Gå til innhold

Mest hjemmesnekra navn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen av disse er jo hjemmesnekra?? Bowie som i David Bowie. Billie som i Billie Holiday? Dette er vanlige navn, dog ikke i Norge. 

Anonymkode: 89916...3c3

Nå het jo ikke David Bowie det som døpenavn, men David Robert Haywood Jones. Bowie er et vanlig irsk kallenavn på en veldig blond/gulhåret/lyshåret person.. Det er også det navnet betyr på keltisk (irsk), "yellow haired".

Litt som blondie på engelsk.

Anonymkode: cee0b...baf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Constanse Aurora 

Anonymkode: ec313...fe9

Dette er jo fine og skikkelige navn, som også klinger bra sammen!

Anonymkode: cb268...2a8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sue-Zannah såg jeg i en Facebook-gruppe for barnevernmotstandere en gang 😅

Anonymkode: 41261...f99

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mari-Jeanne, uttales som Marianne.

Anonymkode: 7a567...fed

Hahaha😂😂 

Det er så dust med slike navn, særlig når den nye læreren skal lese opp navn😄 "Mari-Jiin?" "Nei, heter Marianne" 😂😂😂

Vi hadde en Nansy i klassen, alle lærere sa konstant nææncy, og hun bare "Nei, nannsi"😂

Anonymkode: 17198...1da

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2020 den 7.29):

Kakper altså🙄

Anonymkode: abe4c...1c4

🤣

Anonymkode: 7a627...b58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cockerlover skrev (8 timer siden):

Synes det er mye hjemmesnekra ute blant kjendiser. 

Bowie - Stian Blipp

Ziggy Bee - Odd Magnus Williamson 

Harley - Vanessa Rudjord 

Poppy - Camilla Pihl

Billie - Tone Damli

Louie - Helene Olafsen 

 

Litt "stormannsgalskap" på noen av disse i hvertfall... 

Anonymkode: ddd65...504

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sue-Zannah såg jeg i en Facebook-gruppe for barnevernmotstandere en gang 😅

Anonymkode: 41261...f99

Haha, det var nok den samme Sue-Zannah som jeg så i avisa for noen år siden! Det kan ikke være mer enn én. 

Anonymkode: d9667...788

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angela, Sophy, Nicole.. alle desse blodharry navnene som ikke funker på norsk

Anonymkode: 11571...c0e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Constanse Aurora 

Anonymkode: ec313...fe9

Det der er jo to helt normale navn med lang historie i Norge? Hva er det å reagere på - at de er brukt som et dobbeltnavn (uten bindestrek, til og med)?

Forøvrig har jeg måttet trekke tilbake mine fordommer om "unge mødre og hjemmesnekrede navn" ganske mange ganger bare på mitt eget hjemsted, for de fleste av barna med rare navn eller rart stavede navn har minst 1 forelder som er fra et land der det navnet og den stavingen er relativt normal. 

Vi ville jo også forventet at for eksempel en engelskmann skulle godta Hege, Unni og Gaute som normale, ikke-hjemmesnekrede navn dersom vi flyttet dit...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Angela, Sophy, Nicole.. alle desse blodharry navnene som ikke funker på norsk

Anonymkode: 11571...c0e

Engelske navn som ikke fungerer på norsk er grusom. Stan, Brian, Chad, Nathan, Nancy, Alicia.. jeg jobbet med en Brian en gang - eller BriAnn da..🙄 

Likevel, det er jo vanlige navn, så ikke hjemmesnekra, de bare blir stygge på norsk.

Jeg har hatt barn i skole og barnehage som het Astma (Norsk jente), Solsikke (broren het Bjørk), Salve... 

Også finnes jo selvfølgelig Angelicia, Charlottine, Maurtinius og Ødemann (som høres ut som et etternavn, men ikke var det...)

Anonymkode: 34c95...944

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Engelske navn som ikke fungerer på norsk er grusom. Stan, Brian, Chad, Nathan, Nancy, Alicia.. jeg jobbet med en Brian en gang - eller BriAnn da..🙄 

Likevel, det er jo vanlige navn, så ikke hjemmesnekra, de bare blir stygge på norsk.

Jeg har hatt barn i skole og barnehage som het Astma (Norsk jente), Solsikke (broren het Bjørk), Salve... 

Også finnes jo selvfølgelig Angelicia, Charlottine, Maurtinius og Ødemann (som høres ut som et etternavn, men ikke var det...)

Anonymkode: 34c95...944

Salve er jo er gammelt navn, mye brukt i deler av Norge for 100-200 år siden. Derfor vanlig her jeg bor å hete Salvesen til etternavn. Tror jeg har 4 Salve bakover i slekta KUN på farmor sin side. 

Anonymkode: cee0b...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (10 minutter siden):

Utelukkende hjemmesnekret white trash-navn her:

Screenshot_20211003-120758.jpg

Ingen kan slå dette... Dette er ikke bare hjemmesnekra, plankene er også hogd fra egen skog🌲🌲

Anonymkode: cee0b...baf

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Engelske navn som ikke fungerer på norsk er grusom. Stan, Brian, Chad, Nathan, Nancy, Alicia.. jeg jobbet med en Brian en gang - eller BriAnn da..🙄 

Likevel, det er jo vanlige navn, så ikke hjemmesnekra, de bare blir stygge på norsk.

Jeg har hatt barn i skole og barnehage som het Astma (Norsk jente), Solsikke (broren het Bjørk), Salve... 

Også finnes jo selvfølgelig Angelicia, Charlottine, Maurtinius og Ødemann (som høres ut som et etternavn, men ikke var det...)

Anonymkode: 34c95...944

Nancy er vel ikke så uvanlig.  Min farmor het det. Og far min er 85  så er noen år siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...