Gå til innhold

Gjesteseng, er 120 for lite?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes også at folk stiller veldige krav. Når vi sover sammen hos familiene våre kan vi "forvente" seng på 120 cm, to enkle feltsenger, madrasser på gulvet eller enkeltseng pluss madrass på gulvet. Forventer ikke at folk har ubrukte rom som er store nok til gedigne dobbeltsenger, det har i hvert fall ikke vi.

Anonymkode: 2b94c...580

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt knapt, tenker om de har noen kilo ekstra.

Men er det slanke folk så går det bra 😂

Anonymkode: f52c7...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2020 den 8.22, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært optimalt, men 3500 i frakt for en seng som koster nettopp 3500 er jeg lite fysen på 😅

Anonymkode: 5f1bc...e9b

Hehe, ja om man ikke har IKEA i nærheten er det kanskje litt vanskelig. Er gjerne mulig å finne en på finn.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, EmKay skrev:

Hehe, ja om man ikke har IKEA i nærheten er det kanskje litt vanskelig. Er gjerne mulig å finne en på finn.no?

De kommer for salg i ny og ne på en lokal kjøp kg salg-side, men de går for nesten ny-pris. Og selv om man jo sparer frakten da, så syns jeg det er litt vel råflott 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterkvart når man den alderen hvor komfort trumfer kostnad. Jeg legger meg mye heller inn på hotell enn å dele en 120-seng. Har nok penger - setter pris på god søvn. 

Anonymkode: a5bfc...a3c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Etterkvart når man den alderen hvor komfort trumfer kostnad. Jeg legger meg mye heller inn på hotell enn å dele en 120-seng. Har nok penger - setter pris på god søvn. 

Anonymkode: a5bfc...a3c

Holdt på å skrive dette tidligere i tråden, men orket ikke flere påstander om å være bortskjemt.

Men greit nok.

Er 1.20 seng tilbudet så legger vi oss inn på hotell. Eller dropper besøket. Slik har det vært siden vi passerte 30 og ble godt vant med komfort. 

Anonymkode: ffcdf...364

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde ikke blitt mye søvn på meg om jeg måtte dele en 120 seng med et annet menneske, det kan jeg love! Vet ikke om jeg hadde orket. Hadde kanskje heller sovet på gulvet :P Jeg våkner så utrolig lett av bevegelser i sengen, så hvis den andre personen rører på seg våkner jeg nesten hele tiden. Og i en 120 seng hadde denne andre personen da nesten automatisk samtidig dultet borti meg fordi det ikke er plass til å IKKE gjøre det...!

Vent heller til dere får kjøpt en 140 seng. 20 cm ekstra er gull verdt for nattesøvnen.

Jeg har en 160 seng, og føler det er et minimum....

PS! Istedenfor å plage to gjester med å dele en 120 seng, tilby dem heller en hver av disse feltsengene til 500 kr pr stk fra Ikea.... Jeg har sovet på en i seks uker, det var helt ok. De slås sammen når de ikke er i bruk.

sandvika-guest-bed__0655084_PE708902_S5.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg heller sovet på sofaen. Jeg hadde ligget våken hele natta om jeg måtte dele 120 seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 går helt fint som gjesteseng! Jeg har det selv, og har kjæresten på besøk ofte. Det er ingen problem for oss. Vi er helt gjennomsnittlig store. Jeg og eksen hadde 120-seng i mange mnd, og klarte oss fint, men det var litt deilig å bytte til 140-seng. 

Anonymkode: 1778b...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også at folk stiller veldige krav. Når vi sover sammen hos familiene våre kan vi "forvente" seng på 120 cm, to enkle feltsenger, madrasser på gulvet eller enkeltseng pluss madrass på gulvet. Forventer ikke at folk har ubrukte rom som er store nok til gedigne dobbeltsenger, det har i hvert fall ikke vi.

Anonymkode: 2b94c...580

Ikke noe problem å sove på madrass på gulvet, men ikke plasser meg i en 120-seng sammen med en anne person, uansett om er samboeren min eller ungene. Totalt uaktuelt. 

Endret av addict
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er unge, nyforelskede, den ene slank og den andre litt bredskuldret. 120 går for én natt, men for fem netter er det uaktuelt. 

Anonymkode: de2e0...5f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

120 er godt som enkeltseng og man må unne sine gjester litt bedre enn det. 

Anonymkode: 8d3fd...7bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2020 den 16.03, AnonymBruker skrev:

Igjen må jeg presisere: det er snakk om en gjesteseng. Brukt av "deg" i maks 5 dager maks en gang i året. Hva du er vant med til vanlig er jo revnende likegyldig, om du bruker 180- eller 210seng til vanlig regner jeg sterkt med at du ikke forventer dette på overnatting hos familie langt, langt borte? :lete: 

Jeg er også vant med 180 til vanlig og skulle gjerne hatt større også, men jeg klager ikke på en mindre seng ved gratis overnatting hos familie. Jeg har ikke prøvd 120 med samboer og tror nok det hadde gått dårlig, men det hadde 140 også. Jeg sover generelt dårlig i fremmede senger, både pga størrelse, fasthetsgrad (alt for mange gjesteseng er er rene marsmallowsen), fremmed lukt og lyder og så videre.

Men jeg konkluderer nok med at det enten blir en smal sovesofa eller to madrasser. Så lite som det blir brukt vil jeg ikke bruke mer enn jeg absolutt må, rett og slett. 

Det selges mye brukte senger da. 

Anonymkode: 8d3fd...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært for trangt for meg og mannen. Hadde fått helt klaus, takler ikke å sove så tett, bare han har fingeren borti meg om natta får jeg spader. 

Glemmer heller ikke en gang vi skulle på familiebesøk da jeg var høygravid, et opphold med en ukes varighet. De hadde gitt meg og mannen en 1,20-seng på deling. Men jeg var stor og brukte hele senga på å klare å snu meg rundt om natta, så mannen endte på sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Million skrev:

Det hadde ikke blitt mye søvn på meg om jeg måtte dele en 120 seng med et annet menneske, det kan jeg love! Vet ikke om jeg hadde orket. Hadde kanskje heller sovet på gulvet :P Jeg våkner så utrolig lett av bevegelser i sengen, så hvis den andre personen rører på seg våkner jeg nesten hele tiden. Og i en 120 seng hadde denne andre personen da nesten automatisk samtidig dultet borti meg fordi det ikke er plass til å IKKE gjøre det...!

Vent heller til dere får kjøpt en 140 seng. 20 cm ekstra er gull verdt for nattesøvnen.

Jeg har en 160 seng, og føler det er et minimum....

PS! Istedenfor å plage to gjester med å dele en 120 seng, tilby dem heller en hver av disse feltsengene til 500 kr pr stk fra Ikea.... Jeg har sovet på en i seks uker, det var helt ok. De slås sammen når de ikke er i bruk.

sandvika-guest-bed__0655084_PE708902_S5.

Disse har vi som gjesteseng 3 og 4. De blir hovedsakelig brukt av barn. Men ja, de er overraskende gode. Et tips; vi har tatt vare på vår gamle overmadrass. Så når et voksent par skal dele seng bruker vi den øverst, så har man en relativt god 180 seng. 

Anonymkode: ffcdf...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 140 til vanlig. Noen ganger også med begge barna mellom oss. Nå har ikke vi gjesterom, så gjester låner køyesenga på barnerommet om vi har besøk. 120 som gjesteseng er vel helt topp?! 😊

Anonymkode: d25d0...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk for en større gjesteseng, 140. Men det er på grunn av foreldrene våre. Alle bor langt unna oss, så når de først kommer blir de flere dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...