er selv 180). Hva damer synes om menn som er like høye som dem vet jeg faktisk ikke. Jeg har et par venninner som tiltrekkes av styrke (gjerne at mannen er større enn henne) og da ville kanskje en mann som er like høy som dem ikke vært så attraktiv som en som er 190 cm. Om det gjelder mange kvinner - aner ikke...

På annen side har jeg en eldre arbeidskollega fra Bosnia som har store arr i ansiktet som følge av krigene der nede. Han giftet seg i fjor med en flott dame (som jeg mener kunne lett få seg hvem som helst) og han er både relativt lav (maks 175 med skoene på) og som følge av arrene jeg nevnte, virkelig ikke noe særlig å se på heller. Så da tenker jeg at man skal ikke bare gi opp hvis man er lav (eller feit, skallet eller whatever). Hvis han karen klarer å få seg ei dame, klarer enhver mann å finne ei som passer ham.

Anonymkode: 56414...e52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...