Gå til innhold

Jeg blir helt oppgitt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter et halvt års pause logget jeg på datingapper igjen. Match.com hadde tilbud så tenkte jeg skulle gi det en sjangs. (Selv om jeg har inntrykk av at på den, sukker og møteplassen er det veldig mange av de som aldri har hatt forhold, og kanskje er litt vel spesielle. Jeg er ikke "høy på meg selv." Jeg ser bare etter en helt normal mann.) Begynte å skrive med en hyggelig fyr som så normal ut. Samtalen fløyt, og han var flink å spørre tilbake, og skrive. Etter noen dager spurte jeg om vi skulle møtes istedet for å bare skrive. Hadde en kaffedate med han i dag, og jeg satt sikkert og måpte (overdrevet, jeg var hyggelig.) Jeg har alltid hatt litt sosial angst, men han her måtte ha store problemer. Han var 36 år, satt og flakket noe enormt med blikket, stotret og stammet, glemte hva han skulle si osv. Det er andre gang jeg møter en voksen person på denne kafeen som har en "unnskyld-at-jeg-er-til-oppførsel" og som har STORE problemer med å føre en samtale. Jeg blir så oppgitt. Er så lei av å kaste bort tid på sånne folk. De må selvfølgelig få lov å date de og, men man kan jo ikke se hvordan de oppfører seg ved å skrive, og jeg ønsker ikke å treffe sånne.

Anonymkode: db2f6...606

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har jo ikke oppført seg dårlig? Stakkars fyr. Om han virker som en grei person går det nok mye bedre etterhvert. 

Anonymkode: 359d7...e61

• Liker 16
Skrevet

Kanskje han ikke hadde møtt noen på lang tid og var sjenert fordi det var første gang?  Det gjorde nok vedkommende veldig nervøs.

Du vet ikke om dette kun skyldes nervøsitet eller ikke.

• Liker 12
Skrevet

Jeg var litt sånn på min første nettdate. Jeg var virkelig ikke komfortabel med situasjonen og fyren jeg traff var ikke kjempehyggelig heller. Etterhvert ga jeg selvsagt F men den første gangen jeg nettdeita var klein og ikke mitt sterkeste øyeblikk. Kanskje han var en sånn? 

Anonymkode: 26cfb...ec9

• Liker 5
Skrevet

Nei, man så på hele han at han hadde problemer. Selvfølgelig ikke hans feil, og han fortjener jo å finne noen han og. Han hadde skrevet på profilen at han var litt sjenert, og at han var litt klønete, og det kan man trygt si. Ikke bare litt heller, det var helt ekstremt.

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter et halvt års pause logget jeg på datingapper igjen. Match.com hadde tilbud så tenkte jeg skulle gi det en sjangs. (Selv om jeg har inntrykk av at på den, sukker og møteplassen er det veldig mange av de som aldri har hatt forhold, og kanskje er litt vel spesielle. Jeg er ikke "høy på meg selv." Jeg ser bare etter en helt normal mann.) Begynte å skrive med en hyggelig fyr som så normal ut. Samtalen fløyt, og han var flink å spørre tilbake, og skrive. Etter noen dager spurte jeg om vi skulle møtes istedet for å bare skrive. Hadde en kaffedate med han i dag, og jeg satt sikkert og måpte (overdrevet, jeg var hyggelig.) Jeg har alltid hatt litt sosial angst, men han her måtte ha store problemer. Han var 36 år, satt og flakket noe enormt med blikket, stotret og stammet, glemte hva han skulle si osv. Det er andre gang jeg møter en voksen person på denne kafeen som har en "unnskyld-at-jeg-er-til-oppførsel" og som har STORE problemer med å føre en samtale. Jeg blir så oppgitt. Er så lei av å kaste bort tid på sånne folk. De må selvfølgelig få lov å date de og, men man kan jo ikke se hvordan de oppfører seg ved å skrive, og jeg ønsker ikke å treffe sånne.

Gråt meg en elv :)  Slik er det å date, noen ganger så er det bare ikke noe match der andre ganger er den veldig sterk. Date med selvtillit er ikke lett, om man ikke gjør dette ganske ofte. Du ønsker ikke å treffe slike? Han ønsket sikkert ikke å fremstå slik heller. Har du vurdert å gi han et par sjanser til og se om dette bare kommer av nervøsitet og om det er noe der kanskje? 

Om ikke er det jo bare å prøve igjen. Har hatt en del dårlige dater, men har alltid lært noe av de uansett.

• Liker 4
Skrevet

vet du, mange blir nervøse og stotrende når de må sitte ansikt til ansikt å prestere ovenfor en fremmed. Gjør heller noe aktivt på første date, der man slipper å se på hverandre hele tiden. Da vil de fleste slappe av mye mer, og praten gjerne gå mer naturlig. Dumt å dømme noen basert på et sånt "møte under press". Gå en tur, dra på bowling, gjør noe annet enn en kaffedate.

Anonymkode: a0c62...3f9

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man så på hele han at han hadde problemer. Selvfølgelig ikke hans feil, og han fortjener jo å finne noen han og. Han hadde skrevet på profilen at han var litt sjenert, og at han var litt klønete, og det kan man trygt si. Ikke bare litt heller, det var helt ekstremt.

Nå får det være nok! Dette er mobbing og uthenging! La gå, det holder med en date om kjemien åpenbart ikke er der, men å trøkke selvtilliten hans lenger nedi driten gjennom å sitte og måpe når han sliter med å få fram ordene!?

Anonymkode: c1253...2eb

• Liker 7
Skrevet

Jeg heller til 80/20 reglen i dating som i mange andre ting i livet: 80% er dårlige saker, og 20% kan være bra. Du må dermed kanskje date 4 stk for å treffe 1 som kan være av interesse.

Anonymkode: 731c2...54b

• Liker 1
Skrevet

Du får stille deg i kø for å date en av de kjekke med høy selvtillit da?

Anonymkode: b78d5...ac1

Skrevet

Jeg har datet noen som har vært sjenert/nervøs, men har alltid fått dem til å roe ned og åpne seg. Ved å lytte, støtte og vise med kroppsspråket at det ikke er noe galt å være nervøs. Tenker han ble ekstra nervøs om du satt og måpte. Han følte seg vel ikke trygg på deg.

Anonymkode: 80b55...3b7

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri hørt om oppegående folk som har funnet noen på match.com. (Hjelper ikke at kjendiser reklamerer for plassen heller)

Tinder og happn er kanskje overfladiske, men min erfaring at det er der du har en sjans til å finne en normal person. «Feilen» man gjør på de overfladiske appene er å enten snakke for lenge før treff, eller hoppe til køys for tidlig.

Støtter rådet oppom om å gå en tur i stedet for å ta en kaffe.

Anonymkode: 2fb85...c5d

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Stakkars fyr. Det er veldig få som har et problem med en vanlig samtale i det daglige så regner med det var forventninger og prestasjonsangst. Og hva sier man egentlig på første date? Tror ikke jeg kunne kommet på noe å si som virket naturlig selv. Når man møter et menneske for første gang på date så er det nok masse man vil vite som det er feil å ta opp så tidlig, så må man tenke og det stokker seg sikkert. Men hva vet vel jeg? Jeg har kjent alle før date så har ikke opplevd problemet. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! Dette er mobbing og uthenging! La gå, det holder med en date om kjemien åpenbart ikke er der, men å trøkke selvtilliten hans lenger nedi driten gjennom å sitte og måpe når han sliter med å få fram ordene!?

Anonymkode: c1253...2eb

Jeg skrev at jeg overdrev. Jeg var hyggelig, og vi satt og snakket en stund. Ville jo ikke at han skulle føle seg dårlig, så jeg oppførte meg selvfølgelig fint mot han.

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får stille deg i kø for å date en av de kjekke med høy selvtillit da?

Anonymkode: b78d5...ac1

Jeg har ikke selv så supergod selvtillit, så passer ikke sammen med de som har det heller. Men trodde det fantes en mellomting.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

vet du, mange blir nervøse og stotrende når de må sitte ansikt til ansikt å prestere ovenfor en fremmed. Gjør heller noe aktivt på første date, der man slipper å se på hverandre hele tiden. Da vil de fleste slappe av mye mer, og praten gjerne gå mer naturlig. Dumt å dømme noen basert på et sånt "møte under press". Gå en tur, dra på bowling, gjør noe annet enn en kaffedate.

Anonymkode: a0c62...3f9

Dette! Det er alltid best å finne på noe aktivt på den første daten for de som ikke er så dreven på dette. Sitte ovenfor hverandre så tidlig i en relasjon krever en del av begge. At de liker småsnakk og kan bygge videre på det man snakker om naturlig. Det er vanskelig når en er veldig nervøs. Bare rusle en tur er veldig "effektivt" selv om det ikke klaffer med kjemi og er match på dette går en time veldig fort. Kino er det aller verste, da blir det lite tid til å snakke sammen og bli kjent. Finne en park bare rusle rundt og ta med en termos med kaffe, da faller ofte praten veldig naturlig og timene går fort. Selv uten en match så er det en hyggelig opplevelse. Er det match og kjemi der? Da er isfronten brutt og date nr.2 vil gå mye lettere normalt sett.

Skrevet
29 minutter siden, Antiviruset skrev:

Dette! Det er alltid best å finne på noe aktivt på den første daten for de som ikke er så dreven på dette. Sitte ovenfor hverandre så tidlig i en relasjon krever en del av begge. At de liker småsnakk og kan bygge videre på det man snakker om naturlig. Det er vanskelig når en er veldig nervøs. Bare rusle en tur er veldig "effektivt" selv om det ikke klaffer med kjemi og er match på dette går en time veldig fort. Kino er det aller verste, da blir det lite tid til å snakke sammen og bli kjent. Finne en park bare rusle rundt og ta med en termos med kaffe, da faller ofte praten veldig naturlig og timene går fort. Selv uten en match så er det en hyggelig opplevelse. Er det match og kjemi der? Da er isfronten brutt og date nr.2 vil gå mye lettere normalt sett.

Tro meg, dette var en med verdens dårligste selvtillit, og det er skikkelig turn off. Jeg har aldri siktet høyt, men tror jeg må begynne å sikte litt høyere. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, dette var en med verdens dårligste selvtillit, og det er skikkelig turn off. Jeg har aldri siktet høyt, men tror jeg må begynne å sikte litt høyere. 

Vanskelig å sikte høyere når du faktisk ikke kjenner en date som du treffer på en datingapp. Når de der sitter og kommuniserer skriftlig og er helt avslappet. Du tror vedkommende er noe helt annet en det de er. Har opplevd dette et par ganger selv, jukset med profil og bilder og du tror ikke egne øyne når de dukker opp :)  Så kan du finne en veldig kjekk person på utseende, og det klaffer som pokker på interesser og verdier når man "Chatter", så når man treffes irl så er det noe helt annet. Så bomme på dater betyr ikke at du sikter verken for høyt eller lavt. Du vet bare ikke hvordan de er før dere treffes, og spesielt det med "kjemi" får man aldri konstatert før akkurat det skjer. Da blir det noen bommer, helt greit egentlig. Blir slik "rykk tilbake til start" greie noen ganger :) 

Så for å gjøre dette veldig komplisert kan alt klaffe på første date, så over tid viser de negative sider som du umulig kunne oppdage veldig tidlig. Da er den "rykk tilbake til start" blytung :)  Finner nok noen til slutt som faktisk går helt inn.....

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir oppgitt av sånne mennesker som deg... 

Anonymkode: 2f662...376

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm, du liker kanskje selvsikre menn best da? ikke noe feil i det heller. Med siden du har litt sosial angst, burde du jo også se at han slet litt med det. Å være sjenert er ikke negativt, da er heller for høy selvtillit negativt synes jeg. Alle som dater bør jo være såpass venn at man hjelper den andre i gang med samtalene, er det null kjærlighet i luften? hvilket inntrykk tror du han fikk av deg? Å forberede seg på date burde alle faktisk ha tenk litt på, bruk i det minste litt humor for å bryte isen, vær ærlig og hyggelig.

Ikke enkelt for dem som er litt beskjeden heller, men når man ikke får litt drahjelp av den som liker deg, dør faktisk mye av gnisten ut fordi du virker kald og omsorgsløs... (Pinebenkfaktor)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...