Gå til innhold

Barebrabarnemat

Magetaske

Anbefalte innlegg

Gjest Leila87
*blueberry* skrev (17 timer siden):

Det er helt hårreisende. Spesielt senere i story når det kommer frem e-poster sendt, anmeldelser o.l. Selvfølgelig er det flere sider av saken og vi vet ikke alt, men samtidig så er det helt tydelig at Stine har tråkket langt over streken her. At noen kan støtte denne dama fortsatt er for meg et mysterium. 

De epostene fra Stine var bare ekle og ubehagelige. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leila87 skrev (2 minutter siden):

De epostene fra Stine var bare ekle og ubehagelige. 😔

Ikke sant. Uansett hva den store sannheten her er så synes jeg det som har kommet frem sier mye om henne som både person og businesspartner. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Stine overkjørte Veronica en periode Veronica ikke hadde helt kål på seg selv. Og i ettertid ser hun hva som skjedde og er bitter på at Stine har overkjørt hele selskapet. Synd, husker jeg fulgte Veronica i oppstarten da jeg hadde små barn. Syns hun var flink og ressurssterk. Stine kom inn etterhvert. Vi vet ikke detaljene men liker ikke at det er så dårlig stemning...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 1 år senere...
Kmff20 skrev (9 timer siden):

Tanker om det nyeste innlegget?😳

😳

Endret av Lija
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det helt utrolig at så mange har stolt blindt på V sin versjon, og vært med på å hause opp hennes sverting og oppvask i SoMe…

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av om det her stemmer endrer det ikke så mye om hvordan hun har oppført seg, blant annet gå ut og påstå at det var hennes prosjekt fra starten av ++ 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (38 minutter siden):

Uavhengig av om det her stemmer endrer det ikke så mye om hvordan hun har oppført seg, blant annet gå ut og påstå at det var hennes prosjekt fra starten av ++ 

Dette. 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I innlegget Marianne Holvik måtte slette på grunn av hets stod det at Veronika tok ut penger fra selskapet uten avtale. Uansett hvem sin idé selskapet opprinnelig var kan man ikke ta penger uten videre. Og om Veronika hadde hatt en sak så ville hun fått medhold i retten.

Det virker som om Veronika ble svært dårlig behandlet av Stian etterhvert, og at hun har blitt manipulert av han. Og det er selvsagt veldig leit, håper hun kan få den hjelpen hun trenger for å kunne gå videre. Men hun er likevel ansvarlig for sine egne handlinger, og det å holde på med en svertekampanje i fem år viser, om ikke annet, dårlig dømmekraft.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (2 timer siden):

Er nok mye uflaks og dårlig dømmekraft fra flere hold her. 

Jeg hadde også vært bitter om venninna mi kom og overtok bedriften/idéen jeg hadde startet og deretter latet som jeg ikke eksisterte. 😑 

Særlig når det går så bra som det har gjort. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lija skrev (42 minutter siden):

Er nok mye uflaks og dårlig dømmekraft fra flere hold her. 

Jeg hadde også vært bitter om venninna mi kom og overtok bedriften/idéen jeg hadde startet og deretter latet som jeg ikke eksisterte. 😑 

Særlig når det går så bra som det har gjort. 

Jeg vet ikke hva som er beste måten å reagere på hets, uthenging og sjikane, men virker som Stine valgte strategien late som om hun/det ikke eksisterer (frem til nå).

Når man går sammen med noen og starter en bedrift så eier man ikke ideen alene lengre. Og når man tar ut penger i stedet for å betale regninger så er det kanskje ikke så rart at BBB var nær konkurs med mye gjeld i 2019. At den andre parten i bedriften ikke vil bli med i dragsuget er vel ganske forståelig. Det at BBB er en suksess i dag har skjedd etter at Veronika ble kjøpt ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kemz skrev (35 minutter siden):

Jeg vet ikke hva som er beste måten å reagere på hets, uthenging og sjikane, men virker som Stine valgte strategien late som om hun/det ikke eksisterer (frem til nå).

Når man går sammen med noen og starter en bedrift så eier man ikke ideen alene lengre. Og når man tar ut penger i stedet for å betale regninger så er det kanskje ikke så rart at BBB var nær konkurs med mye gjeld i 2019. At den andre parten i bedriften ikke vil bli med i dragsuget er vel ganske forståelig. Det at BBB er en suksess i dag har skjedd etter at Veronika ble kjøpt ut.

Jeg sier bare at jeg skjønner at Veronika er bitter. Og jeg visste hvem hun og BBB var før S kom inn i bildet. Nå blir hun jo stadig påminnet hva hun går glipp av/har mistet.
Hadde det vært meg hadde jeg i det minste endret navn på «idéen»/bedriften. Hvert fall ikke offentlig latet som det var min egen idé.

Endret av Lija
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Annonse

Magetaske skrev (På 2.9.2020 den 17.49):

Flere som følger dem? Henter mye god inspirasjon derfra.
Nå derimot er jeg kun bekymra for Stine, som har tatt et bevisst valg om å gå 15 dager+ over termin uten igangsettelse. Håper det går bra. Hadde aldri turt å gjort det samme! 

Nei. Jeg synes det er for mye Mom shaming, ekstremt og produktene de selger som om de er de eneste riktige er svindyre. Det er kvalmt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (På 5.7.2022 den 8.44):

At det går an! Å lufte skittentøy på den måten. Så lenge etterpå. Så lenge etter avtaler ble gjort og underskrevet. 

Tipper resten av historien kommer ut etterhvert sånn som dere holder på. Og det blir bare trist for begge jentene. 

Er du Stine? 🤦🏻‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (På 7.7.2024 den 8.47):

Nei. Jeg synes det er for mye Mom shaming, ekstremt og produktene de selger som om de er de eneste riktige er svindyre. Det er kvalmt.

Har ALDRI hørt henne si at de liksom er de eneste riktige. Så mye tull folk finner på, altså! 🙄 Hun sier jo selv at hun innimellom spiser alt mulig fra matbutikken, og barna får også innimellom slike ting, og lister mange vanlige matbutikk-alternativer - hun passer bare på at langt det meste de får i seg er sunt. Hva er galt med dere som bare finner på sånne ting? Det at hun legger ut at vanlig is ikke er sunt, pølser er usunt, ultraprosesssert er usunt - det er jo fullstendig riktig. Takler dere bare ikke sannhet?

Endret av katties
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse
Kemz skrev (På 30.3.2024 den 13.26):

Dette er jo bare påstander fra Stine, hun har aldri fremlagt bevis - det har Veronika. 

Stine har vært i den lokalavisen flere ganger, artig artikkel der hun hadde tjent inn 3 mill men de var da to - hun bare glemte Veronika. Stine som styrte sjappa som gikk konk, ikke så rart for hun holdt ikke åpningstider m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multicopy skrev (21 timer siden):

Dette er jo bare påstander fra Stine, hun har aldri fremlagt bevis - det har Veronika. 

Veronika har vel bare lagt frem bevis som gangner seg selv, og som får det til å virke som om hun er et offer? Hun prøver å manipulere flest mulig ved å lage det narrativet som fremstiller henne selv best, der alle andre er så slemme mot stakkars henne? Tar du ut pengebeløp fra en bedrift som du eier sammen med andre uten avtale, så stjeler du. Så enkelt er det. Og da må den andre parten si stopp. Det virker som flere enn Stine har opplevd svindel fra Veronika og hennes tidligere kjæreste/partner.

Sitat

Stine har vært i den lokalavisen flere ganger, artig artikkel der hun hadde tjent inn 3 mill men de var da to - hun bare glemte Veronika. Stine som styrte sjappa som gikk konk, ikke så rart for hun holdt ikke åpningstider m.m

Tenker du på Bare Godt? Den er vel ikke konkurs, hun valgte bare å ikke fortsette med det? Men her har du sikkert mer info enn meg, har du link til artikkelen?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kemz skrev (På 24.7.2024 den 0.06):

Veronika har vel bare lagt frem bevis som gangner seg selv, og som får det til å virke som om hun er et offer? Hun prøver å manipulere flest mulig ved å lage det narrativet som fremstiller henne selv best, der alle andre er så slemme mot stakkars henne? Tar du ut pengebeløp fra en bedrift som du eier sammen med andre uten avtale, så stjeler du. Så enkelt er det. Og da må den andre parten si stopp. Det virker som flere enn Stine har opplevd svindel fra Veronika og hennes tidligere kjæreste/partner.

Tenker du på Bare Godt? Den er vel ikke konkurs, hun valgte bare å ikke fortsette med det? Men her har du sikkert mer info enn meg, har du link til artikkelen?

Artikkelen du etterspør:

https://www.dt.no/stine-34-fikk-ideen-i-mammaperm-na-har-hun-solgt-for-tre-millioner/s/5-57-1496009

Hvordan Stine som alenemor startet opp firma:

https://www.dt.no/dtfolk/x/x2/jeg-var-alenemor-til-en-datter-pa-16-maneder-da-jeg-sa-opp-fast-jobb-og-startet-eget-firma/f/5-57-1031275

artikkel om svindel som Stine drev med som selvsagt var «mennskelig feil»:

https://www.dt.no/isabella-27-med-krass-kritikk-mot-barnemat-bedrift-det-kan-vare-lett-a-bli-lurt/s/5-57-1941928

Ser Stine kommer med påstander om Veronika, å jeg tror de så fort det blir fremlagt bevis på at hun har tatt ut penger uten at dette var gjort riktig. Men er ikke riktig at en kan påstå uten noen form for bevis eller dom, vi lever i 2024 ikke 1824. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multicopy skrev (1 time siden):

Artikkelen du etterspør:

https://www.dt.no/stine-34-fikk-ideen-i-mammaperm-na-har-hun-solgt-for-tre-millioner/s/5-57-1496009

Hvordan Stine som alenemor startet opp firma:

https://www.dt.no/dtfolk/x/x2/jeg-var-alenemor-til-en-datter-pa-16-maneder-da-jeg-sa-opp-fast-jobb-og-startet-eget-firma/f/5-57-1031275

artikkel om svindel som Stine drev med som selvsagt var «mennskelig feil»:

https://www.dt.no/isabella-27-med-krass-kritikk-mot-barnemat-bedrift-det-kan-vare-lett-a-bli-lurt/s/5-57-1941928

Ser Stine kommer med påstander om Veronika, å jeg tror de så fort det blir fremlagt bevis på at hun har tatt ut penger uten at dette var gjort riktig. Men er ikke riktig at en kan påstå uten noen form for bevis eller dom, vi lever i 2024 ikke 1824. 

Takk for lenkene! Jeg har lest artiklene og i den første lenken så står det:

Sitat

Hun og kompanjongen gikk hver til sitt i fjor, og Svarthe inngikk isteden samarbeid med Maja Skogstad (31) fra Sandvika. 34-åringen mener overskuddet hadde vært enda høyere om ikke tid og penger hadde gått med til utskiftingen.

Så Veronika er omtalt, og hun snakker indirekte om konflikten. Men det står ikke noe om konkurs, eller at Bare Bra Barnemat var nær konkurs.

I den andre artikkelen står det:

Sitat

I mammapermisjonen ble jeg kjent med Veronika, som er opptatt av det samme som meg. Sammen startet vi «Bare bra barnemat». (…) Jeg var alenemor til en datter på 16 måneder da jeg sa opp fast jobb og startet firmaet i januar i fjor.

Overskriften i artikkelen sier ikke det samme som det faktiske innholdet. Dette skjer ofte da desken lager «klikkvennlige» overskrifter. At Stine hadde en tilsvarende/utfyllende idé som Veronika er vel ikke usannsynlig? Selv om Veronika hadde navnet og mange gode idéer. De startet det sammen og det ble en suksess på grunn av begge to.

Den siste artikkelen så håper jeg at det stemmer at det var en menneskelig feil som ikke skjedde igjen. Vet ikke om man kan finne avgjørelsen til Forbrukertilsynet? Jeg klarte ikke å finne den på hjemmesiden til Forbrukertilsynet eller i et Google-søk.

Jeg tror Stine og Veronika hadde klart å ta Bare Bra Barnemat til en kjempesuksess sammen om ikke kjæresten til Veronika hadde manipulert henne for å prøve å få kontroll over selskapet. Men jeg har kanskje ikke sett ordentlig på «bevisene» Veronika har lagt ut. Hvor finner jeg de, de er ikke på Instagram?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...