Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Gjesteseng, er 120 for lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

120-seng går greit for en natt eller to, men fem netter blir drøyt. Og er det personer som ikke er sylslanke, så blir det ganske trangt og ubehagelig.

Anonymkode: 57609...378

Skrevet

Ville heller gått for 140 om det er mulig.

Anonymkode: 1a72b...097

Skrevet

Hadde ikke vært noe problem for oss. 

Et lite tips, vi kjøpte en dagseng fra IKEA til et lite rom på hytten. Den kan dras ut til en dobbeltseng, og da blir den 160 i bredden og tar mer eller mindre hele rommet. Til vanlig er den 80cm. Da tar den ikke opp for mye plass i hverdagen, og om det kun er en person som skal overnatte har personen fortsatt godt med gulvplass. Og om det er to som kommer, har vi fortsatt muligheten til at de kan sove komfortabelt sammen. 

Skrevet

Jeg syns 120 er altfor lite. Det funker kanskje et par dager, men ikke fem

Anonymkode: 86dad...13d

Skrevet

Jeg og samboer hadde en 1.20 seng der vi bodde før, i tre år, og sov godt i den (Vi har nå en 210x210 seng, og finner nesten ikke hverandre på natta 😂). Vi er 1.72 og 1.85 høye og normal bredde. Er vi på besøk hos mine foreldre sover vi i en 1.20 seng, og det går helt fint selv om vi ikke er «unge og nyforelsket» lengre, og er vant til å ha større seng. 
For noen netter bør det gå bra for gjestene deres å ha en 1.20 seng, med mindre de er veldig store begge to. 

Anonymkode: dec1e...4d0

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ganske stor, eksen min er ganske stor. Vi sov helt fint i 120 seng.

Anonymkode: a6b78...c87

• Liker 1
Skrevet
På 4.9.2020 den 10.56, EmKay skrev:

Hadde ikke vært noe problem for oss. 

Et lite tips, vi kjøpte en dagseng fra IKEA til et lite rom på hytten. Den kan dras ut til en dobbeltseng, og da blir den 160 i bredden og tar mer eller mindre hele rommet. Til vanlig er den 80cm. Da tar den ikke opp for mye plass i hverdagen, og om det kun er en person som skal overnatte har personen fortsatt godt med gulvplass. Og om det er to som kommer, har vi fortsatt muligheten til at de kan sove komfortabelt sammen. 

Det hadde vært optimalt, men 3500 i frakt for en seng som koster nettopp 3500 er jeg lite fysen på 😅

Anonymkode: 5f1bc...e9b

Skrevet

Det er for lite for de fleste. 

Jeg og mannen synes selv 150 er ubehagelig den første natta, da vi har vært vant med 180 i mange år.

Det sagt bodde vi ett år med 120 tidlig i forholdet, og er like slanke og høye nå som da. Så er en vanesak. Men nå når de fleste par er vant med 180 er det en veldig stor overgang til 120, og vil føre til ubehagelige netter for de fleste gjestene. 

Anonymkode: ffcdf...364

• Liker 1
Skrevet

Når man er vant til å ha 90 cm bredde for seg selv i 180 senga er det klart at 120 blir for trangt for to personer. Jeg synes 75 cm bredde er for lite for meg og, hater å ligge klint inntil veggen, altså for lite med 150 på to personer.

Anonymkode: a5bfc...a3c

• Liker 1
Skrevet

For en natt eller to går det, men for lengre tid ville jeg heller hatt en madrass på gulvet ekstra. Vi er høye og slanke begge to, men syns 150 blir litt lite (det vi har i dag, gleder oss til 180 når vi en dag får større soverom).

Har litt å si at jeg har helseplager og må sove godt, og jeg beveger meg mye. Han våkner lett om jeg beveger meg, så derav er stor seng nødvendig for husfreden :P 

Anonymkode: b372b...faf

• Liker 1
Skrevet

120 cm tar mannen opp aleine så det hadde aldri gått. Hadde foretrukket madrass på gulvet da :) 

Anonymkode: e0b33...2dd

Skrevet

For meg går 120 cm bra, men vi må ligge ganske nærme hverandre og for samboer går det ikke bra. Han får ikke sove. Tror jeg ville kjøpt en 150 seng istedenfor. 120 kan bli i det minste laget.

Anonymkode: a83d8...7f8

Skrevet

120 er perfekt gjesteseng. Nok til at to kan overnatte greit komfortabelt, men ikke så komfortabelt at de blir værende i dagesvis. 

• Liker 4
Skrevet

Igjen må jeg presisere: det er snakk om en gjesteseng. Brukt av "deg" i maks 5 dager maks en gang i året. Hva du er vant med til vanlig er jo revnende likegyldig, om du bruker 180- eller 210seng til vanlig regner jeg sterkt med at du ikke forventer dette på overnatting hos familie langt, langt borte? :lete: 

Jeg er også vant med 180 til vanlig og skulle gjerne hatt større også, men jeg klager ikke på en mindre seng ved gratis overnatting hos familie. Jeg har ikke prøvd 120 med samboer og tror nok det hadde gått dårlig, men det hadde 140 også. Jeg sover generelt dårlig i fremmede senger, både pga størrelse, fasthetsgrad (alt for mange gjesteseng er er rene marsmallowsen), fremmed lukt og lyder og så videre.

Men jeg konkluderer nok med at det enten blir en smal sovesofa eller to madrasser. Så lite som det blir brukt vil jeg ikke bruke mer enn jeg absolutt må, rett og slett. 

• Liker 2
Skrevet

Folk her er virkelig kravstore må jeg si, hadde fint klart å sove i ei 120 seng,

Anonymkode: 22c63...21b

• Liker 1
Annonse
Skrevet
På 2.9.2020 den 22.22, AnonymBruker skrev:

40 cm igjen til meg 😂

Jeg sover som en reke inni hans stjerne, så det går akkurat i en 1:80-seng. Men vi er særboere, så det skjer langt ifra hver natt. Fem netter med sjøstjerna i en 1:20-seng hadde vært helt uaktuelt. 

Anonymkode: 1cd0d...b91

Ser det for meg🤣🤣🤣

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen må jeg presisere: det er snakk om en gjesteseng. Brukt av "deg" i maks 5 dager maks en gang i året. Hva du er vant med til vanlig er jo revnende likegyldig, om du bruker 180- eller 210seng til vanlig regner jeg sterkt med at du ikke forventer dette på overnatting hos familie langt, langt borte? :lete: 

Jeg er også vant med 180 til vanlig og skulle gjerne hatt større også, men jeg klager ikke på en mindre seng ved gratis overnatting hos familie. Jeg har ikke prøvd 120 med samboer og tror nok det hadde gått dårlig, men det hadde 140 også. Jeg sover generelt dårlig i fremmede senger, både pga størrelse, fasthetsgrad (alt for mange gjesteseng er er rene marsmallowsen), fremmed lukt og lyder og så videre.

Men jeg konkluderer nok med at det enten blir en smal sovesofa eller to madrasser. Så lite som det blir brukt vil jeg ikke bruke mer enn jeg absolutt må, rett og slett. 

Men da har du bestemt deg. Ut i fra egne preferanser. Hvorfor spørre her inne? 

Jeg sover utmerket godt i fremmede senger, på hotellrom, og med lyder. Men jeg sover ikke godt når jeg må ligge nærmest oppå min mann, som sover alt fra rolig. Så med 1,20 seng blir det nei-takk til besøk. 

Bare pass på å informere gjestene dine i forkant, slik at de kan ta sitt valg ut i fra det. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk her er virkelig kravstore må jeg si, hadde fint klart å sove i ei 120 seng,

Anonymkode: 22c63...21b

Blir man spurt om preferanser så må man jo kunne svare hva man foretrekker :) vi overlever alle å dele 120 seng noen dager, men er lov å ikke foretrekke det og å skrive det :)

Her er vi heldige, vi hadde begge en 150 seng før vi flyttet sammen. Gjester får velge mellom den eller sovesofa (kanskje 160, men hardere underlag). Skulle vi ha kjøpt ny, og hadde plass til det, ville vi nok enten ha gått for en 150 eller for 2x 90. 

Jeg og mannen måtte dele enkeltseng i flere netter en gang. Det var ikke så greit, der skulle jeg ønske at de hadde i alle fall et liggeunderlag, oppblåsbar madrass, eller hadde informert oss om det på forhånd. Å skulle dele en enkeltseng uten beskjed på forhånd er ikke greit 😅 da hadde jeg tatt med egen sovepose.

• Liker 2
Skrevet

Har du mulighet til å vente så ville jeg gått for 140 og heller tatt madrasser på gulvet i denne omgang :) 120 er lite for to voksne mennesker...

Skrevet

Men da har du bestemt deg. Ut i fra egne preferanser. Hvorfor spørre her inne? 

Jeg sover utmerket godt i fremmede senger, på hotellrom, og med lyder. Men jeg sover ikke godt når jeg må ligge nærmest oppå min mann, som sover alt fra rolig. Så med 1,20 seng blir det nei-takk til besøk. 

Bare pass på å informere gjestene dine i forkant, slik at de kan ta sitt valg ut i fra det. 

Jeg hadde ikke bestemt meg på det tidspunktet jeg opprettet tråden, men bestemte meg i grunn etter side 1. Men jeg følger jo med på utviklingen i tråden likevel, og blir rett og slett matt over forventningene til folk her inne. Er det virkelig vanlig med 180 senger på gjesterom i de fleste hjem?? Det tror jeg ingenting på. 

Blir man spurt om preferanser så må man jo kunne svare hva man foretrekker :) vi overlever alle å dele 120 seng noen dager, men er lov å ikke foretrekke det og å skrive det :)

Her er vi heldige, vi hadde begge en 150 seng før vi flyttet sammen. Gjester får velge mellom den eller sovesofa (kanskje 160, men hardere underlag). Skulle vi ha kjøpt ny, og hadde plass til det, ville vi nok enten ha gått for en 150 eller for 2x 90. 

Jeg og mannen måtte dele enkeltseng i flere netter en gang. Det var ikke så greit, der skulle jeg ønske at de hadde i alle fall et liggeunderlag, oppblåsbar madrass, eller hadde informert oss om det på forhånd. Å skulle dele en enkeltseng uten beskjed på forhånd er ikke greit 😅 da hadde jeg tatt med egen sovepose.

Jeg spurte hva man forventer som gjest èn gang i året, maks 5 dager. Ikke hva folks preferanser generelt er. 

2 minutter siden, Sirah skrev:

Har du mulighet til å vente så ville jeg gått for 140 og heller tatt madrasser på gulvet i denne omgang :) 120 er lite for to voksne mennesker...

Det ble madrass denne gangen ja, så får vi se hva det blir til etterhvert! Gjesterommet fungerer som datarom/kontor i tillegg så jeg begynner egentlig å helle mot sovesofa med ekstra overmadrass, eller bare en stor og god madrass rett og slett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...