Gå til innhold

Barebrabarnemat

Magetaske

Anbefalte innlegg

Flere som har sett Veronikas versjon av bruddet som nå ligger på tik tok? Hun forteller en ganske annen versjon enn den Stine forteller. 

Jeg skjønner at det alltid er to siden av en historie, og mulig ikke bare bra barnemat hadde blitt så stor uten Stine, men det man i alle fall vet er fakta, er at Veronika grunnla firmaet. Og at Stine satte seg selv som styreleder og leder da de ble et as. På den måten hadde Veronika aldri en sjans når det først ble konflikter, uavhengig av hva/hvem som var skyld i konfliktene. 

Jeg kan heller ikke forstå at det er lovlig å publisere bøker, bilder og oppskrifter uten å kreditere den som har tatt bildene/skrevet oppskriftene. Som jo er tilfelle med mye av det som er blitt utgitt fra bare bra barnemat i etterkant av bruddet. 

Jeg syns hele greie har skurrete lenge, selv etter Stine la ut sin side av konflikten, og har har derfor sluttet å lese noe fra bare bra barnemat, og tenker at det som Veronika nå forteller på tik tok er ganske graverende for Stine. Om så bare halvparten er sant er det ikke noen jeg ønsker å støtte, og mye fines det jo tydelige bevis på. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulighet å gi en kort oppsummering? Har ikke tiktok. Ser det er skrevet en del om dette på jodel også. Har flere av bøkene til barebrabarnemat og følger de på sosiale medier. Føles ikke rett å gjøre det hvis det er mye shady greier her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt noen av dem, eller Bare Bra Barnemat. Så først nå Veronika sin historie og så leste jeg Stines historie som hun la ut for et år siden. Den virket jo veldig troverdig egentlig mtp at han mannen har svindlet flere? Samtidig som det er fakta at Veronika startet det hele og Stine ljuger om det. Sær sak ass.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mippiie123 skrev (19 timer siden):

Mulighet å gi en kort oppsummering? Har ikke tiktok. Ser det er skrevet en del om dette på jodel også. Har flere av bøkene til barebrabarnemat og følger de på sosiale medier. Føles ikke rett å gjøre det hvis det er mye shady greier her..

"Kortversjon". Veronika starter bare bra barnemat, kom i kontakt med Stine etter noen år når de var i barselpermisjon og Stine foreslo et samarbeid. Stine tok på seg ansvaret for å registrere det som et as og satte seg selv som både styreleder og leder i Brønnøysundregisteret uten at Veronika var klar over det. Spol fremover et par år og de har begge møtte nye menn. Veronika føler hun drar firmaet og gjør all jobbe og får samtidig kritikk fra Stine for å ha "butikk i butikken". Hun tilbydere coaching tjenster ved siden. Veronika følte seg presset til å sette også det lille hun tjente på dette inn i firmaet. Samtidig lager Stine og hennes nye mann et brød som de lanserer uavhengig av bare bra barnemat. Men bruker firmaet for å reklamere for dette. Veronika tar ut et utlegg fra firmaet som er godkjent av regnskap og Stine beskylder henne for å gjøre underslag, politianmeldeer (men siktelesen frafalles). Samtidig som hun selv tar ut penger for å betale egen oppussing av kjøkkenet sitt. Hun kontakter videra alle banktjenester o.l. og får fjernet Veronikas tilgang på hun alt hun kan, og prøver å gjøre det uten av Veronika får det med seg. Men når alt kommer for en dag går det mange måneder der Veronika opplever det hun føler som ukentlige trusler fra Stine. Type, gir du ikke "firmae" aka Stine, tilgang til kontoen der eller der (de få kontoer/sider Stine ikke har fått tiø å overta) skal hun politianmelde. Veronika blir så nedkjølt at hun ikke ønsker å snakke med Stine (forståelig nok) og dialogen går i stede via den nye kjæresten (han som Stine har har skrevet om som liksom er årsaken til alt). På et punkt er Veronika så skviset og sliten at hun i et desperat forsøkt prøver å selge sin del av firmaet til den daværende typen sin. Men Stine forhindrer det. Til slutt kjøper Stine henne ut av firmaet for 50.000 kr (som var penger Veronika skyllet henne). Deretter driver Stine firmaet videre. Og publiserer i ettertid flere av ebøkene som Veronika nesten alene hadde laget, som sine. Uten noen kreditering. Samtidig som Veronika fortsatt får trusler i forhold til å fortelle "sin sannhet". Veronika har vist tidligere lagt ut sin versjon men fjerner den etter trusler om anmeldelse. 

Det varer ikke med Veronika og denne mannen som Stine legger mye av skylden for det hele på. Men Veronika står ved sin versjon der hun sier at hun forsøkte å selge han sin del frivillige i desperasjon over behandlingen hun fikk. Og at selv om han nok ikke hadde rent mel i posen aldri har hatt direkte innblanding i firmaet annet enn at mye av dialogen mellom de to damene gikk via han, når Veronika ikke klarte. 

Stine har utad senere forsøkt å fremstille det som om det var hun som grunnlag bare bara barnearbeid, etter egen ide. 

Endret av Susanne82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte BBB fra 2017, men likte aldri Stine og den ovenfra og ned- holdningen jeg opplevde at hun hadde når det kom til formidlingen. Jeg følte meg som en dårlig mor etter å ha hørt på hvor ille det f.eks. var å godta at bhg gav kjøpebrød eller en is i blandt. Veronica synes jeg derimot var fin å høre på, litt mer nyansert, så jeg fulgte med. Etter hvert som det ble mer Stine og mindre Veronica sluttet jeg å følge, men jeg har fått med meg dramaet som har vært underveis. 
Jeg sitter igjen og tenker at jeg tror på Veronica, og at det hun sier Stine gjorde stemmer…MEN jeg tror og at hun utelater mye informasjon. Og på bakgrunn av det skjønner jeg at Stine ønsket å ta over selv. For hvem vil jobbe med noen som slutter å svare, slutter å engasjere seg og bare «slutter å gjøre ting de pleide å gjøre for å teste»ref: TikTok hvor hun sier hun sluttet å lage innhold til bøker. Det er tungt å samarbeide med noen som har mistet engasjementet. Og denne Stian, som både driver psykisk vold og svindler folk. Skjønner godt(!) at Stine ble stressa.

Men den herskende teknikken som har blitt brukt her fra Stines side er jo helt horribel. Å fremmedgjøre, true og snakke til din tidligere partner som en mindreverdig ansatt. Å det å sette seg selv som styreleder i et AS når man er to om det😳Jeg håper denne saken tas videre i rettssystemet, slik at alle kan få si det de trenger under ordna forhold. Å bruke andres verk uten å kreditere er ulovlig. 

Endret av Lnh9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stine bør i det minste bare innrømme at det var Veronica som lagde logo og startet BBB i første omgang. Det husker jeg fra den tiden Veronica var alene. Da var alt veldig bra :)  Men så kræsjet det jo da V traff han nye typen, så jeg skjønner Stine ville redde selskapet. Men måten det ble gjort på tror jeg ikke er så riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...