Gå til innhold

Hvem har kunnskap om ødem?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For et år siden fikk jeg veldig mye vann i kroppen på grunn av ubalanse i kostholdet mitt (underskudd av kalium). Da balansen var gjenopprettet, forsvant det meste av vannet, men fortsatt er jeg småplaget hele tiden og litt mer plaget innimellom av vann i legger og rundt magen. Det er ikke smertefullt i det hele tatt, men rett og slett estetisk sjenerende.

Fastlegen min står litt fast og vet ikke helt om det er noe å gjøre med dette, så nå vurderer jeg å gå til en privat tilbyder for å se om det kanskje kan finnes en løsning likevel. Er det noen som vet om det finnes en passende spesialist jeg kan oppsøke? En annen allmennpraktiker blir som et skudd i mørke, føler jeg, men hvem er det som kan noe om vann i kroppen, liksom?

Anonymkode: 1a322...6fe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min erfaring: ingen. Rop gjerne ut hvis du finner noen, i såfall er vi mange som blir glade for et tips :)

Anonymkode: 86c79...417

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter min erfaring: ingen. Rop gjerne ut hvis du finner noen, i såfall er vi mange som blir glade for et tips :)

Anonymkode: 86c79...417

Auda!

Skrevet

Osteopat har litt peiling på ødem i kroppen og hvordan få det bort. 

Anonymkode: f87e3...cb6

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med spironolakton mot vann i kroppen, tro?

Skrevet

Jeg lider av lymfødem pga sykdom, jeg kan en del om å leve med dette, kosthold, trening, terapi osv, om noen er interessert?

Anonymkode: 24b00...876

Skrevet

En wild guess fra min side: kan en fysioterapeut med videreutdanning i lymfødembehandling muligens hjelpe deg ?

Anonymkode: 4ed8b...8cd

Skrevet

Lymfødem blir noe litt annet enn det ødemet du sliter med. Forsøkt med en liten dose vanndrivende?

Anonymkode: b5888...7d6

• 5 måneder senere...
Skrevet

TS her. Det er nok ikke mange som har ventet i spenning på en oppdatering, men: Mest sannsynlig kom vannansamlingene mine av ganske alvorlig jernmangel. Det er kanskje ikke så mange som er i samme båt, men likevel, det kan være verdt å teste jernnivåene sine og ved mangel sørge for å få dem opp.

(Jeg hadde symptomer på jernmangel, men feiltolket dem helt som at jeg var utbrent og deprimert. Og det er ikke første gangen jeg har gjort det, så fra nå av skal jeg passe bedre på.)

Skrevet

Jeg har tjukke lår uansett hvor tynn jeg blir. Ser helt tragisk ut nå med tynn overkropp, smal midje og forsvinnende små bryster. Ser man bare nedre delen av meg skulle man kunne tenke at man så en jevnt over overvektig person. Er dette ødem? 

Ts, Jeg lurer på om man må operere bort ødem men at det dessverre kommer tilbake? Og at man ikke vil få dekket en slik operasjon om det ikke er medisinsk nødvendig? Bare spekulasjon herfra. 

Anonymkode: 05be7...74d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her. Det er nok ikke mange som har ventet i spenning på en oppdatering, men: Mest sannsynlig kom vannansamlingene mine av ganske alvorlig jernmangel. Det er kanskje ikke så mange som er i samme båt, men likevel, det kan være verdt å teste jernnivåene sine og ved mangel sørge for å få dem opp.

(Jeg hadde symptomer på jernmangel, men feiltolket dem helt som at jeg var utbrent og deprimert. Og det er ikke første gangen jeg har gjort det, så fra nå av skal jeg passe bedre på.)

Men er du kvitt problemet nå da? 

Du tar jerntabletter og ferdig med det? 

(så nå først hva siste post gikk ut på) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men er du kvitt problemet nå da? 

Du tar jerntabletter og ferdig med det? 

(så nå først hva siste post gikk ut på) 

Ja, jeg hadde ikke lipødem, som er mye verre, jeg hadde bare for mye vann i kroppen. Etter noen uker på jern forsvant det, ja. Legen er ikke helt sikker på årsakssammenhengen her, men anser det som veldig sannsynlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...