Gå til innhold

Kobberspiral eller hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å sette inn spiral, noen som har erfaringer med dette? Vurderer kobberspiral mest pga jeg har blitt veldig dårlig av p piller og hormoner før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er at du snakker med legen eller helsesykepleier om det. Da får du et svar som er basert på forskning og ikke hver enkelt her inne sine erfaringer som uansett ikke vil si så mye om hvordan det blir for deg.  

På generelt grunnlag anbefales hormonspiral til de som ikke har en kontraindikasjon for hormoner. 

https://sexogsamfunn.no/prevensjon/hormonspiral/

https://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/kobberspiral/

Anonymkode: f75c9...d43

• Liker 1
Skrevet

Homonspiral var et helvette. Blødde tre mnd i strekk. Etter det fikk jeg et par ukers pause innmellom. Da jeg skulle fjerne etter 9 mnd da jeg var møkklei, så hadde den forsvunnet delvis opp i livmoren, var grusomt å fjerne. Anbefaler ikke spiral. 

Anonymkode: 20473...a0d

Skrevet

Jeg har hatt kobberspiral i litt over 1år og er veldig fornøyd! Var helt jævlig å sette den inn og de første månedene slet jeg litt med mensensmerter og store blødninger de første dagene av mensen. Blødningene er fortsatt litt kraftigere enn jeg tidligere har hatt, men det er også det eneste «negative» jeg har å si om spiralen. 

Jeg har prøvd det som er av p-piller. Fikk bivirkninger av alt jeg prøvde og slet med migrene. Har ikke hatt migrene siden jeg fikk kobberspiral og det er veldig deilig å slippe alt som har med hormoner å gjøre! ;) 

K24 

Anonymkode: 3ebb4...b26

Skrevet

Jeg fikk kraftige og smertefulle blødninger av kobberspiral. Hormonspiral fungerer fint, gir meg ikke samme bivirkninger som p-piller. 

Anonymkode: 095d0...ba5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...