Gå til innhold

Mest hjemmesnekra navn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5.9.2020 den 17.07, AnonymBruker skrev:

Vet om noen som har kalt barna for Lily-Eah og Eir-Anea... kanskje ett og ett navn for seg er greie, men komboen er veldig fremtidige midtsidepiker i Vi menn...

Anonymkode: 778d4...42b

Om du har gjort om litt på de to navnene der kjenner vi samme folka 

Anonymkode: d2658...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.9.2020 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Neo alejandro

Anonymkode: 2efbe...f01

Kjenner mammaen hans. 

Anonymkode: 04a10...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig fikk jeg hakeslepp av navnet Ea første gang jeg leste det. Trodde det skulle være "forkortelse" for Ella. Lettvint navn da, men synes ikke det er så vakkert. Personlig smak. Har ingen fordommer mot de som kaller barna for det, men synes ikke navnet er så vakkert selv. Mange andre navn også som jeg reagerte på av å lese her inne. Sukkersøte jentenavn (Mileah/Mineah/Savannah) og søte/feminine type navn (Emilian, Maximilian/Caspian/Nathaniel). Og navn som skrives på en underlig måte som ser ut som skrivefeil (Cacper er et godt eksempel). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2020 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Men vi polakker skriver jo heller ikke Kacper med en c i begynnelsen som i Cacper? Leser alltid c’en før p’en som på polsk, altså Katsper. Men det blir jo like feil stavemåte å skrive det Cacper både på polsk som på norsk i og med at polakker ville stavet navnet Kacper og ikke Kasper eller Casper. Stavemåten Casper kan man nok slippe unna med her i Norge i og med at det er den engelske stavemåten. Ellers er det jo helt ulike navneregler her i Norge enn det er i Polen😊

Anonymkode: 4cd4a...3e2

Hvis en av foreldrene er polsk, er det greit med polsk navn, staving og uttale. Med to erkenorske foreldre blir Cacper eller Kacper rart. Unaturlig hvis c foran p skal uttales s.

På 10.9.2020 den 21.23, Sialove skrev:

Nilsine

Det het en av grandtantene mine.

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Traktoria , navn fra Sovjet

Anonymkode: aff10...3c2

Høres ut som odelsjenta der foreldrene egentlig ønsket seg en gutt de kunne kalle John Deere.

Anonymkode: fbdfb...e62

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at mange får et langt liv der de må stave navnet sitt hver gang det oppgis... 

Chatrine er navn jeg reagerer på, Sjatrine? Vanlig stavemåte er vel Katrine eller Cathrine. 

En del av navnene som er nevnt passer best på strippere (både kvinnelige og mannlige ;) ) 

Og hva skjer når alle disse med doble etternavn får barn, skal avkommene da hete f.eks Hansen-Olsen-Karlsen-Pettersen? 

Anonymkode: 597e4...685

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en av foreldrene er polsk, er det greit med polsk navn, staving og uttale. Med to erkenorske foreldre blir Cacper eller Kacper rart. Unaturlig hvis c foran p skal uttales s.

Det het en av grandtantene mine.

Høres ut som odelsjenta der foreldrene egentlig ønsket seg en gutt de kunne kalle John Deere.

Anonymkode: fbdfb...e62

Har du lest hele tråden? Misforstod du innlegget mitt om polske navn eller? Jeg svarte på dette innlegget under her:

På 6.9.2020 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Kacper er faktisk måten navnet Kasper skrives på polsk...

Anonymkode: 547d2...515

Og om du hadde lest hele tråden så hadde du fått med deg at anonym ...515 siterte dette innlegget under dette her her igjen.

Innlegget mitt handlet altså ikke om hva slags navn man bør eller ikke bør bruke som polakk eller utlending her i Norge, på det punktet syns jeg man bør få velge hva man selv vil i og med at jeg respekterer andre kulturers navnetradisjoner. Jeg bare reagerte på det ...515 skrev og kommenterte at Cacper blir like feil både på polsk som det er på norsk. Det her handlet opprinnelig om noen «erkenorske»(🤦‍♀️) foreldre som har kalt ungen sin for Cacper, at vi polakker staver navnet Kacper er egentlig helt urelevant siden ingen polakker ville stavet navnet Cacper som i det orginale innlegget under. Syns det er veldig merkelig av deg å prate om å være erkenorsk og ha meninger om hva utlendinger kaller ungene sine, men det virker ikke helt som at du har forstått det jeg skrev? 

På 5.9.2020 den 17.01, AnonymBruker skrev:

Cacper

Aliyah Amanda

Aliyah Milena

Emmeline Ajmira

De jeg kom på fra termingruppen. 

Anonymkode: fac87...0d6

Anonymkode: 4cd4a...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.9.2020 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Theon (blanding av Theo og Leon?).

Sinus (helt klart at foreldrene ikke jobber i helsevesenet).

Anonymkode: cb19a...81b

Sikkert inspirert av game of thrones 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/11/2020 at 11:42 PM, AnonymBruker said:

Fortsatt ikke fint :P 

Anonymkode: 23f94...370

Det er helt greit, men særlig hjemmesnekra er det ikke.

Anonymkode: aafa5...bed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/1/2020 at 8:16 PM, AnonymBruker said:

Vet om en som er født Christine (eller var det kanskje Kristine), men som nå i hvert fall på Facebook heter Xtine. Vet ikke om det faktisk er endret i folkeregisteret. Hun er ikke fjorten år, så selv en voksen kan ha stort oppmerksomhetsbehov

Anonymkode: 55432...025

Tenker med det er en anonymisering på nett

Anonymkode: 26065...bc3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/11/2020 at 3:18 PM, AnonymBruker said:

Theon (blanding av Theo og Leon?).

Sinus (helt klart at foreldrene ikke jobber i helsevesenet).

Anonymkode: cb19a...81b

Jeg tenkte omvendt, de må jobbe med helse eller realfag 

Anonymkode: 26065...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vailet.

Skrives og uttales slik, er nok en fornorsking av Violet. 

Anonymkode: b03cf...33b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lieben

Anonymkode: 1e796...a26

GRØSS. Er det gutt eller jentenavn?

Anonymkode: 9866b...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

GRØSS. Er det gutt eller jentenavn?

Anonymkode: 9866b...a10

Vet om en som heter det. Jente. 

Anonymkode: 06652...11c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lieben

Anonymkode: 1e796...a26

Lieben betyr vel Kjære på tysk tror jeg, så kanskje tyske foreldre eller tysk tilknytning? 

Anonymkode: 39e74...aac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...