AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Dere andre som er helsefag- eller omsorgsarbeider, hvordan står det til med egen helse? Noen som har pådratt seg belastningsskader, utbrenthet eller annet? Helsefag har daglig tunge stell/forflytninger, lite administrativt arbeid - og jeg lurer på om dette er en holdbar arbeidssituasjon på sikt. Anonymkode: d8d6f...b3d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere andre som er helsefag- eller omsorgsarbeider, hvordan står det til med egen helse? Noen som har pådratt seg belastningsskader, utbrenthet eller annet? Helsefag har daglig tunge stell/forflytninger, lite administrativt arbeid - og jeg lurer på om dette er en holdbar arbeidssituasjon på sikt. Anonymkode: d8d6f...b3d Det er jo tungt, vi har masse hjelpemidler av ulike slag, men helt fri for belastning blir man ikke. Det er en jo sjeldent i en annen jobb heller da. Jeg jobber med folk som har jobbet på sykehjem siden de var 17 år og som fremdeles jobber nå når de er 50, spreke damer. Når du starter bør du gå inn for å være bevist dine arbeidsstillinger og gjøre det til en vane å ha gode arbeidsstillinger. Jeg er dårlig selv, glemmer å ta sengen opp i egnet høyde osv. Blir stadig like imponert når vi har ambulansepersonell på besøk, de er virkelig gode på det 😁 Anonymkode: b275c...f2d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo tungt, vi har masse hjelpemidler av ulike slag, men helt fri for belastning blir man ikke. Det er en jo sjeldent i en annen jobb heller da. Jeg jobber med folk som har jobbet på sykehjem siden de var 17 år og som fremdeles jobber nå når de er 50, spreke damer. Når du starter bør du gå inn for å være bevist dine arbeidsstillinger og gjøre det til en vane å ha gode arbeidsstillinger. Jeg er dårlig selv, glemmer å ta sengen opp i egnet høyde osv. Blir stadig like imponert når vi har ambulansepersonell på besøk, de er virkelig gode på det 😁 Anonymkode: b275c...f2d Jeg har forøvrig jobbet om hverandre i butikk og innenfor ulike instanser i helsetjenesten, og på daglig basis var jeg mye mer sliten i kroppen etter en dag i butikk enn på sykehus/sykehjem Anonymkode: b275c...f2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå