AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Jeg har fått 2 kattunger og har ikke fått gitt de ormekur ennå. Når de er på do lukter det helt grusomt. Kan det være orm? Har hatt kattunger før og det luktet ikke sånn kan jeg huske. Anonymkode: e870e...816
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Hvordan ser avføringen ut? Giardia lukter helt forferdelig. Er kattungene født av din katt, eller er det to kattunger du har kjøpt? I så fall burde de ha fått ormkur og blitt chippet før du kjøpte de, men dessverre er ikke alle dyreeiere ansvarlige. Om kattungene verken har fått ormkur eller blitt chippet, så må du få ordne det. Snakk med dyrlegen om lukten. Mulig det er noe galt. Anonymkode: 3070b...095
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ser avføringen ut? Giardia lukter helt forferdelig. Er kattungene født av din katt, eller er det to kattunger du har kjøpt? I så fall burde de ha fått ormkur og blitt chippet før du kjøpte de, men dessverre er ikke alle dyreeiere ansvarlige. Om kattungene verken har fått ormkur eller blitt chippet, så må du få ordne det. Snakk med dyrlegen om lukten. Mulig det er noe galt. Anonymkode: 3070b...095 Den er helt fin, og de er aktive og leker masse innimellom soveøktene. Jeg har kjøpt de, men de ble ikke gitt ormekur. Nei, både chipping og kastrering skal jeg gjøre. De skal også få ormekur. De virker så friske, men lukten er helt forferdelig. Anonymkode: e870e...816
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den er helt fin, og de er aktive og leker masse innimellom soveøktene. Jeg har kjøpt de, men de ble ikke gitt ormekur. Nei, både chipping og kastrering skal jeg gjøre. De skal også få ormekur. De virker så friske, men lukten er helt forferdelig. Anonymkode: e870e...816 Hm. Katteavføring lukter ikke akkurat så godt uansett. Voksne katter er flinke til å dekke over skikkelig etter at de har vært på do. Kattungene mangler kanskje litt teknikk? Er avføringen helt dekket til av sand/pellets etter de har vært på do? Uansett, om du føler at det stinker mer enn man skulle tro var normalt, så er det sikkert lurt å prate med dyrlege når du tar de med inn for chip og ormkur 🙂 om de har matlyst, drikker, er energiske og leker, så ville jeg ikke vært kjempebekymra, men at det er noe som bør sjekkes ut innen rimelig tid. Anonymkode: 3070b...095
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hm. Katteavføring lukter ikke akkurat så godt uansett. Voksne katter er flinke til å dekke over skikkelig etter at de har vært på do. Kattungene mangler kanskje litt teknikk? Er avføringen helt dekket til av sand/pellets etter de har vært på do? Uansett, om du føler at det stinker mer enn man skulle tro var normalt, så er det sikkert lurt å prate med dyrlege når du tar de med inn for chip og ormkur 🙂 om de har matlyst, drikker, er energiske og leker, så ville jeg ikke vært kjempebekymra, men at det er noe som bør sjekkes ut innen rimelig tid. Anonymkode: 3070b...095 Nei, den teknikken har de ikke «ennå» Ja, alt er bra med dem. Ja, har avtalt tid for helsesjekk. Anonymkode: e870e...816
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 Orm pleier være synlig, men kattunger er ikke så flinke til å dekke over enda, så kan være derfor. Anonymkode: 08fe8...99f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 Vi hadde en fosterkatt med drit som lukta så jævlig at etter hver gang han hadde vært på do så måtte vi lufte og tenne 2 duftlys😂 Han hadde orm og diaré, så var nok derfor. Det gav seg etterhvert med medisiner. Anonymkode: 33360...4d5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Orm pleier være synlig, men kattunger er ikke så flinke til å dekke over enda, så kan være derfor. Anonymkode: 08fe8...99f Ja, tenker det er derfor. Anonymkode: e870e...816
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde en fosterkatt med drit som lukta så jævlig at etter hver gang han hadde vært på do så måtte vi lufte og tenne 2 duftlys😂 Han hadde orm og diaré, så var nok derfor. Det gav seg etterhvert med medisiner. Anonymkode: 33360...4d5 Blir jo bedre etterhvert, ja☺️ Anonymkode: e870e...816
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå