Gå til innhold

Er folk som jobber i helsevesenet mer trøblete enn folk flest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i alle fall problemer med flere av dem. De er slu, utspekulerte og dømmende. Det går ikke an å ha et vennskap med dem, rett og slett..

Studerte sykepleie for lenge siden, men droppet ut pga hvordan jeg ble behandlet i praksisen. Det var forskjellsbehandling, beskyldninger og latterliggjøring. De undervurderer meg som person..

Nå har jeg tatt til vett og holdt meg unna slike, og nå først føler jeg meg både ønsket og verdifull :)

Jobb i helsevesen=drama

Anonymkode: 546f8...a90

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Neida. Det er kvinner. Jobb i helsevesenet der det er menn så slipper du unna mye.

Skrevet

Min erfaring også. Men opplever hjelpepleiere bedre enn sykepleiere. Mye sutring og selvhøytidelighet blandt sykepleiere

Anonymkode: a4722...63c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet i helsevesenet. Jeg kom ikke overens med alle på et personlig nivå, men jeg respekterer hver og en for den jobben de gjør! Har aldri truffet noen vanskelige ansatte som pasient! 

Anonymkode: 29d6c...031

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Lama_Drama said:

Neida. Det er kvinner. Jobb i helsevesenet der det er menn så slipper du unna mye.

?

Anonymkode: 1b4ba...e28

• Liker 3
Skrevet

Ikke min erfaring. Som regel når det er noe galt med "alle andre " ( alle helsepersonell i denne saken), da bør man gå i seg selv.

Anonymkode: 6c597...9e9

• Liker 23
Skrevet

Herregud for en refleksjon..... Har jobbet i helsevesenet (i administrasjonen), og private bedrifter gjennom 25 år, og kan med hånden på hjertet si at disse menneskene TS beskriver er overalt!!!

Anonymkode: 18476...fc1

• Liker 6
Skrevet

For et smått absurd og ureflektert innlegg. Jeg har jobbet innen helsevesenet i 20 år og deler ingenlunde din oppfatning, TS. Tvert i mot, jeg har møtt en rekke varme, hardtarbeidende helsearbeidere, det være seg leger, radiografer, helsefagarbeidere, sykepleiere, fysioterapeuter, logopeder, ergoterapeuter. Og jeghar selvfølgelig også møtt arbeidssky, arrogante, faglig utdaterte og uegnede helsearbeidere. De speiler nok mangfoldet i befolkningen, vil jeg tro. Men jevnt over er mitt inntrykk at mennesker som velger et yrkesliv hvor de har en hjelperrolle, er mennesker med godt utviklet empati. Hilsen sykepleier som har jobbet i kommunen, i spesialisthelsetjenesten, i akuttmottak og på ulike sengeposter på ulike sykehus. Opplever man seg til stadig undervurdert faglig, slik du beskriver, kan det vel tenkes at du overvurderer egen kompetanse? Bare en tanke. Trist at du ikke kan danne vennskap med noen av disse menneskene, jeg ser ikke hvordan de alle kan være så kjipe som du beskriver. Hva jobber du selv med? Generalisering er forøvrig et ord du kan vurdere å slå opp, kveldens tips fra meg til deg. 

Anonymkode: 07968...250

• Liker 10
Skrevet

Det er klart at alle innenfor helsevesenet er en homogen masse. Det samme gjelder alle innenfor idrett, privat sektor, eiendom m.m. Personligheten kommer med jobben. 

Anonymkode: 0980b...57e

• Liker 3
Skrevet

Har ikke hatt et problem med ansatte i helsetjenesten som pasient, men når det gjelder privat er de fleste jeg har møtt veldig...vanskelige.

Stusser da litt på hvorfor de har valgt et slik yrke, og enda mer hvordan de klarte å få jobb! Fake it till you make it, I guess.

Anonymkode: c0ccb...72a

• Liker 3
Skrevet

Jeg er helsepersonell; har ikke problemer med noen, hverken kvinner eller menn. Ingen har problemer med meg heller. Jobbet i både mannsdominerte- og kvinnedominerte yrker, og yrker med 50/50 kjønnsbalanse. Dersom folk alltid får problemer med en hel og/eller spesifikk yrkesgruppe klarer jeg ikke tenke annet enn at man kanskje må se litt på seg selv...

Anonymkode: 4da5d...13f

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt et problem med ansatte i helsetjenesten som pasient, men når det gjelder privat er de fleste jeg har møtt veldig...vanskelige.

Stusser da litt på hvorfor de har valgt et slik yrke, og enda mer hvordan de klarte å få jobb! Fake it till you make it, I guess.

Anonymkode: c0ccb...72a

Dette er litt min erfaring også. Folk forandrer seg. Har inntrykk av at de er så vant til å bli hørt på jobb at de overkjører og inntar jobbrollen privat også. Det forventes at man gjør det de vil. De var ikke slik før de begynte å jobbe. 

Anonymkode: 76c50...f50

• Liker 2
Skrevet

Klarer ikke å ta dette seriøst... Er helsepersonell selv. Vi trenger ulike egenskaper hos helsepersonell. 

Anonymkode: 2e22f...271

• Liker 4
Gjest chunkylover53
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobb i helsevesen=drama

Problemet er ikke arbeidsplassen, det er kjønnet på majoriteten av arbeidsstokken. Mannsdominerte arbeidsplasser har ikke slike utfordringer. Derfor er det fint med jevn fordeling av kjønn på alle arbeidsplasser.

Skrevet
5 timer siden, chunkylover53 skrev:

Problemet er ikke arbeidsplassen, det er kjønnet på majoriteten av arbeidsstokken. Mannsdominerte arbeidsplasser har ikke slike utfordringer. Derfor er det fint med jevn fordeling av kjønn på alle arbeidsplasser.

Hahaha, jo, det har dere. Dere er dramakings:P Jeg har jobbet i mange mannsdominerte arbeidsplasser og makan så hårsår det er mulig å være. Og evig pissekonkurranse.

• Liker 10
Gjest chunkylover53
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, jo, det har dere. Dere er dramakings:P Jeg har jobbet i mange mannsdominerte arbeidsplasser og makan så hårsår det er mulig å være. Og evig pissekonkurranse.

Absolutt ikke.

Skrevet

Har selv jobbet i helsevesenet i mange år (sykehjem) mer hiarki, slarv, latterliggjøring, og nebbete kvinnfolk og drama skal en lete lenge etter. 
Jeg ble stk av å jobbe der, mistet selvtillitten og det var forferdelig tungt. Råtten ledelse på toppen av alt. 
tok meg en ny utdannelse og har jobbet i barnehage i mange år. Enda ikke opplevd drama eller baksnakking. Her er vi som en liten familie, det alle støtter hverandre og heier på hverandre. 
selvtillitten er på plass igjen, og livet er godt. 
har noen venninner fra sykehjemmet, og de sliter med det samme.. 

Anonymkode: 77e61...d6d

• Liker 5
Skrevet

Har to venninner som jobber i helsevesenet og de er stikk motsatt av det du beskriver.

Anonymkode: 9f58d...a52

Skrevet

Tipper at de 3 personene som har valgt å «følge» tråden, jobber i helsevesenet ;) De har fått blod på tann og skal finne ut hvem trådstarteren er, gjennom å analysere innlegg for innlegg..

Hardt liv, og ikke et sunnhetstegn på det mentale plan.

Anonymkode: 546f8...a90

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og har verdens beste kollegaer. Vi bytter vakter ved behov slik at du kommer deg på f.eks  drømmekonserten, vi drar til svømmehallen sammen i fritiden og bursdager , vi jobber dobbelvakt slik at brukerne våre kommer seg på dagstur til dyreparken.  Da jeg var sykemeldt 2 uker kom sjefen med blomster på døra. 

Nå vet ikke jeg hva slags bitre folk du har vært borti. Men det ser ut til å smittet over på deg.  Ikke skjær alle over en kam da 😊 Det finnes alle slags folk og arbeidsplasser i helsevesenet 

Og du. Den dagen du kommer inn på akutten og noen henter deg tilbake fra en håndsbredd fra døden, så ja da er de en del av helsevesenet. Da nytter det pent lite at du ikke liker sykepleiere. Hvem skal ellers redde livet ditt? Rørleggeren? 

Anonymkode: e55bb...849

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...