Gå til innhold

80 nye smittede sålangt idag...

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så de unge lever i et vakuum? Det har verken foreldre, besteforeldre, søsken, barn, venner osv som de omgås uten tilstrekkelig avstand? Det holder ikke å si at "vent til smitten sprer seg til eldre". 

Anonymkode: e07af...8a9

Jeg lurer på hva den neste unnskyldningen for disse hinsides tiltakene blir.. Nå har vi vært gjennom 100 000 kommer til å dø, helsevesenet kollapser, så var det «bare vent to uker» i et par måneder (det har forsåvidt begynt igjen nå), så måtte det skremmes om senskader som vi har sett lite til, nå er det hjerteskader det hyles om, og nå til slutt at eldre visstnok ikke blir smittet i det hele tatt. Unge lever visst i sitt eget univers. Hva blir det neste de drar opp fra hatten?

Jeg ser kun en fasit som består av: 

- 265 døde aldershjemspasienter (det har dødd noen tusen andre aldershjemspasienter av andre ting i mellomtiden, men pytt pytt, de hadde jo ikke korona)

- 11 innlagte på sykehus, hvorav 1 på intensiven og 0 i respirator.

Begynner ikke myndighetene å bli flaue over det de driver med snart?

Anonymkode: c03cb...83f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en av de ytterst få fornuftige ting som har kommet fra den kanten. Hva tror du skjer om man påfører skam til de smittede? Skal man skamme seg for at man ble smittet på jobben? Ganske åpenbart at du ikke forstår at man kan bli smittet hvor som helst. Vi måtte i karantene pga nærkontakt, og det som plaget barna var at hvis de fikk positiv test så var det deres «skyld» om hele klassen måtte i karantene. Det er ganske skremmende å oppleve! Barn føler skam for noe de overhode ikke kan noe for. 

Anonymkode: c03cb...83f

Så du intervjuet? Han snakket blandt annet om de som forter seg til systembolaget før stedet ble rødt, de som fester i grotter med mer. Personer som egentlig bør skjems, mener jeg. Det er ikke noe skam å bli smittet hvis man følger tiltakene og tilfeldigvis blir smittet. Det kan jo dessverre skje oss alle.

• Liker 1
Skrevet

80 er ingenting. I Málaga, hvor jeg bor, så er det 1000 nye smittede siste døgn. 😷

Anonymkode: 8fd48...476

• Liker 3
  • Opprett ny...