Gå til innhold

Slankeoperert og gravid, ekstra oppfølging?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Planlegger å bli gravid med mannen, og lurte derfor på om det er noen her som er slankeopererte og gravid? Får man ekstra oppfølging? Mtp næringsinntak osv

Anonymkode: cd37c...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ekstra oppfølging i form av ekstra blodprøver rundt uke 20 (mener jeg å huske mine var hvertfall, men sjekk det med legen) og ekstra vekstkontroll hver fjerde uke fra uke 24 omtrent. Noe sånt, mener jeg at jeg husker. 
 

Legen henviser deg til nærmeste fedmepoliklinikk og svangerskapspoliklinikk, så får du sjekket at babyen har det bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Planlegger å bli gravid med mannen, og lurte derfor på om det er noen her som er slankeopererte og gravid? Får man ekstra oppfølging? Mtp næringsinntak osv

Anonymkode: cd37c...1ce

Burde være to år eller lengre siden du ble operert 

Anonymkode: 0b0be...942

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Planlegger å bli gravid med mannen, og lurte derfor på om det er noen her som er slankeopererte og gravid? Får man ekstra oppfølging? Mtp næringsinntak osv

Anonymkode: cd37c...1ce

Fastlegen min er/var megasløv angående blodprøver for å sjekke status (har svært lavt jern) når jeg fant ut at jeg var gravid. 
Jordmor derimot har vært veldig ålreit, sent henvisning og bedt om ekstra oppfølging fra uke 20 slik som Ginny nevner over her, med ekstra UL senere og fast oppfølging av vekt hos foster etc :)

Men ikke hørt noe om poliklinikk(er), som nevnt kun fått blodprøver etter "masing". Mange fastleger som ikke har snøring på GBP/slankeopererte. Gratulerer med graviditeten, husk å ta folat/folsyre - finnes flytende hvis du har bedre opptak på det!

Anonymkode: b55a8...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde være to år eller lengre siden du ble operert 

Anonymkode: 0b0be...942

Det er snart 7 år siden operasjonen😊

Anonymkode: cd37c...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...