AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Hva er ditt supertips mot forkjølelse? Hva gjør du når det kribler i halsen, og du kjenner slimet i halsen presser på? Noe du drikker? Noe fra apotek, helsekost? Jeg tenker både forebyggende, og når du står midt i det. (Ikke be meg teste meg mot korona, det har jeg gjort, negativ test. Så nå vil jeg bare bli frisk.) Anonymkode: 02fb8...a10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Rasp fersk ingefær i en kopp med kokende vann. Tilsett honning og sitron. Drikk etter 5 minutter. Anonymkode: 711c3...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Sambucol. Funker hver gang. 👌🏻 Anonymkode: e94be...005
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Ikke bli forkjøla i utgangspunktet 😆 Neida. Men joda, det ér faktisk det som funker best for meg. 😂 Svigers sverger til honning. En av min svogers ekser bruker å blande 1 ts honning og 1 ts kanel og spise det. Men i følge henne måtte det gjøres med én gang det kriblet i halsen, det gav ikke særlig effekt å ta det senere. Jeg fikk et tips en gang om å spise mye blåbær og generelt alt med mye antioksidanter. De hjelper immunforsvaret på en litt mer overordnet måte enn C-vitamin gjør. For å lindre kribling og kløe i halsen foretrekker jeg Fribol host og hals(tror jeg de heter) fra apoteket. Anonymkode: 17f0b...f70
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 Nå har jeg ikke vært forkjølet på mange år (bank i bordet!), men det jeg gjør når jeg er forkjølet, er å sørge for å drikke nok, holde meg varm (evt avkjølt hvis jeg har feber), og få nok hvile. Anonymkode: 9fffd...fa2
Cata Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 Strengt tatt er mitt beste tips å vente til det går over... Men nest beste er varm sitronte (tipper all annen te eller varm drikke går greit også) i massevis.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Sambucol. Funker hver gang. 👌🏻 Anonymkode: e94be...005 Tar du det daglig, eller bare når du merker det kommer snikende? Ts Anonymkode: 02fb8...a10
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 C vitamin brustabletter og te med sitron og honning. Anonymkode: 01feb...fd0
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 På 3.9.2020 den 8.24, AnonymBruker skrev: Tar du det daglig, eller bare når du merker det kommer snikende? Ts Anonymkode: 02fb8...a10 Jeg tar en liten dose hver dag, mer dersom jeg kjenner på noe. Anonymkode: e94be...005
Maleficenta Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 På 2.9.2020 den 22.19, AnonymBruker skrev: Hva er ditt supertips mot forkjølelse? Hva gjør du når det kribler i halsen, og du kjenner slimet i halsen presser på? Noe du drikker? Noe fra apotek, helsekost? Jeg tenker både forebyggende, og når du står midt i det. (Ikke be meg teste meg mot korona, det har jeg gjort, negativ test. Så nå vil jeg bare bli frisk.) Anonymkode: 02fb8...a10 Curamed halstbl. Det er faktisk slik som de sier i reklamen. Kjenner du at det kribler litt hjelper det faktisk. Men er for sent å vente til halsen er blitt vond 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 Holde senga. Anonymkode: 638e4...159 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #12 Skrevet 8. september 2020 Ingefær, hvitløk, masse sunn mat og drikke, søvn. Anonymkode: 19ca2...e4a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #13 Skrevet 8. september 2020 Ingefær, sitron og cayennepepper mix, og rå hvitløk. Anonymkode: 0282a...bba
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #14 Skrevet 8. september 2020 På 2.9.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev: Ikke bli forkjøla i utgangspunktet 😆 Neida. Men joda, det ér faktisk det som funker best for meg. 😂 Svigers sverger til honning. En av min svogers ekser bruker å blande 1 ts honning og 1 ts kanel og spise det. Men i følge henne måtte det gjøres med én gang det kriblet i halsen, det gav ikke særlig effekt å ta det senere. Jeg fikk et tips en gang om å spise mye blåbær og generelt alt med mye antioksidanter. De hjelper immunforsvaret på en litt mer overordnet måte enn C-vitamin gjør. For å lindre kribling og kløe i halsen foretrekker jeg Fribol host og hals(tror jeg de heter) fra apoteket. Anonymkode: 17f0b...f70 honning mot tørr og sår hals funker uansett når du tar det. hionning har jeg brukt i årevis mot tørrhoste om jeg skulle være så uheldig å få tørrhoste Anonymkode: 8f960...7ad
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #15 Skrevet 8. september 2020 På 3.9.2020 den 9.37, AnonymBruker skrev: C vitamin brustabletter og te med sitron og honning. Anonymkode: 01feb...fd0 myte. at folk tror på dette enda er helt utrolig. c vitaminer kan ikke gjøre noe som helst om du har virus i kroppen Anonymkode: 8f960...7ad
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #17 Skrevet 17. oktober 2020 Vekker liv i denne tråden for å se om det dukker opp flere supertips! 😁😁 Ts Anonymkode: 02fb8...a10
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #18 Skrevet 17. oktober 2020 På 2.9.2020 den 22.21, AnonymBruker skrev: Rasp fersk ingefær i en kopp med kokende vann. Tilsett honning og sitron. Drikk etter 5 minutter. Anonymkode: 711c3...3e7 Dette! Virker fantastisk mot hoste og sår hals. I tillegg tar jeg en paracet og en ibux ved behov om jeg har veldig vondt i halsen. Kjører på med en dose nesespray også, så føler jeg meg grei. Anonymkode: e8c1d...b48
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #19 Skrevet 17. oktober 2020 På 2.9.2020 den 22.19, AnonymBruker skrev: Hva er ditt supertips mot forkjølelse? Hva gjør du når det kribler i halsen, og du kjenner slimet i halsen presser på? Noe du drikker? Noe fra apotek, helsekost? Jeg tenker både forebyggende, og når du står midt i det. (Ikke be meg teste meg mot korona, det har jeg gjort, negativ test. Så nå vil jeg bare bli frisk.) Anonymkode: 02fb8...a10 Første og beste forebyggende tiltak er jo å ikke stikke fingrene i nese, øyne eller munn etter at du har tatt på noe ekkelt uten å vaske dem først. Det er sånn man blir forkjøla. Så øk rensligheten. Når rensligheten nå likevel har svikta: pakk deg under dyna og hvil intenst. Null alkohol, null sukker, kun sunn mat og hvile i en dag eller to. Da får immunforsvaret jobbe uforstyrret og du er frisk som en fisk til mandag, Anonymkode: 90795...95c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 Det finnes ingen super tips. Du kan lindre, men forkjølelsen må være gå over av seg selv. Jeg tar litt Paracet og det lindrer, sammen med varmt drikke. Selve forkjølelsen er virus, du blir ikke kvitt det med honning, C-vitamin, råmelk eller andre ting. Anonymkode: 88a4f...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå