Gå til innhold

Skeidde ut i helgen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at dere spiser mindre dagene etterpå da eller holder dere kaloriinntaket som normalt? 

Anonymkode: aa42f...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg fortsetter der jeg slapp dersom jeg skulle skeie ut! Husk at det er det lange løp som teller! Å skeie ut en gang i blant er ikke farlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slanke seg er helt sikkert forskjellig fra det å "holde vekta". 

Uansett, jeg har alltid vært slank, (altså alltid "holdt vekta"), og for meg har det alltid vært sånn at de gangene jeg har fått i meg mye mer kalorier enn vanlig (spist et veldig mektig og fett måltid, vært på hyttetur med mye mat, eller lignende), automatisk kompenserer de neste dagene. Dette tror jeg er veldig vanlig blant folk som holder seg slanke.

Og jeg ser dessuten ikke kalorike måltider/helger en gang iblant, som "å skeie ut", men som normal variasjon i kostholdet. Og jeg kompenserer som sagt i ettertid, for det er også en del av den normale variasjonen.

Allikevel, når man slanker seg, blir det sikkert litt annerledes fordi man er i en slags unntakstilstand med begrenset varighet, og med lite rom for å stramme inn i etterkant av høyt kaloriinntak. Så jeg ville bare tatt opp slankekuren igjen, og tenkt at dette unntaket sinker vektreduksjonen ørlite granne, og at det kan man jo bare kompensere for gjennom å gå på diett noen få dager ekstra.

Anonymkode: 5b8df...576

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for synspunkter og tilbakemeldinger. Ligger på ca 1500 kcal per dag normalt og er gått tilbake til det nå etter helgen. Får tenke det blir litt lengre i slankeprossesen før å holde seg der blir målet, 

Anonymkode: aa42f...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp tanken om slanking, og utskeielser. Du vil bare gå på en smell. 

Da jeg endelig klarte dette for en del år siden nådde jeg gradvis stabil, lav vekt, som jeg har hatt siden. 

Løsningen var en livsstilsendring, der jeg hver dag/uke/ferie/bursdag spiste og drakk slik jeg også kunne spise og drikke på veldig lang sikt. At noen dager innebærer flere kalorier er som AB over skriver en del av livet. Men utskeielser og spisedager i form av - egg og bacon + pizza + chips + godteri, eller at man tar 5 store kakestykker fra kakebordet, det må du bare venne deg av med fullstendig. 

Anonymkode: d8252...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompenserer automatisk de neste dagene. Jeg er naturlig slank og anser dette bare som naturlige variasjoner i kostholdet slik som en annen sier. 
 

Men det er annerledes å være slank og vil vedlikeholde enn å være overvektig og forsøke å gå ned i vekt. Kompenseringen faller ikke like naturlig. Men man skal ikke straffe seg selv for at man har skeiet ut i et par dager. Det betyr lite i lengden om man klarer å holde seg innenfor anbefalt matinntak på lang sikt. 

Anonymkode: a07eb...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og skjedde ut i helgen, spiste mye godteri og hamburger og pizza. Ikke bra. Men en må starte på nytt og fortsette og ikke gi opp selv om det skjer, for ellers er jo kampen tapt. Men tenker heller å kjøpe en liten sjokolade neste gang enn en pose med smågodteri. 

Anonymkode: c9c23...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og skjedde ut i helgen, spiste mye godteri og hamburger og pizza. Ikke bra. Men en må starte på nytt og fortsette og ikke gi opp selv om det skjer, for ellers er jo kampen tapt. Men tenker heller å kjøpe en liten sjokolade neste gang enn en pose med smågodteri. 

Anonymkode: c9c23...3ba

Finn heller ut hvorfor det skjer. Hint: Du tenker på slanking som en kamp.

(Jeg skjønner heller ikke hva som er feil med "skeiet ut" og behovet for nye varianter.)

Anonymkode: 6336f...034

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...