AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #1 Skrevet 1. september 2020 Jeg har lyst til å begynne på Isotretinoin behandling, men jeg bor i utlandet og har dermed ikke muligheten for oppfølging rundt graviditetstester eller hente ut pakker på apoteket hver måned. Jeg forstår viktigheten rundt disse kontrollene, men ser legene kan vurdere om graviditetstester er nødvendig i visse tilfeller og det er her jeg vil høre om det er noen som har erfaring. For å si det rett ut, jeg har ikke sex. Jeg har ikke hatt sex på 5 år, og ser ikke for meg at det endrer seg noe i nærmeste fremtid da jeg ikke makter å være fysisk med noen. Sjansen for at jeg skal bli gravid må i såfall skje om jeg skulle bli voldtatt, men den risikoen er nok også liten både måten jeg ser ut på, kroppstørrelse, og at jeg ikke er så sosial. Er det noen som har fått utskrevet 3-6 måneders behandling på en gang? Anonymkode: 0a751...30f
Kitcat Skrevet 1. september 2020 #2 Skrevet 1. september 2020 Apotekene har ikke lov til å utlevere medisin for mer enn 4 uker av gangen. Varighet av resept er også kun en uke, i motsetning til andre resepter som varer i ett år. Hvis du bor i utlandet må du starte og følge opp behandling der du bor. Isotretinoin kan også gi alvorlige bivirkninger, så det er svært viktig å gå til regelmessig kontroll og blodprøver. Det er ikke bare gravitest som er viktig.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #3 Skrevet 1. september 2020 I Sverige tas det test kun før og etter kuren. Anonymkode: 0a751...30f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Hvorfor ikke gå til en lege i landet der du bor? Dette er jo ikke en norsk medisin. Anonymkode: 32cb4...c77
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå