AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Jeg klarer ikke å ha respekt for folk som er i mot homofile og andre skeive, uansett om det er religion, fordommer, toxic masculinity eller av ren hat og usikkerhet. Hvorfor skulle noen bevisst velge å være homofil når man vet dette gjør at ens liv er mindre priviligert? En kompis av meg begikk nesten selvmord for ikke lenge etter han gikk i kjelleren over å ha blitt overfalt fordi han er homo på gata. Han ble traumatisert og er enda redd for å gå ut Dette gjelder også transfober, rasister osv Er noen enige? Anonymkode: f7705...4f6 17
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Ja, enig! 👏 Anonymkode: c9064...43a 8
Silva Pluvialis Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Enig. Hvorfor skal man respektere homofobe meninger? 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Enig. Hvorfor skal man respektere homofobe meninger? Er ikke du kristen? Anonymkode: 5b009...29f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Enig. Hvorfor skal man respektere homofobe meninger? Lurer jeg og på Anonymkode: f7705...4f6
Silva Pluvialis Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke du kristen? Anonymkode: 5b009...29f Jo, men jeg er ikke imot homofili. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Jo, men jeg er ikke imot homofili. Men er ikke bibelen imot det? Anonymkode: 5b009...29f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke bibelen imot det? Anonymkode: 5b009...29f nei, bibelen er imot homoekteskap, men sier samtidig at man skal elske sin neste. Anonymkode: de6c0...3d3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Fobi=Redsel homofob= Redsel for homofile eller homofili du er ikke redd for homofile, du er en idiot Anonymkode: 1db39...b80 6
MyMichelle Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 Jeg respekterer ihvertfall ikke meningene. Det kommer også an på hvordan de oppfører seg. Jo styggere de er mot andre, desto mer misliker jeg dem. Også her på KG, selv om jeg ikke vet om de skriver bare for å provosere. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke bibelen imot det? Anonymkode: 5b009...29f Det står litt av hvert i Bibelen. De fleste kristne velger og vraker hvilke «lover» de følger, ettersom hva som er akseptert i kulturen og tiden de lever i. Ifølge Bibelen er det tillatt med slaver, det finnes mange regler om slavehold. Kriterier for å havne i fortapelse er blant annet å skille seg, bruke klær som identifiseres med det motsatte kjønn, at menn har analsex med menn, at man er lat osv. «Merkelig» nok velger homofober å kun henge seg opp i dette ene, mens de gir blaffen i det om nestekjærlighet. Ingen respekt fra meg. Anonymkode: 4e070...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 58 minutter siden, AnonymBruker said: En kompis av meg begikk nesten selvmord for ikke lenge etter han gikk i kjelleren over å ha blitt overfalt fordi han er homo på gata. Anonymkode: f7705...4f6 Hva vil det si å være "homo på gata"? Anonymkode: e4f02...480
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #14 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det står litt av hvert i Bibelen. De fleste kristne velger og vraker hvilke «lover» de følger, ettersom hva som er akseptert i kulturen og tiden de lever i. Ifølge Bibelen er det tillatt med slaver, det finnes mange regler om slavehold. Kriterier for å havne i fortapelse er blant annet å skille seg, bruke klær som identifiseres med det motsatte kjønn, at menn har analsex med menn, at man er lat osv. «Merkelig» nok velger homofober å kun henge seg opp i dette ene, mens de gir blaffen i det om nestekjærlighet. Ingen respekt fra meg. Anonymkode: 4e070...4d2 Jepp det er litt det 😃 Tredje Mosebok er ikke særlig nådig mht. homofili, men forbyr andre ting som tatoveringer, svin mulig skalldyr er der og eller om det er et sted i de andre Mosebøkene. Så man må plukke sine kirsebær "riktig" hvis grunnlaget er i den Abrahamske retningen. Litt merkelig å se kristne med Jesus-fisken tatovert et eller annet sted, men som samtidig viser til Det gamle testamentet i hytt og gevær. Anonymkode: e9699...29c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #15 Skrevet 31. august 2020 Enig! Alle homofober er usikre i sin egen seksualitet. Ingen trygge hetero menn som føler seg truet personlig av at to av samme kjønn er sammen. Hvorfor er det en issue for deg, liksom? Anonymkode: c4116...bfe 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #16 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig! Alle homofober er usikre i sin egen seksualitet. Ingen trygge hetero menn som føler seg truet personlig av at to av samme kjønn er sammen. Hvorfor er det en issue for deg, liksom? Anonymkode: c4116...bfe Tja, du har vel et knippe bokstavtro folk og som er genuint religiøst overbevist og argumenterer i fullt overlegg fra den kanten, men er forsåvidt enig i vinklingen generelt sett. Ser ikke helt den ekstreme fascinasjonen for andre menneskers kjønnsorgan. Anonymkode: e9699...29c
Oida Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 For min del er det vanskelig å skulle respektere homofobe all den tid de er respektløse overfor homofile. Min bror er homofil. Han og hans kjæreste ble spyttet på og slått ned da de gikk hånd i hånd gjennom Oslos gater en sommernatt. Skjønner virkelig ikke hva som foregår i hodet på slike personer. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig! Alle homofober er usikre i sin egen seksualitet. Ingen trygge hetero menn som føler seg truet personlig av at to av samme kjønn er sammen. Hvorfor er det en issue for deg, liksom? Anonymkode: c4116...bfe Man kan føle at samfunnet er truet av det, det har tross alt en svært negativ effekt som alle rammes av. Anonymkode: de6c0...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan føle at samfunnet er truet av det, det har tross alt en svært negativ effekt som alle rammes av. Anonymkode: de6c0...3d3 Hæ??? Anonymkode: ee536...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 Folk kan mene akkurat hva de vil, så lenge de ikke skader andre, slik som med vold. Det som skjedde med kameraten din er helt forferdelig! Men man kan ikke kontrollere folks meninger, det er diktatur, enten det er den ene eller andre retningen. Homofile bør absolutt være forsiktige når de går ut, særlig om kvelden. SV og Rødt har ikke tatt i betraktning hvor mange homofientlige det er i Norge nå, særlig mange fra Øst-Europa og muslimer mener homofili er syndig og fortjener dødsstraff. Det er farlig å være homofil i de fleste land i verden. . Man må virkelig passe seg. Vi er nok ganske naive her i Norge, men faktum er at homofile er utsatt for vold og drap verden rundt. Man kan derfor ikke være trygg, og bør ikke leie hender, kysse eller klemme offentlig på kveld/natt. Anonymkode: b6ca4...015
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå