Gå til innhold

Bodø flyplass hvor langt fra sentrum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter og skal bestille billetter, jeg har aldri vært i Bodø og kan ingen ting om byen. Båten fra Lofoten kommer inn 09:20 er det da nok tid til å komme seg til flyplassen og rekke et fly som tar av 10:45?

 

Anonymkode: 0e391...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er kun noen minutter unna. Er du redd for å ha for liten tid, bestiller du deg bare en drosje. Kjøreturen tar vel knappe 5 min. 

Anonymkode: 86a81...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kort gangavstand. Jeg bruker Ca. 15 min. å gå. 

Anonymkode: dbd1b...389

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du regner en halvtime fra båten kommer inn, til du finner taxi, kjører til flyplassen, og kommer deg inn, så er det maks. Burde være godt med tid.

Anonymkode: 8a886...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når på året skal du reise?

Husk at utøver høsten/vinter kan været spille inn. Selv om alt er nært i Bodø, ville jeg ikke beregna så kort tid mellom i den tiden av året det er fare for høst/vinterstormer. Sånn er det bare å reise i nord-Norge. Litt motvind over fjorden så er båten fort forsinka. 

Anonymkode: a4e3f...b0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at været kan være avgjørende for om båten går eller ikke, særlig vinterstid. Det hender rett som det er at hurtigbåten er innstilt pga dårlig vær. Om været er utrygt ville jeg vurdert å ta hurtigruta fra Svolvær kvelden før.

Anonymkode: c8343...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er båten i rute går det helt fint. Du vil bruke maks sju minutter fra hurtigbåtkaia til flyplassen med taxi, og går på 15-20 minutter.

Anonymkode: c8343...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når på året skal du reise?

Husk at utøver høsten/vinter kan været spille inn. Selv om alt er nært i Bodø, ville jeg ikke beregna så kort tid mellom i den tiden av året det er fare for høst/vinterstormer. Sånn er det bare å reise i nord-Norge. Litt motvind over fjorden så er båten fort forsinka. 

Anonymkode: a4e3f...b0e

I morgen. Ble så sinnsykt dyrt å fly fra Svolvær, så tar sjansen på båt til Bodø og så fly videre sørover.

Anonymkode: 0e391...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gangavstand av typen akkurat litt for langt å gå med koffert (rundt 3 km), men hvis du er blakk/sta/begge deler, går du! Selv med tung koffert rekker du det fint på under en time. Hvis du skal til Svolvær flere ganger, kan det være verdt å sjekke prisen til Harstad/Evenes forresten, det går flybuss nå, bussturen er nydelig og du får billetter til rundt en tusenlapp hvis du er tidlig ute. Selv bestiller jeg alltid taxi eller tar buss (den stopper like utenfor og går til kaia hvert 10. minutt, sjekk 177nordland.no for rutetider, det er SÅ verdt de 30-noe kronene!) :) 

Anonymkode: 9a660...1e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 3.9.2020 den 0.26, AnonymBruker skrev:

Det er gangavstand av typen akkurat litt for langt å gå med koffert (rundt 3 km), men hvis du er blakk/sta/begge deler, går du! Selv med tung koffert rekker du det fint på under en time. Hvis du skal til Svolvær flere ganger, kan det være verdt å sjekke prisen til Harstad/Evenes forresten, det går flybuss nå, bussturen er nydelig og du får billetter til rundt en tusenlapp hvis du er tidlig ute. Selv bestiller jeg alltid taxi eller tar buss (den stopper like utenfor og går til kaia hvert 10. minutt, sjekk 177nordland.no for rutetider, det er SÅ verdt de 30-noe kronene!) :) 

Anonymkode: 9a660...1e1

Det er 1km fra flyplass til Bodø sentrum. 

Anonymkode: 3b25e...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...